ABIT TH7II-Raid probleem?

Pagina: 1
Acties:

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Hallo,
Zit hier effe op een andere pc want de mijne doet 't niet meer. Is een P4 1.7 van twee maandjes oud. Als ik 'm aanzet hoor ik de harddisks draaien, maar de speakers vertelt mij TUUT-TA-TUUT-TA... (afwisselende tonen) Ik kan m'n mobo-boekje echt NERGENS vinden, weet iemand toevallig wat 't probleem kan zijn? De monitor slaat helemaal niet aan...

Thnx!

Verwijderd

kijk eens of je videokaart er nog wel goed in zit, ff aandrukken. Check verder je mem en je cpu cooler, je weet maar nooit ;)

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Je zou natuurlijk ff naar de site van je mobo fabrikant kunnen gaan en daar kijken. Verder het type van je mobo posten zou ook wel handig zijn.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Op het moederbord zit een digit wat cijfers aangeeft op wat voor nr staat die ?

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Moederbord is (zoals in subject staat) een Abit TH7II-Raid. Ik heb 't al effe geprobeerd met de vidkaart goed opnieuw erin drukken. Geen effect. Het boot-nummer is 26, zegt jou dat iets, Interceptor? Zal maar even de manual pdf downloaden ja... thanks voor alle hulp iig.

Verwijderd

Code 26 is mobo dood, laatst op het werk ook gehad, alles was vervangen, mobo bleef over.
Nadat mobo was vervangen was alles weer OK

Verwijderd

Het is idd een bekent probleem, heb het al bij twee TH7II mobo's mee gemaakt.
Wat je kan/moet doen is je clear CMOS jumper in 2/3 zetten en dan stroom op je mobo zetten.
Als je dat gedaan heb zet je de clear CMOS jumper weer in 1/3.
Als het goed is moet ie nu gewoon booten zonder die irritante sirene.

Verwijderd

je mag lekker een nieuw mobo gaan halen ;(. Je hebt vast nog wel garantie :?

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
M_G: thanks, ik heb dat toevallig precies net gedaan en het werkt ook nog! Weet je toevallig hoe 't komt? Ik bedoel: heeft 't zin om m'n mobo om te ruilen, of gaat het nu weer maanden duren voordat dit nog een keer gebeurd?

Anyway: ik kan weer puteren! :)

Verwijderd

Blij dat het gelukt is.

Ik ben er bij toeval achter gekomen toen ik ook die problemen onder vond.

Ik neem aan dat het gebeurt is na een vette OC.

Of dit nogmaals kan gebeuren weet ik niet, maar je zou je bios kunnen updaten, misschien dat ze die fout nu verholpen hebben.

Suc6.

• Kadance074
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 18:21
Ik heb ook ooit code 26 gehad, ik wat daarna wat aan de dipswitches gezeten, toen deed hij het weer. De ambulance geluiden worden veroorzaakt door het omhoogzetten van de FSB in combinatie met de PCI/AGP divider-fix. Althans bij mij dan.

Intel Core 2 Quad Q9550 @ 3.20GHz, Gigabyte GA-EP35-DS4, 4GB OCZ PC2-6400 (4-4-4-15), 600 Watt ZM600-HP, Scythe Mugen 2, Sapphire HD5770, 120GB Intel 510 SSD.

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Daar zijn we weer. Had vandaag het probleem weer. Ben wel teruggegaan naar de winkel, maar omdat hij 2 maanden geleden gekocht is, konden ze hem " ter reparatie innemen ". Jaja. En dan ben je je moederbord 2 maanden kwijt (at least). Echt klantvriendelijk, die domme klojo's van FunPrice. Daar kom ik niet meer.
Maaruh zijn er ondertussen nog meer technici in de zaal die weten wat die code 26 in je boot-sequence is?

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Oke, update. Heb contact gehad met Abit Nederland. En een m'n exacte pc-specs gemaild. Volgens deze technicus moest m'n SB Live niet in PCI slot 5, want die shared zijn IRQ met PCI slot 1 EN 't AGP-slot. Vaag verhaal, maar voorlopig doet m'n pc het *nog*... :)
Misschien heeft iemand hier wat an.

Verwijderd

Ja ik heb die ambulance geluiden ook constant nadat ik had overklokt. Rebooten is dan geen probleem, maar als je de pc afzet en daarna terug opzet had ik die sirene geluiden.

Ik gebruik ook die PCI/AGP divider fix.
En ik denk dat mijn audigy kaart in PCI 5 zit.

Maar na een BIOS upgrade heb ik dit niet meer voorgehad.

Maar door de BIOS update kan ik geen ATAPI apparaten meer aansluiten op de RAID controller.

En bij mij doet die RAID controller het niet meer als ik er een HD aanhang waar ik windows op wil installeren. Hij zegt altijd HD corrupted tijdens de format. Ik heb al geproberen met 2 schijven in RAID, 1 schijf gewoon op de raid controller, niets werkt.
Ik heb ook al de verschillende drivers geprobeerd van Highpoint en ook verschillende OS'en ( XP, w2k )
Misschien dat iemand me hier mee kan helpen ?

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 15:36

star-saber

Ryzen

volgens abit taiwan is code 26 een agp error.

dus het kan inderdaad de sblive shared met agp

Verwijderd

Met abit is het ook sterk aan te raden om een polsbandje te gebruiken heb ik zo hier en daar gehoord :)

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:39
Wat je kan/moet doen is je clear CMOS jumper in 2/3 zetten en dan stroom op je mobo zetten.
Nooit stroom op je mobo zetten tijdens een clear cmos!!! dit kan blijvende schade veroorzaken, dit staat ook in de manual...

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Pagina: 1