vreemd probleem met utp kabels

Pagina: 1
Acties:

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

Topicstarter
ik heb op mijn kamer een 16 poorts switch staan en 3 computers.
op een kamer hier naast staat ook een pc die ik in het netwerk wil hebben afstand 10 meter.
ik heb had er al een utp kabel liggen maar daar werkte het netwerk traag op (meerdere computer geprobeert).
opnieuw een kabel getrokken oude verwijdert.
nu heb ik met een multimeter alle contacten doorgemeten en blijken alle connecties goed te zijn ( lees : connector pinnetjes)

toch is het netwerk moeilijk of niet bereikbaar.

hoe los ik het probleem op ?

mijn pcmcia netwerkkaart zegt kabel niet verbonden onder windows de rest van de netwerkkaarten wel.

ps. het ligt niet aan de instellingen.
en ik gebruik windows 2000 op alle computers

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

• MeatGrinder
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10-2025
Probeer zo mogelijk de computer eens aan te sluiten in de plaats van 1 van de correct werkende computers. Dan weet je in ieder geval zeker dat je een betrouwbare poort en kabel hebt.

• rambo-2001

rambo-2001

be anonymous

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 03:30 schreef MeatGrinder het volgende:
Probeer zo mogelijk de computer eens aan te sluiten in de plaats van 1 van de correct werkende computers. Dan weet je in ieder geval zeker dat je een betrouwbare poort en kabel hebt.
ik heb een betrouwbare poort geprobeert maar op een gekke manier ligt het probleem bij de kabel die ik vervangen heb door een andere kabel.

Verwijderd

Is er in het traject van de kabel misschien een apparaat of object aanwezig wat voor magnetische interferentie kan zorgen? UTP kabels zijn hier gevoelig voor. Heb je niet hard aan de kabel moeten trekken? Door het harde trekken aan een UTP kabel verminderen het aantal "twists" binnenin. Dit kan zorgen voor performance verlies. Als je zelf de stekkertjes geknepen hebt, zou ik die ook vervangen, ondanks het feit dat de multimeter aangeeft dat alles goed werkt. Maak ook geen al te scherpe bochten met je UTP.

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Wellicht helpt het om een kabel te maken volgens het 586B schema, ik heb het idee dat dat op langere afstanden wat lekkerder werkt dan 586A... Maar pin me er niet op vast, tis puur een eigen ervaring. ;)

Concrete Loop Watercooling

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op zaterdag 05 januari 2002 04:26 schreef FreeRider het volgende:
Wellicht helpt het om een kabel te maken volgens het 586B schema, ik heb het idee dat dat op langere afstanden wat lekkerder werkt dan 586A... Maar pin me er niet op vast, tis puur een eigen ervaring. ;)
Huh welke schema's :?
Is het 100 mb of 10 MB netwerk
controleer ff of de kabel hebt gemaakt volgens de FAQ

• efd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-10-2024

efd

Ligt de kabel niet parallel langs powercables ofzo?
Dat is ook absoluut niet bevorderlijk voor de verbinding.

Het is nou eenmaal zo.

• rambo-2001

rambo-2001

be anonymous

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 04:26 schreef FreeRider het volgende:
ik had het eerst volgens het schema op tweakers aangesloten.

nu heb het volgens het onderstaande schema gedaan en dat werkt wel Afbeeldingslocatie: http://www.knudde.be/utp_kabel/T568B.gif

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:44

CyBeRSPiN

sinds 2001

Op zaterdag 05 januari 2002 04:05 schreef marcellus het volgende:
Is er in het traject van de kabel misschien een apparaat of object aanwezig wat voor magnetische interferentie kan zorgen? UTP kabels zijn hier gevoelig voor. Heb je niet hard aan de kabel moeten trekken? Door het harde trekken aan een UTP kabel verminderen het aantal "twists" binnenin. Dit kan zorgen voor performance verlies. Als je zelf de stekkertjes geknepen hebt, zou ik die ook vervangen, ondanks het feit dat de multimeter aangeeft dat alles goed werkt. Maak ook geen al te scherpe bochten met je UTP.
Let hier idd goed op..
Als ie langs 220 V kabel loopt, of langs slecht afgeschermde coaxkabels dan kun je een goede verbinding meestal wel shaken..
Dan heb je óf STP nodig, óf je zult de route van de kabel moeten veranderen.

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Het middelste schema ...

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mewannabee/images/utpcable.gif

Concrete Loop Watercooling

Pagina: 1