Ik heb mijn PS2 omgebouwd om backups te spelen
maar nu heb ik gehoord dat je met een S-video kabel zeer mooi beeld krijgt. Maar kun je die kabel dus ook gebruiken om backups (NTSC-spellen) te spellen, of wordt het dan zwart wit?
32 Euro? JEZUS.. dat mag dan een aardig lang kabeltje zijnOp zaterdag 05 januari 2002 12:16 schreef thekillerbean het volgende:
hmm ik moet het eigenlijk zeker wetenZo'n kabeltje kost 32 euro.
het zwart wit worden was dacht ik alleen een probleem met oudere TV's
Het kan wel, S-Video = betere vorm van video (Super-Video)
Je krijgt gewoon mooier beeld, alleen moet je wel op de PS2 en op je TV een S-Video aansluiting hebben...
Je krijgt niet alleen zwart-wit, tenzij je geen S-Video aansluitng op je TV hebt....
Je krijgt gewoon mooier beeld, alleen moet je wel op de PS2 en op je TV een S-Video aansluiting hebben...
Je krijgt niet alleen zwart-wit, tenzij je geen S-Video aansluitng op je TV hebt....
ok. Want ik heb ook een keer gehoord dat je zowiezo een Scart-kabel nodig hebt om backups te spelen. Mijn TV heeft een S-video ingang dus dat is geen probleem
dat is met met RGB kabel, dat de kleuren weg zijn (zwart-wit dus) waar ook een fix voor is. RGB kabel heeft nog veel beter en strakker beeld dan S-Video
You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!
Als je geen s-video aansluiting op je tv hebt hoe wil het dan aansluiten om zwart-wit beeld te krijgenOp zaterdag 05 januari 2002 12:46 schreef r00tie het volgende:
Het kan wel, S-Video = betere vorm van video (Super-Video)
De ntsc spellen hebben een andere resolutie dan pal spellen, als je playstation die res gewoon door die s-video kabel duwt en je tv kan geen ntsc aan dan krijg je dus zwart-wit beeld.
Kijk dus in de handleiding van je tv of die ntsc aan kan.
Als die dat niet kan, moet je ff het bedrijf bellen dat em omgebouwd heeft en vragen hoe dat zit.
Via een Scart-aansluiting?Op zaterdag 05 januari 2002 15:55 schreef Hyperbird het volgende:
Als je geen s-video aansluiting op je tv hebt hoe wil het dan aansluiten om zwart-wit beeld te krijgen
Heb nu zo'n kabel gekocht, werkt perfect. Hoef geen Action Replay te gebruiken (anders krijg je een groene beeld met dvd's) en de backups zijn ook prachtig in kleur 
Maar nu zit die kabel voor in de TV. Op zich niet erg maar heb liever dat ie achter in zit. Nu had ik zo'n plugin gekocht waarin je die S-video kabel er in komt stoppen en dan in de scart in gang. Maar nu heb ik alles in zwart-wit.
Weet iemand hier de oplossing voor
Maar nu zit die kabel voor in de TV. Op zich niet erg maar heb liever dat ie achter in zit. Nu had ik zo'n plugin gekocht waarin je die S-video kabel er in komt stoppen en dan in de scart in gang. Maar nu heb ik alles in zwart-wit.
Weet iemand hier de oplossing voor
Als je TV geen NTSC aan kan, zal je beeld erg snel gaan rollen, zodat het lijkt dat je 4 beelden door elkaar hebt.Op zaterdag 05 januari 2002 15:55 schreef Hyperbird het volgende:
[..]
Als je geen s-video aansluiting op je tv hebt hoe wil het dan aansluiten om zwart-wit beeld te krijgen
De ntsc spellen hebben een andere resolutie dan pal spellen, als je playstation die res gewoon door die s-video kabel duwt en je tv kan geen ntsc aan dan krijg je dus zwart-wit beeld.
Kijk dus in de handleiding van je tv of die ntsc aan kan.
Als die dat niet kan, moet je ff het bedrijf bellen dat em omgebouwd heeft en vragen hoe dat zit.
Als je tv wel NTSC aan kan, maar het (niet RGB) kleursignaal niet snapt (als je dus geen SCART-RGB kabel gebruikt), en helaas snappen de meeste TV's dit niet, dan heb je dus NTSC in zwart wit. En nee, niet elke scart kabel heeft automatisch RGB ondersteuning.
S-Video is "RGB" (oftewel heeft een apart signaal vooe de drie kleuren). Dus als je een S-Video kabel gebruikt heb je OOK kleur bij NTSC games.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Pagina: 1