Toon posts:

Philips of Sony Breedbeeld ??

Pagina: 1
Acties:
  • 372 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wil dus een breedbeeld tv gaan aanschaffen met meubel.

Nu zit ik te twijfelen tussen:

* Sony KV28FX60
http://www.sony.nl/productinformatie/televisie/img/producten /KV-28fx60.jpg

* Philips 28PW9616
http://www-eu.sv.philips.com/catalogue/data/jpg/NL/28pw9616.jpg

Zijn beiden Real-Flat / FD of hoe je het ook mag noemen. Bij Philips zit als extra ingebouwd Dolby Digital. Houdt dit nu in dat ik alleen maar een dvd-speler moet kopen met ingebouwde AC3/DTS decoder en heb ik een hele kicke thuisbioscoop :)

Heeft iemand ervaring met de FM-speakers van Philips die bij de tv worden geleverd ?? en welke tv geeft de beste kwaliteit beeld ?? Wat zoudn jullie kiezen ??

Ik weet het veel vragen maar het gaat dan ook om een aardig bedrag.

Het is trouwens nog steeds niet zoveel als mijn PC :)

Alle reacties zijn welkom

Martijn

PS alleen reacties over dit onderwerp dus :)

Verwijderd

tja als je dan een tv neemt neem dan deze
Afbeeldingslocatie: http://www-eu.sv.philips.com/catalogue/data/jpg/NL/42pf9952tv.jpg
jij krijgt hem allleen niet voor zo'n schapelijk prijsje >:), ik krijg 50% rabat

en heb je ook geen meubel nodig, past aan de wand

Verwijderd

Topicstarter
Als jij hem voor 12000,- kan leveren dan neem ik er een dozijn :)

Effe zonder dolle, denk zelf dat het maar de philips wordt is toch veel beter dan sony

even postings uitlokken >:)

Martijn

Verwijderd

ahh wat jammer nou dat Jag op vakantie (?) is he ;)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb zelf een Sony, maar wat ik bij de Philips TV's, die mijn ouders tot nu toe hebben gehad, heb gemerkt, is dat de afstandsbediening na een tijdje erg slecht gaat reageren. Als je op "volume -" drukt gaat de TV soms op standby enzo. Dit is natuurlijk geen reden om er niet voor te gaan, zeker niet als je over zo'n bedrag praat. Je kunt altijd nog een universele AB kopen.

Hmm, AC3 decoder is erg leuk. Ik zou zeggen hou de specs naast elkaar en kijk wat je leuke doorslaggevende specs vindt die niet op de andere tv zitten en kies de beste? Ik denk niet dat een van beiden je teleur zal stellen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het beeld is, ik heb ook een beetje gekeken naar een nieuwe TV (82 cm breedbeeld, real flat, 100hz) en mij leek in de winkel sony even mooi als philips of samsung of jvc, enz... Volgens mij is het beeld gewoon zowieso goed van zulke TVs (heb nu een 72cm sony, standaard, niet flat en ik vind het beeld gewoon goed).
Ik denk dat je gewoon in de winkel moet kijken welke jij het beste beeld/geluid vind hebben en die moet kopen.

Verder over dolby bij die philips, zulke sets zijn bij lange niet zo goed als losse sets, maar het is natuurlijk veel goedkoper en als het er toch bijzit is het leuk meegenomen.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Bij gelijke beoordeling zou ik zeggen:
Steun je eigen economie.

:7

LinkedIn WoT Cash Converter

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 16:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

of ga voor de grap eens kijken met een test DVD tje... veel van die "flat" TV's hebben zeer krom lopend beeld. Dat is niet erg bij beeldvullend materiaal en zelfs bij zwarte balken links en rechts zou ik met een lichte kromming kunnen leven. Maar als je een "bioscoop" breedbeeld formaat ziet op zo'n scherm dan loopt dat wel eens schuin af (die zwarte balk dus)... De enige waar ik dat niet bij gezien heb is die hele dure 92 cm van Philips, waar mijn lichte voorkeur ook naar dat merk uitgaat...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Sony heeft over het algemeen wat scherper beeld, en het is maar of je daar van houdt. Je kan toch misschien wel een deal afsluiten bij die winkel, of je ze allebei kan meenemen, zodat je thuis besluit welke je neemt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Philips en de Sony in twee zaken bekeken 1 van deze zaken staat in Rotterdam met die grote RODE letters :)

JvS
je hebt gelijk maar volgens mij is dat bij alle flat tv's dat het beeld wat naar binnen loopt. Dit komt omdat wij niet gewend zijn aan vlakke beeldbuis.

Xanandu
bij deze zaken krijg je niet even de tv mee om te kijken welke het mooiste is. Dit gebeurt volgens mij alleen als je bij een kleine zelfstandige zaak wat koopt.

Ben al wijzer geworden en denk dat het toch maar de Philips wordt is toch leuk Dolby Digital al zal ik al mijn Div-x cd's niet af kunnen spelen in losse dvd-speler :(

Let's make my life better :)

Martijn

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bovendien is Philips marktleider op beeldbuis gebied, dus dat zit wel goed. Hoeft overigens natuurlijk niet te betekenen dat ze de beste zijn. :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 16:20

C0nscious

Mysteryman.

De SONY natuurlijk!

Grrrrrene: Dat beeldbuisje van Philips kan echt niet op tegen de ECHTE platte trinitron beeldbuis van Sony. Dat ding geeft een superhelder prachtbeeld! En trouwens, SONY is de pioneer en innovator op dit gebied, NIET Philips!

Nadat Sony met de trinitron op de markt kwam volgde de rest met ook zogenaamde "platte" buizen.

Check deze links maar eens en beslis voor jezelf. Deze TVŽs zijn de top in deze klasse, heb er zelf eentje kunnen bestellen bij DeBlock in Utrecht voor 2799,- (de 32 uitvoering dan). Kastje kan ik je ook aanraden, velen kunnen die 85kg niet aan ;)

De 32fx60, deze heb ik zelf hier staan naar volle tevredenheid (grote broertje van de 28fx60):
http://www.kieskeurig.nl/kieskeurig/kieskeurig.nsf/telemerk/C2B0C226727CF86FC12567EC0047C9D5?opendocument

en de 28fx60:
http://www.kieskeurig.nl/kieskeurig/kieskeurig.nsf/telemerk/9A5FEEB3DA2C151BC12567EC0047C9E7?opendocument

Succes met je aankoop in ieder geval!

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:10
en denk er wel aan dat de DD decoder in de TV er niet een is die echte super prestaties zal leveren.

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

Het audio gedeelte is inderdaad redelijk standaard, maar doet het prima hier, vrij heldere sound en aanpassingsmogelijkheden. Het is toch een fluitje van een cent om hem op je stereo aan te sluiten, wel of niet met een decoder. Maar net waar je voorkeur naar uit gaat. Bij een film zet ik hem wel op mijn aparte speakers, maar bij normaal gebruik voldoet de Sony sound perfect.

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:57
Lekkere flame C0nscious ;)
Ik zou zelf voor de Philips gaan, ik vind zelf dat Philips TV's eem stuk beter beeld hebben dan Sony TV's, ook vind ik het geluid van de duurdere/grotere Philips TV's erg goed.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

De beeldbuizen verschillen echt! FD is een heel andere techniek dan die Philips gebruikt. Philips gebruikt een dikker glas aan de buitenkant van de buis waardoor het afgebogen wordt en de buitenkant dus vlak kan zijn. Gewoon kijken wat je zelf het prettigst vind, wel bij 1 zaak anders vergelijk je appels met peren (signaal etc.) Ik heb zelf een monitor op hetzelfde princiepe en ik moet zeggen het bevalt me prima (109P).

Ik heb zelf een Philips en bevalt me prima. Over de afstand bediening absoluut geen klagen. Zelfs het konijn vind de knopjes heerlijk :(.

De FM speakers werden mij afgeraden, ik heb daarom de prologic speakers met draad genomen. Het schijnt dat bij zachte passages in films de speakers automatisch uit klikken wat natuurlijk erg iritant is, mischien hebben ze dit in de nieuwere modellen verbeterd, informeer even zou ik zeggen.

De decoder is gewoon een oud dingetje. Dat wil zeggen prologic ipv dolby digital (mono surround ipv stereo surround achter). Plaatsing is daardoor iets minder. In de praktijk gebruik ik m'n receiver zo weinig (alleen met films) dat ik toch veel profiteer van de extra functionaliteit van de TV.

Groetjes, een philips werknemer

Verwijderd

Topicstarter
Simon Dijkstra
Bij de 32pw9616 en 28pw9616 zitten volgens de specs een dolby digital decoder in dit houdt volgens mij in dat je wel stereo geluid heb met surround boxen ??

Of is dit een foutje in de folder van Philips ??

Trouwens even off-topic waarom heeft Sony al hun folders teruggenomen ?? Heb zelf gehoord dat er een reclame kreet of artikel was gebruikt waar Sony niet voor betaald had ??

Wanneer er geen Dolby Digital op de Philips zit ga ik toch maar voor de Sony.

Martijn

Verwijderd

Heb thuis een Philips 32pw9505 van een aanbieding van de Makro van dec.'99 voor 2500,- is dus 82cm, 100hz en heb er maar een losse Yamaha 595 met DD en DTS en een setje Pioneer speakers met sub en frontspeaker. Was alles bij elkaar zo'n 4750,-.

De buis heeft een perfect beeld en de buren genieten mee van mijn herrie :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 16:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

PRmartijn:

ik weet wat je bedoeld. maar dat bedoel ik niet... Deze flat TV's lopen (exemplarisc?) echt ranzig krom, dus niet hol maar een mooie op en neer gaande kromming, in godsnaam hoe omschrijf ik dit!? :)

Let daar maar eens op, kijk gewoon een DVD'tje (A bugs life is vast al een keer aangeraden in deze thread, daarom doe ik het nu ook maar :))

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-08 08:27
Als je voor de Philips gaat, kijk dan ook ens uit naar de Samsung Heb ik ook gedaan. Het ding is op de naam na precies identiek, en een paar honderd gulden goedkoper. Ik ben trouwens zeer te spreken over Philips.

Verwijderd

philips tenminste wij hebben een philips breedbeeld en die geeft goed beeld en geluid

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

Ik zou zelf voor de Philips gaan, ik vind zelf dat Philips TV's eem stuk beter beeld hebben dan Sony TV's, ook vind ik het geluid van de duurdere/grotere Philips TV's erg goed.
Brrrrrrrrrrrr... nahja iedereen heeft recht op zn eigen mening :). Kan me ook wel voorstellen dat Philips bij velen gewoon een lekker vertrouwd Hollands gevoel geeft, hehe.

Sorry jongens, maar de Japanners doen het toch net ietsje beter op dit gebied ;).

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Sony is echt hol, dat komt gewoon omdat ze dat met hun techniek niet onder de knie krijgen. Bij stafhorst hebben ze me sterk afgeraden om een sony te kopen. Koop dan een Philips of Panasonic.

Verwijderd

Topicstarter
JvS
bedoel je dat de beeldbuizen net golfkarton lijken ???

niet zo erg natuurlijk maar iets in die geest :)

Martijn

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Ik ga mij er ook even mee bemoeien! Ik heb de Philips 32PW-8504, een perfecte tv! Echt waar, ik ben er zeer over te spreken.

Vroeger was Sony echt goed met televisies, maar dat is alweer een tijdje geleden... De FD trinitron-bakken zijn echt een lachertje! No kiddinŽ Het ergste is wel de zichtbare rasters bij schuine lijnen (denk aan een voetbalwedstrijd) de lijnen zijn zo blokkerig dat je denkt dat het een geintje is (je waant je weer terug in de P2000 tijd)! De beeldruis weten ze ook al niets mee te beginnen, en de zoom-modes zijn ook flink beter bij Philips. (vergelijk de smart-zoom maar Žs van een Philips en Sony model bij een 4: 3 uitzending met ondertiteling).

R Kuipers -> ik denk dat je Aristona bedoeld ipv Samsung... En de toestellen zien er inderdaad identiek uit, maar er zijn toch echt verschillende onderdelen gebruikt.

Ben ik zowiezo al geen fan van Bony, Clony, Fony enz. De FD maakt mij telkens aan het lachen (enkele vrienden van mij hebben de vergissing gemaakt zoŽn grijs monster het huis in te halen! Als die bij mij een keer een DVDŽtje of voetbal komen kijken moeten zij toch telkens weer de meerdere bekennen in mijn goedkopere Philips (half jaar geleden 3000,-))

Die DD decoder lijkt mij wel geinig, je kan dan DMV 6 tulp-uitgangen ook nog via externe versterkers gewone speakers aansturen in DD 5.1 (moet je wel een DVD-speler via optisch of electronisch digitale kabel aansluiten op je TV). Ik prefereer persoonlijk toch een ŽgewoneŽ DD 5.1 en DTS receiver zoals ik heb (ook Philips).

PRMartijn, ik raadt je ook aan om toch een 32 inch model te nemen, oftewel 82 centimeter. Door het breedbeeld is een 16: 9 tv met een doorsnee van 28" optisch nog kleiner dan een 63CM 4: 3 TV...

Oftewel om te concluderen, koop net als ik een:
- 32 PW-8504 TV (nu ongeveer 2800,-)
- FR 970 5.1 receiver (1200,-)
- DVD 750 stand alone DVD speler (900,- (regiovrij bij RAF))

:) En GENIET !!!! :)

Of koop sony..... :(

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb zelf die Sony, 100 Hz uitvoering :)
Hij is heeeeeel mooi, en digitaal, as het kabelnetwerk ook digitaal is bij jullie moet je echt die sony nemen, die levert kwaliteit, Philips niet, die gaan de dingen al verkopen vordat ze het beter gemaakt hebben ;)

• RobbyNitroz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-09-2021
vorige maand stond er een test in de duitse Hifi tussen de twee topmodellen van philips en sony en weet alleen nog dat de philips met groot verschil won.

RobbyNitroz

ps. heb zelf sony TV van 2 jaar oud en ging stuk krijg gister belletje....800 om het te maken ;(

altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)

Verwijderd

Dat kost het bij philips ook :)

Maaruh.. het maakt geen fuck uit, philips of sony...

Verwijderd

Topicstarter
RobbyNitroz
Weet je misschien het internetadres van dat Duitse HIFI blad ?

Kan ik even het artikel lezen om nog meer info te krijgen

BVD

Martijn

• RobbyNitroz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-09-2021
aj nee geen idee martijn....ben 2 weken geleden verhuist dus heb blad ook niet meer thuis liggen....zal ff kijken of ik site kan vinden

altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)

Verwijderd

Neem gewoon een B&O.

Verwijderd

Topicstarter
B&O begint pas leuk te worden bij een prijsklasse van 6500,=

Tuurlijk heb ik hier nog naar gekeken en ook nog naar LOEWE maar wat ik begrepen heb is dat er in LOEWE gewoon Philips beeldbuizen zitten.

Mijn prijsklasse loopt tot 4000,= dus kom je uit op de betere merken in de sub-classe Philips en Sony.

Martijn

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-08 16:12

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

loewe hoef je dus nooit te nemen, regelrecht rampe bakken, ziet er leuk uit van buiten, maar van binnen en de buis zijn ontiegelijk bagger, B&O is ook wel leuk, maar wel zeer snel duur voor wat je krijgt, en voor de rest tussen sony en philips, zoveel verschil zit er echt niet tussen, tenmisnte niet in de buis, de elektronica van philips is meestal net even wat degelijker, die van sony hebben de neiging wat eerder een probleem te geven...

Verwijderd

Dat van de slechte LOEWE buizen snap ik niet: In de LOEWE toestellen gaan (voor zover ik weet) de "betere" buizen van Philips. Maar goed, Buiten budget, dus valt toch af.

Ik ben altijd een SONY aanhanger geweest, maar ik moet zeggen dat de 16x9-buizen van Philips zijn gewoon beter! (voor 4x3 buizen wel weer SONY) Maar toch, het blijft een questie van smaak. (en die mebels van SONY zijn een beetje brakker dan die van Philips...)

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

maar ik moet zeggen dat de 16x9-buizen van Philips zijn gewoon beter! (voor 4x3 buizen wel weer SONY) Maar toch, het blijft een questie van smaak. (en die mebels van SONY zijn een beetje brakker dan die van Philips...)
Waar baseer je dit op? Eerlijk gezegd denk ik dat de meeste gewoon geen platte beeldbuis gewend zijn, en daarom het als golfkarton of iets dergelijks betitelen..

o.a.:
"Sony is echt hol, dat komt gewoon omdat ze dat met hun techniek niet onder de knie krijgen." -->BULLSHIT DUS !
De beeldruis weten ze ook al niets mee te beginnen, en de zoom-modes zijn ook flink beter bij Philips. (vergelijk de smart-zoom maar Žs van een Philips en Sony model bij een 4: 3 uitzending met ondertiteling).
Hmmm.. je kan de smart zoom op allerlei manieren aanpassen toevallig. Als er ondertiteling is, schuif je het beeld simpelweg een stukje omhoog met de joystickafstandbediening. Kan dus makkelijk aan de standaard instelling liggen, misschien eerst even leren omgaan met de apparatuur? Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif

Ik heb dus de Sony 32FX60, en heb absoluut nergens last van. Superstrak en helder beeld (ja, ook bij voetbalwedstrijden!).

Verwijderd

Ook al es naar een loewe gekeken? Is niet plat maar dat platte staat nog maar in de kinderschoenen.Ze krijgen die beeldgeometrie niet goed van die platte dingen.Hoewel philips beter dan sony. Check de loewe xelos es..kost ook geloof ik in 82 cm uitvoering 4000 piek. De 72 voor 3000..met meubel( zuil) 4000,--....succes! euh...sorry niet hierboven gelezen...maar loewe draai perfect bij mij...xelos dan wel....
Pagina: 1