krijgen de plaatsen van een long en int array een beginwaarde bij het creeëren, en zo ja, is dit dan 0?
alvast bedankt
alvast bedankt
is het niet andersomOp zaterdag 05 januari 2002 02:57 schreef joska het volgende:
Nee. In theorie wel, in de praktijk moet je daar niet op rekenen.
Ik ben fan van dingen
Ik ga in ieder geval nooit uit van standaard initialisaties en je krijgt geloof ik ook een waarschuwing als je een variable wilt gebruiken die nog niet is geinitialiseerdOp zaterdag 05 januari 2002 02:51 schreef Noble_Paladin het volgende:
krijgen de plaatsen van een long en int array een beginwaarde bij het creeëren, en zo ja, is dit dan 0?
alvast bedankt
1
2
| int a; // geen initialisatie int b=a+10;//foutmelding.. a is niet geinitialiseerd. |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| class blaat
{
public long langeBla; // <- die is 0
public void functie()
{
long longBla2; // Die is ongedefinieerd
}
} |
Leer is zoeken mensen (zeg het de laatste tijd vaak):The way that it is
Java initialization is fairly straightforward and, more importantly, consistent. The consistency is important because it ensures common, portable behavior on all platforms. As such, with Java you never have to worry about primitive sizes or initialization behavior.
Practically, initialization issues break down into the following categories: local variables, final members, and everything else.
Local variables
You must explicitly initialize local variables. Local variables are those found inside of methods.
Final members
You must explicitly initialize final instance member variables either in their declaration or within the constructor.
Everything else
All class member variables, instance member variables, and array variables are initialized in the following ways:
[insert rijtje Wasigh]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.