Vob => DivX [graag in minder dan 24 uur]

Pagina: 1
Acties:

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:14
Ik heb het volgende probleem wanneer ik een dvd om wil zetten naar DivX: het duurt langer dan 24 uur om een filmpje van 90min om te zetten!

Ik gebruik Flask MPEG met de Low-Motion codex en ik zet de ICDT optie op IEEE-1180 en de kwaliteits instelling op HQ bicubic filtering.
Mijn 'aim' grote voor de DivX bestanden is 700MB.
Ik heb een P3-450 met 384MB geheugen en draai nog steeds Win98SE.

Mijn doel is om het in een periode van twaalf uur om te kunnen zetten, wat kan ik het beste doen? Voor zover ik weet kan mijn moederbord (ASUS-P2BLS) een P3-850 processor aan, is dit een goede investering hiervoor (zodra deze processor onder de duizend gulden komt)?

Ik kan mijn computertje wel de hele nacht aan laten staan, maar dan slaap ik nogal belazerd. Mijn nacht rust is mij heilig... *grins*

Verwijderd

Wat je net noemt is een van de meest CPU-intensieve dingen op deze planeet, wat betreft thuis-PC's. Meer Mhz is echt de enige oplossing.

Verwijderd

Zet om te beginnen de iDCT op MMX ipv IEEE-1180.

Wat is trouwens je destination-resolutie? Want veel hoger dan 400x288 ofzo heeft toch niet zoveel zin als je 1.5 uur in 700MB wilt stoppen, en gaat dus stukken sneller dan naar de 720*576 ofzo.
En vergeet ook niet de zwarte balken eraf te knippen, anders moet ie dat ook nog eens compressen en opslaan.

Zelf doe ik het trouwens in twee fasen:

1. Decompressen DVD naar Intel Indeo RAW, 400 * 2xx of 352*2xx (duurt op mijn tbird ongeveer twee keer zo lang als de film duurt).

2. Indeo recompressen naar DivX met Virtualdub, kan ik gelijk wat filters toepassen, ondertiteling toevoegen etc. Duurt ongeveer even lang als de film duurt.

Samen dus drie keer zolang als de film zelf.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het grootste probleem (na het gebrek aan MHz natuurlijk) lijkt mij de grootte van die DVD film. Da's vele GB's die je processor moet inpakken hoor! Het verbaast me niet eens dat dat zo lang duurt. Ik pak zelf gecapturede avi's in tot DivX ;-) (heb net gelezen dat dat zo hoort) en dat duurt al 10min per file, inclusief normaliseren van het geluid. Die avi file is normaal gesproken zo'n 100 tot 200 MB, vergelijk maar eens met je DVD filmpje. Dan klopt die 24 uur redelijk. Enne, 352 x 288 (weet niet wat dat in breedbeeld moet zijn) is wel een aardige resolutie hoor, wordt haarscherp op je tv.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:39

4POX

Everybody is wired

film van 3 uren naar 700x400 geloof ik met mp3 160 stereo was 14 uren werk.. LOWMOTION... En geen probleem met geluid en beeld dat niet gelijk liep..

De film was hierna 1.2 giga groot.. Gesplits en op 2 cd gevikt... BIJNA DVD kwaliteit.. Behalve bij heel veel actie

AKA Rinkel weblog