Toon posts:

[XP] Mijn PC reboot zo maar vooral na gamen

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,
Mijn PC reboot 8 van de 10 keer als ik een game afsluit. En met regelmaat als ik een app op start of afsluit (dit zonder regelmaat). Dit is erg irritant. Je ziet heel snel een bluescreen, maar te kort om te kunnen lezen. Hij doet dit al bij een clean install. Ik gebruik de nieuwste drivers en heb niets ge OCed.

Mijn config =
AMD XP 1800
Epox 8kha+ MB
Corsair pc-2400
Ati radeon 8500
Ik gebruik audio onbourd
Intel netwerkkaart

Ik heb al meerdere topics gezien maar zonder duidelijk antwoord. Wie kan me helpen?

Verwijderd

Misschien heb je iets aan:

http://www.computerpech.nl/dochter.php?page=windows_2000_xp&subject=xp_herstartenuitschakelen

Dan kun je misschien iets beter lezen wat voor fout je (lees: vage tekst met een blauwe achtergrond :D) krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Helpt niets nu krijg ik alleen de blauwe scherm te zien.
iets van irc_not_or_less. ik heb zover ik weet geen irc conflicten.

Verwijderd

Is je ramm niet brak? Ik heb hier nog kappote ramm liggen en als ik die in een pc doe krijg ik (ook :?) spontane reboots :(....

Verwijderd

Topicstarter
Met welk prog kan ik het beste me MEM testen?

Verwijderd

gebruik deze maar het heet doc memory.
En is hier te kijgen.
http://www.simmtester.com/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb quick test en burnin test gedaan. en hij heeff geen 1 failed gekregen. Geheugen lijkt me goed.
Iemand nog meer tips? of oplossingen?

De melding in het blauwe scherm is:

DRIVER_IRQL_LESS_OR_EQUAL

Verwijderd

beetje met pci kaarten gaan schuiven?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle mogelijke pci configs al gehad. als ik ze anders zet krijg ik irq conflicten.
agp = ati radeon 8500
pci1 = nix
pci2 = nix
pci3 = nix
pci4 = nix
pci5 = nix
pci6 = Intel 100mbit netw kaart
als ik die laatste er ook nog eens uittrek behoudt ik het zelfde reboot probleem.

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

Verwijderd

Topicstarter
OK installeer de audio drivers van www.viaarena.com en niet de drivers van de epox driver cd...
Het probleem is nu opgelost

Verwijderd

Maar het vage is ik krijg ook die DRIVER_IRQL_LESS_OR_EQUAL
bla-fout.
alleen als ik afsluit zowel als bij CS en MOHAA. Ik snap er nix van ik heb mobo-drivers (nieuwste) geinstalled, best detonators 21.80 geloof ik.
enne ik heb alleen me agpslot in gebruik en 1 pci voor netwerk.
pc: amd xp 1600+
MSI K7T266a pro2a
geforce2mx 32mb

:'(

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 21:42 schreef milka het volgende:
Maar het vage is ik krijg ook die DRIVER_IRQL_LESS_OR_EQUAL
bla-fout.
alleen als ik afsluit zowel als bij CS en MOHAA. Ik snap er nix van ik heb mobo-drivers (nieuwste) geinstalled, best detonators 21.80 geloof ik.
enne ik heb alleen me agpslot in gebruik en 1 pci voor netwerk.
pc: amd xp 1600+
MSI K7T266a pro2a
geforce2mx 32mb

:'(
Kick! Ik heb dit probleem namelijk ook! Met ong dezelfde specs! En wil natuurlijk graag een oplossing weten :)

Verwijderd

kan iemand me asjeblieft helpen??
ik heb nu een geforce 3 TI200, ik dacht dat het over zou gaan, maar nee :(

HELP !!!!

• CrimsonRider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 12:32
Ik heb hetzelfde probleem gehad, bij is het overgegaan nadat ik in de BIOS van m'n MSI de settings op BIOS default had gezet.

Daarna stuk voor stuk alles weer teruggezet tot er één tussen zat die die error triggerde, weet alleen niet meer welke, |: sorry

Code, justify, code - Pitr Dubovich

Verwijderd

Installeer de PCI Latency Patch die je op de MSI site http://www.msi.com.tw

kunt vinden !

Verwijderd

hahaha nog meer met dat probleem, lol!

Ik heb het nl ook gehad, nu niet meer...wat idd helpt is het terugzetten van je BIOS tweak, maarjah...die speedy tweaks die je had gemaakt ben je dan weer kwijt. En nou elk dingetje apart proberen is ook zon werk! Dat is nl iets wat ik heb gedaan :P Hehe.. ik heb alleen niet het kt266 baordje van MSi maar de Kt133 van MSI, en het typische is: HET KOMT ALLEEN VOOR BIJ MSI's valt mij op! hmmzz. Dus ik ben wat gaan rondneuzen en op verscheiden techforums kwamen heel veel mensen met het probleem. Allemaal onder XP.

Wat je moet proberen, tis echt afhankelijk per Mobo maar erh... ja elke optie apart tweaken...en dan tot de conclusie komen welke t is...ik had t niet meer na het uitzetten van de shadows in de bios...

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 23:39 schreef vibrovirii het volgende:
Hoi allen,
Mijn PC reboot 8 van de 10 keer als ik een game afsluit. En met regelmaat als ik een app op start of afsluit (dit zonder regelmaat). Dit is erg irritant. Je ziet heel snel een bluescreen, maar te kort om te kunnen lezen. Hij doet dit al bij een clean install. Ik gebruik de nieuwste drivers en heb niets ge OCed.

Mijn config =
AMD XP 1800
Epox 8kha+ MB
Corsair pc-2400
Ati radeon 8500
Ik gebruik audio onbourd
Intel netwerkkaart

Ik heb al meerdere topics gezien maar zonder duidelijk antwoord. Wie kan me helpen?
Ik heb een MSI K7T266Pro2-RU plank met onboard ac97 sound, een radeon 8500 en draai XP. Toen ik XP installeerde heb ik de standaard drivers van de msi cd geinstalleerd.

Ik had PRECIES het zelfde probleem als ik RTCW multiplayer deed terug wilde naar de desktop. Meestal ging het wel goed, maar soms kreeg ik een blauw scherm met iets van DRIVER_IRQW_LESS_OR_NOT_EQUAL .
En alleen bij dit spel en alleen bij multiplayer. Eerst dacht ik dat het aan mijn radeon drivers lag of dat m'n Radeon een irq conflict had met de usb op het zelfde irq. Tot dat er keer een driver naam bij stond en dit bleek een drivers van m'n onboard ac97 soundkaart te zijn. Toen ben ik eens gaan zoeken op die drivernaam en op die foutmelding en toen kwam ik op een of ander duits forum terecht waar ze aanraade de laatste sounddrivers van viaarena te installeren. Ik heb eerste de oude gedeinstalleerd en toen deze http://downloads.viaarena.com/drivers/audio/74mu150a.zip drivers geinstalleerd en nooit meer een blauw scherm gezien :).
Als er op die epox ook een AC97 soundchip zit dan moet dit wel helpen!

edit:

Oh vibrovirii, ik zie net dat je dat al gedaan had.
Voor alle andere met dit probleem Installeer de nieuwe sound drivers!!!

Verwijderd

ik heb via google newsgroups vernomen dat het of aan een USB instelling ligt in je bios als je een ps2 device hebt aangesloten of dat het aan de voedling ligt (dus een 300watt voeding terwijl je eigelijke een 400 watt nodig hebt)

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Na bijna 2 jaar zullen ze de oplossing vast wel hebben gevonden denk je niet :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:16

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 21:49:
ik heb via google newsgroups vernomen dat het of aan een USB instelling ligt in je bios als je een ps2 device hebt aangesloten of dat het aan de voedling ligt (dus een 300watt voeding terwijl je eigelijke een 400 watt nodig hebt)
GGS_VR6 schreef op 17 november 2003 @ 21:50:
Na bijna 2 jaar zullen ze de oplossing vast wel hebben gevonden denk je niet :?
Dat denk ik ook wel :+

Oude }:O

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.