kabelinternetkabel als tv kabel?

Pagina: 1
Acties:

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:04
Ik vraag me af of het volgende werkt:

Op het punt waar "de kabel" (voor tv en radio, chello) het huis binnen komt wordt het tv gedeelte gesplitst mbv een splitter. Een kabeltje gaat dan naar de tv, een ander naar de computer in een andere kamer tbv kabelinternet.
Kan ik de kabel voor het kabelinternet nu voor de modem weer splitten mbv een splittertje en dan naast de modem nog een tv-tje aansluiten op die kabel? (Mijn modem staat bij de computer en niet daar waar het signaal het huis binnen komt)

Heeft dit invloed op m'n internet snelheid, kan ik beter de kabel die van de splitter naar de tv gaat splitten? (dan lopen er meer kabels door m'n huiskamer, is dus niet zo'n mooi gezicht, en ik moet meer coax kabel kopen)

Wie helpt?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:17

Wildfire

Joy to the world!

De kabel die naar je modem loopt bevat géén TV-signaal. Afgezien daarvan is deze kabel is de meeste gevallen 50 Ohm terwijl een TV-kabel 75 Ohm is.

En als het al wel een 75 Ohm kabel zou zijn met een TV-signaal, zou het splitten en aansluiten van een TV hoogstwaarschijnlijk voor storing zorgen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik weet niet wat voor splitters gebruikt worden, maar volgens mij komt er gewoon een TV signaal door.

Beter is echter het modem te plaatsen bij het punt van binnenkomt, en een UTP kabel naar de computer te trekken. Zo kun je de andere kabel gewoon voor televisie gebruiken. Desnoods moet je beneden de tv kabel voor je modem opnieuw monteren samen met de tv kabel voor je TV.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:00

Predator

Suffers from split brain

Volgens mij zit er geen TV signaal meer op die kabel die naar je modem gaat.

en zoals dickens zegt is dat niet dezelfde kabel meer ook

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Zet idd je kabelmodem NAAST de coax (waar die binnenkomt) en zet er niet meer dan 1,5 meter coax tussen. Dan een UTPtje naar je comp. Enne er zit geen tv-signaal meer na de splitter op je data kabel.

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:04
Als de modem daar waar de coax binnenkomt staat, levert dat prestatiewinst op? (dus geen 10 meter coax ertussen)
Ik heb nu meestal geen klagen over m'n verbinding.
Wat kost utp kabel?

Verwijderd

<topic>
nee dat kan niet (de splitter splitst. de laagste frequentie = internet / middelste = FM / hoogste = TV) Soms zijn er 2 uitgangen, internet & radio + tv. Een antennedoosje splitst deze weer uit elkaar)

<laatste vraag>

het maakt voor de snelheid niets uit hoe lang de coax is tussen de splitter en de modem. De gebruikte frequentie is ook nog eens zo laag dat je er met gemak 100 meter tussen zou kunnen stoppen.

Voor TV signalen zal dat niet werken, hier is op de hoge frequenties na 10 meter al de helft van de enrgie verdwenen, na 100 meter is er minder dan 1% van het oorspronkelijke signaal over. (Dit is erg abstract hoor, de gemiddelde TV maakt mooi beeld van 60 dBuV (dat is 1 milivolt) tot zeker 80 dBuV dat is 10x meer) Probeer dat maar niet met je PC, laten werken tussen de 200 en 2000 Volt! ;)

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 11:22 schreef miles het volgende:
Als de modem daar waar de coax binnenkomt staat, levert dat prestatiewinst op? (dus geen 10 meter coax ertussen)
Ik heb nu meestal geen klagen over m'n verbinding.
Wat kost utp kabel?
UTP kost tussen de 60 en 100 eurocent. Als je meer moet betalen wordt je genept .. als je er stekkertjes aan wilt kost dat natuurlijk meer! (per stekker iets van 3 euro lijkt me redelijk maar ik heb geen idee wat ze er voor vragen want ik maak ze altijd zelf :D

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:30

inXs

known as inXs

Ik heb casema basic en bij de kabel ingang hebben ze een splitter geplaatst.. De kabel die naar me casema kastje gaat is 7 meter lang.. Dan vanuit dat kastje gaat ie me seriele ingang in.. Maar op dat kastje zit ook gewoon een aansluiting waar ik een tv op kan zetten. Dus die kabel geeft wel een tv signaal door.

superB

Verwijderd

Ik heb mijn kabelmodem gewoon bij het binnenkomend tv signaal opgeknalt omdat @home het blijkbaar niet mogelijk achtte mij aan te sluiten op mijn nieuwe adres. (werkt gewoon niet volgens hun)

Ik heb nooit problemen
Pagina: 1