Audio cd in 1 file op de hd zetten

Pagina: 1
Acties:

• Rush
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-04-2024

Rush

joris is

Topicstarter
Ik heb een cd (hit eXplosion) en daar lopen de liedjes in elkaar over, nu wil ik die gewoon op mijn HD zetten in 1 file, anders stoppen de liedjes opeens op het einde en gaan verder in het andere liedje. (Ik doe nu de liedjes met Nero opslaan en met de optie stilte aan het einde van de track weghalen uit staan. Maar hoe kan ik nu de tracks opslaan dat ze wel in elkaar overlopen ik denk zelf door er 1 file van te maken. Als iemand sugesties heeft, progjes of andere ideeën reageren please

Rush

tremble and despair for i am power!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als de liedjes in elkaar overlopen is dat vrij makkelijk te doen. Dan zitten er dus al geen stiltes in de tracks en kun je ze inderdaad met een simpel progje samenvoegen. Je kunt dat geloof ik met Cooledit doen, maar ik gebruik (omdat ik ook wel eens video bewerk) Ulead Video-editor, daar zit dus ook een audio-editor bij...

Dat editen gaat overigens ook erg snel. Ligt vooral aan de snelheid van je HD, maar meer dan 5 minuten ben je er niet mee bezig denk ik.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
maar dan heb je dus op de cd niet de mogelijkheid om nummers te zoeken.

het moet toch mogelijk zijn om ze en mooi aan mekaar te krijgen en toch ook nummers te kunnen zoeken?

• Aboe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-02 10:34

Aboe

rip ze (audiograbber oid).. en als er dan nog stiltes aan het einde van een track (wave-file) zitten dan haal je die ff weg.. een simpele wav-editor is al goed..
(tgaat er maar om dat je kan zoomen en zo de pauzes eruit kan knippen)

als je ze daarna nog wilt branden gewoon ff de disc-at-once optie gebruiken.
dan brandt ie er ook geen pauzes tussen en heb je een perfecte cd.

als je btw _alleen_maar_ een goede copie wilt maken, gebruik dan cdrwin 1:1 met disc-at-once.

aan elkaar nieten das idd ook wel een optie.. knip dan met de hand wel ff de pauzes eruit.. de meeste progsels rippen niet nauwkeurig genoeg i.m.o.

maar voor zover ik je begrijp wil je gewoon een copietje verpatsen, dan kun je het best en het snelst gewoon met cdrwin een kopietje maken.. ;)

Verwijderd

Doe niet zo moeilijk en rip met Audiocatalyst gewoon heel de CD als een file!

Verwijderd

nero heb je al. Maak met deze een image aan dan heb je 1 complete file. Wil je de tracks bewerken, rip ze dan als losse wav's. Daarna terug branden is simpel. Disk at Once en vergeet vooral niet de 2sec "gab" op 0sec te zetten. Het proggie heb je al, alleen de gebruiksaanwijzingen niet gelezen.

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-03 23:18
Dan heb ik ook nog een vraag: Ik heb dus een mp3 van een hele cd die wil ik dus in stukjes opdelen en ik heb de posities waar die zitten (in honderste seconde).
Met welk programma is dit makkelijk te doen?

Verwijderd

Omzetten naar wave, hakken in een editor en weer MP3'en .. gezellig ..

• enrico670
Hlpdsk->ja ok, maar heb je dan geen kwaliteits verlies?
Ik zoek dus een programma, die dit met mp3 kan zonder het eerst te converten naar wave.

Verwijderd

1. neem winamp, zet via de opties output op nulldisk writer en converteer ze zo naar .wav's. Zoek op download.com etc. in de muziek sectie en voila, there you go.

2. Beter. Zoek een goede codec die naar .wav kan converteren. Zorg dat je cooledit of soundforge (favoriet) hebt/krijgt. Cooledit is makkelijk te krijgen. Deze twee gebruiken die codec zodat je in wav of zelfs in mp3 het geluid kunt bewerken. Je ziet een "wave" waarop je op millisec. kunt knippen/plakken en nog veel meer werkingen kunt loslaten.
Klaar s6

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-02 08:49
nu wil ik die gewoon op mijn HD zetten in 1 file

eax doet dit: 1 wave file, met een cue bestand voor cdrwin. Easy Audio Extraction betekent het dacht ik.

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09-2025
Enrico:
zeker magik 6. :)
Wat je kan doen is hem branden met de bijgeleverde cue sheet. Op de cd wordt ie dan netjes gesplits in tracks.
Eventueel daarna weer rippen en je hebt weer losse tracks.

branden van cd met cue sheet doe je natuurlijk met cdrwin

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-02 08:49
Grimreaper:moet je dan je mp3 niet eerst terug zetten naar wav?

Verwijderd

Check deze plug-in voor winamp: http://www.winamp.com/customize/detail.jhtml?componentId=11282
Dan lopen de mp3tjes in elkaar over...

• enrico670
GrimReaper-> hoe kom je er bij? Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Check deze site voor een duidelijke uitleg hoe je die mp3`tjes aan elkaar kan toevoegen en zo.
Ook staan er een paar handige (freeware) programma`tjes op die je kunt gebruiken om 1 grote mp3 in kleinere stukjes te verdelen.(Zonder te converteren naar Wave!)
http://users.belgacom.net/gc247244/livemix.htm

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09-2025
enrico:
Ik weet dat je mp3 kan splitten, maar had het idee dat het je erom ging dat je de cd wou branden. Dan is het beter om de mp3 intact te laten, en de tracks aan te geven met de cue sheet. Anders krijg je die minuscule tik tussen de tracks..
Pagina: 1