Is dit te doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gkros
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-06-2023
Ik heb een p3 700 mhz en een tnt2 64m videokaart met tv out.
Nou wil ik via mijn comp dvd op tv gaan kijken maar dan moet ik er een kabel van een meter of 10 tussen doen is dat een beetje te doen,en wat voor kabel moet ik er dan tussen doen.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het lijkt me in principe te doen, maar dan wordt dat waarschijnlijk een duur kabeltje. Ik heb met mijn 2m lange kabel al last van kwaliteitsverlies, dus op 10m moet dat nog erger zijn. Vraag het eens in een audio/hifi zaak...?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• gkros
De prijs val wel mee geloof ik een paar tientjes,maar het gaat erom dat het nog wel om aan te zien is of dan ik dan toch beter maar een videobandje kan nemen.

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Je kunt ook zo'n Afbeeldingslocatie: http://www.marmitek.com/nl_site/pictures/9141.gif apparaatje aanschaffen, Werkt bij mij thuis perfect, dwars door muren enzo heen...

Hier is de link naar hun site... http://www.marmitek.com /

O..,Ja ze kosten wel zo'n 250-300 gulden, maarja voor wat hoort wat...

• Grrrrrene
  • Niet online
Nogmaals, vraag het eens in een dure/professionele zaak en vraag wat het ongeveer kost en wat voor soort spullen je ervoor nodig hebt. Ga vervolgens in een goedkope (online?) zaak op zoek naar die spullen en je weet het.

Ik denk dat dat radiografische systeem over 10m een beetje overdreven (duur) is. Ik zou voor een kabeltje gaan. Trouwens, probeer het gewoon eens. Als ze te koop zijn, zal het wel werken, denk je niet? Voor 3 tientjes kun je je geen bult vallen denk ik zo.

• gkros
Nee wat je zeg Grrrrrene om nou een 250 gulden voor dat ding te betalen vindt ik het niet waard maar ik zal eens naar een audio zaak gaan om te informeren van hoe of wat bedankt.

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-08 16:12

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

10meter is nog wel te doen, weet niet wat je op een tnt2 zit, als je s-svhs heb moet je dat altijd doen over 10 meter, gewoon ff naar een elektronica zaak gaan en vragen om zeer goed s-vhs kabel, moet goed dik zijn en de vergulde plugjes moeten redelijk glimmen en niet dof zijn, als dat zo is is de kabeldikte alleen maar aan zijn kunstof afscherming te danken.
Als je geen s-vhs hebt maar een composit uitgang oftewel een gewoon cinch stekkertje, dan adviseer ik je metalen cinch pluggen, en dan wel van zoveelmogelijk metaal, en die dan te solderen aan 75 ohm coax, rg-59 is daar mooi voor te gebruiken, neem echt wel coax over 10meter anders heb je teveel instraling van andere bende waar je langs moet. sommige zaken hebben niet altijd rg-59 hoe raar dat ook mag klinken, zoek dan ff of neem zo dik mogelijk' wat je in de plug krijgt, afgeschermd kabel. liefst met folie afscherming, ook lastig te krijgen, maar mogelijk, probeer in dit geval ook een zo dik mogelijk ader te vinden, het ie weer wat minder weerstand.

Over deze atstand geld gewoon hoe dikker hoe beter, wil wel wat kosten, maar het zal nooit die 300 piek van die marmitek worden, tenzij je naar eringa of een andere audio zaak gaat waar ze met gemak 100 piek per meter voor zulke kabel gaan vragen, ja lekker dan...

• gkros
Nee wat je zeg TriLithium ik ga morgen wel ff kijken voor een goede s-vhs kijken tenminste als ik hiermee http://gathering.tweakers.net/Forum4/HTML/007339.html wat wijzer wordt want ik wordt er een beetje gek van!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Tien meter is op het randje bij dat soort grappen.
Daarnaast loop je het risico dat je een aardlus met de antennekabel creeert. Bij permanente oplossingen is een GigaVideo zeker aan te raden.
Je knalt zonder problemen een audio/video-signaal het hele huis door, zonder allemaal kabels.
Bijkomend voordeel van de GV30, is dat er een afstandsbediening-verlenger bij ingebouwd is.

• Grrrrrene
  • Niet online
Nogmaals, dit is wel de beste oplossing, daar twijfel ik niet aan, maar wel een erg dure. Vooral als het om af en toe een DivX-je gaat.

Verwijderd

Zulke kabels zijn ZIEK duur, ik kwam op 350 piek voor TV-out (ongeveer 8 meter) en ze konden niet garanderen dat er geen kwaliteitsverlies zou zijn.

Heb voor 666 piek maar een DVD speler gekocht. ;)

Verwijderd

foutje, sorry. ;)

Verwijderd

dat goedoe met kwaliteitsverlies word zwaar overdreven
ik heb alleen tv-out op m'n DVD decoder kaart

en /me heeft gewoon drie audiokabeltjes(Tulp) aan elkaar geplugd (bij-elkaar +/- 7 meter ) en het werkt perfect
weliswaar op m'n analoog output maar het
beeld is mooier dan op m'n monitor

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-08 16:12

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

dat gedoe met signaal verlies wordt inderdaad zwaar overdreven, en dan echt vet en de vet zwaar overdreven, als je een beetje kaart hebt en dan zijn ze tegenwoordig wel, en gewoon goeie kabel dan zie ik geen problemen met kwaliteits verlies, maat van mij het sinds een tijdje ook 2x5m s-vhs, dus met een koppeling nog, en dat is gewoon goed, en inderdaar het probleem van die afstandsbediening kan lastig zijn, das ieder z'n eigen.
Dat van die aardlus is wel een goeie, is heel simpel op te lossen, dit dus alleen doen als je zeker weet dan je een aardlus hebt, hoor je aan een brom,haal gewoon van de antenne plug van je radio of tv de afscherming los van de connector, aarde krijgt ie wel via die andere kabel dus signaal verlies is ook mimimaal, het lijkt wat op een paardemiddel maar het voor mij al een paar keer geholpen.

En die prijs, voor 100piek moet je toch echt wel een vinden, ik werk in een zaak waar ze een hebben voor 60piek en das dan 10m, die van 2x5 meter kosten ook maar 25piek per stuk en het ziet er gewoon goed uit, een beetje goeie kabel hoeft echt geen 350piek te kosten , inkoop kost dat spul echt niks, ze willen gewoon lekker winst gaan draaien omdat iedereen hun dvd bende op de tv ergens 10meter verder op willen gaan zien, niks op tegen, maar dat weten de winkels ondertussen.
Pagina: 1