Dual monitor: MPEG schokt

Pagina: 1
Acties:

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
Ik heb zojuist een tweede vid. kaart in mijn PC gejast en dat werkt nu ook (na veel gekloot: Windows vond de tweede kaart niet).

Anyway, ik kan bijna alles doen zo, alleen doet media player een beetje gek met het afspelen van mpg. AVI doettiegoed en zelfs quicktime loopt als een zonnetje (op beide kaarten).

Alleen wanneer ik een .MPG file open (meerdere geprobeerd) dan gaat 'ie ineens hakkerdehak doen. Het zakt dan naar zo'n 0.5fps en je ziet het beeld ook echt opbouwen. Weet iemand wat dit is?

Bij voorbaat dank!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Misschien had je oude videokaart mpeg acceleratie en de nieuwe niet.

• Battle Bunny
Misschien had je oude videokaart mpeg acceleratie en de nieuwe niet.
De "oude" videokaart (die er het eerst inzat) is een GeForce 2 MX. De nieuwe is een S3 Virge DX. Volgens mij hebben ze beide MPEG acceleratie.

Oh ja, ik draai W2K :+

Verwijderd

specs?

• Battle Bunny
Kaart 1: GeForce2MX (noname), AGP
Kaart 2: S3 Virge DX/GX, PCI. Staat nu als primair in het BIOS, omdat Windows 'em anders niet vond.

Zit saampjes op een Chaintech 7KJD mobo onder W2K prof SP2.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Wat voor processor heb je? misschien trekt die het niet, omdat mpg meer rekenkracht vraagt.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Battle Bunny
Wat voor processor heb je? misschien trekt die het niet, omdat mpg meer rekenkracht vraagt.
Ik heb zomaar het idee dat dit het niet is: CPU is een Athlon XP @1550MHZ :)

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 11:12
directx opnieuw geinstalleerd?? dan installeert ie goede drivers voor allebei de kaarten
Pagina: 1