Toon posts:

gedeelte plaatje beweegbaar maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het volgende plaatje gaan gebruiken om m'n menu samen te stellen

http://www.oldtimernederland.com/images/versnellingsbak.jpg

Maar dan zou ik het versnellingspookje beweegbaar moeten kunnen maken, is dit mogelijk.

• efd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-10-2024

efd

Het ouderwetse photoshop/knip en plak-werk...
Dan een onMouseOver-image script gebruiken.
Klaar.

Het is nou eenmaal zo.

Verwijderd

Je zou het ook in flash kunnen doen, of een verplaatsbare layer.
Maar ik denk dat en mouseover script wel het makkelijkst is.

• emzed
  • Laatst online: 13-09 20:39

emzed

*

Juist, wat efd zegt kan idd heel goed in combinatie met een imagemap. Zoiets heb ik ook gedaan op m'n eigen site, dat zijn in feite 7 plaatjes boven elkaar die telkens te voorschijn worden getoverd als je over een imagemap hovert.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 11:11 schreef emzed het volgende:
Juist, wat efd zegt kan idd heel goed in combinatie met een imagemap. Zoiets heb ik ook gedaan op m'n eigen site, dat zijn in feite 7 plaatjes boven elkaar die telkens te voorschijn worden getoverd als je over een imagemap hovert.
Leuke oplossing, dat zou dan betekenen dat ik het pookje op bijvoorbeeld 5 of 6 veschillende posities vastleg

Verwijderd

Ik vind die versnellingsbak wel hypermodern, zeker in combinatie met het domein: oldtimersnederland

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 14:55

Bzzje

Negeren is vooruitzien

Het is alleen wel een automaat dus je hebt alleen maar plaatjes die verder omlaag gaan.
(en bij de automaat gebruik je alleen maar de P van park D van drive en de N voor neutraal. de 1 en 2 gebruik je alleen in de bergen. dus ik zou persoonlijk een echte versnellingsbak nemen en die in alle versnellingen fotograferen )

Negeren is vooruitzien

• ZuzZoo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

Wauw mooie strakke weblayout heb je zeg!
Zeg me ook aub aub aub aub hoe je die programma hebt gemaakt om te kunnen emailen! Ben er stapelgek op! Nee wat zeg ik? stapelverliefd!!!!
Mail me maar op radiopuf@gmx.net!!!!!!!!

Laterssss en verder vind ik je projekten goed gelukt!! Alleen nog afmaken heh?? :))
Op zaterdag 05 januari 2002 11:11 schreef emzed het volgende:

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

• emzed
  • Laatst online: 13-09 20:39

emzed

*

hey thanx!!
Je bedoelt het email gedeelte dat checkt of alles wel klopt?? Dat heb ik eigenlijk zelf gemaakt in PHP.

Als je op verstuur klikt, gaan alle waarden in een PHP variabele, als niet alle waarden zijn gevuld, echot het script de hele zooi weer terug en echot het ook nog een stukje stylesheet dat de lege velden een rood randje geeft. Test het maar, wel sturen naar Martijn als je test svp.

Twee andere sites (deze en die) hebben ongeveer hetzelfde script maar dan met andere kleuren. (Niet testen tenzij je een huis wil kopen of je huis wilt laten schilderen!!! Gewoon een keer 'loos' op verstuur drukken kan wel)

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Dit soort dingen zijn ook extreem snel te doen met slices in Adobe Photoshop 6. Met het bijbehorende programma Adobe Image Ready kun je dan ook alle roll-overs netjes instellen en zo. Maar voor het echt ingewikkelde werk gebruik je natuurlijk iets als javascript of php of Flash.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 12:26 schreef Oogst het volgende:
Maar voor het echt ingewikkelde werk gebruik je natuurlijk iets als javascript of php of Flash.
Geen PHP he.. :P
Pagina: 1