Toon posts:

Intel810 Chipset uitschakelen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik wil een Geforce in mijn pc gooien maar deze moet PCI zijn omdat mijn agp al in gebruik is door Intel810,deze is onboard,en kan er dus ook niet uit.Nu moet ik een manier vinden om de Gf te laten werken aangezien er een kaart conflict ontstaat als ik de Gf erin doe.Zodra ik mijn Intel kaart uitschakel in alle hardwareprofielen en ik reboot,krijg ik geen beeld meer.iemand een id?

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:53
BIOS... :D

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Verwijderd

Format C en de 810 achterwege laten. Maar je kan toch kiezen uit die twee ?

En dat je geen beeld meer hebt kan komen omdat je je snoer van je monitor dan in je Geforce moet pluggen. :?

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

check je voeding, aan een 145Watter heb je niet genoeg.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 januari 2002 23:38 schreef MGSNK het volgende:
BIOS... :D
JA weet ik maar ik heb dus een Compaq,en op de 1 of andere manier blijf ik conflicten houden en als ik de montior kabel in de Gf doe,dan krijg ik nog steeds geen beeld,dit komt door die Intel kaart

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
Op vrijdag 04 januari 2002 23:47 schreef XeNeRgY het volgende:

[..]

JA weet ik maar ik heb dus een Compaq,en op de 1 of andere manier blijf ik conflicten houden en als ik de montior kabel in de Gf doe,dan krijg ik nog steeds geen beeld,dit komt door die Intel kaart
Comprak he >:) *geintje*

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

Verwijderd

Topicstarter
ook goed,als je maar een oplossing weet :?

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

hoe sterk is je voeding?

The trade of the tools

Verwijderd

Topicstarter
uhm,zal ik wel met dom antwoord komen maar 8erop staat 230 volt,maareh waar kan ik da checken?heb je dan per se andere voeding nodig ?

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Op vrijdag 04 januari 2002 23:54 schreef XeNeRgY het volgende:
uhm,zal ik wel met dom antwoord komen maar 8erop staat 230 volt,maareh waar kan ik da checken?heb je dan per se andere voeding nodig ?
even kast open maken. Aan 230volt heb je niks, je zoekt dus hoeveel watt hij is. Als dat lager dan 200 is, heb je een groot risico dat dat niet genoeg is. De mijne is 135, en dat is veeeeeeel te weinig voor een GeForce...

The trade of the tools

Verwijderd

Topicstarter
aha,ik wist nie da da iets uitmaakte,die voeding,maareh weet je zo waar ik da ongeveer kan vinden?want een compaq kast is kut om te openen

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Op vrijdag 04 januari 2002 23:58 schreef XeNeRgY het volgende:
aha,ik wist nie da da iets uitmaakte,die voeding,maareh weet je zo waar ik da ongeveer kan vinden?want een compaq kast is kut om te openen
Als er aan de achterkant niks staat van ...Watt, zal je echt de kast open moeten maken. Het staat dan gewoon op de voeding, meestal op een gele of witte stikker. Suc6. (wel PC ff uit he, als je em openmaakt)

The trade of the tools

Verwijderd

Topicstarter
ja zal ik doen,iig thx voor de tip,laat nog wel wat weten

Verwijderd

Je moet ook in de bios (F10 of F12 tijdens booten dacht ik) nog de prioriteit van de onboard en VGA videokaart omwisselen, zodat de PCI kaart de primary kaart wordt.

En sommige games moet je opnieuw installeren/instellen, zo is 't bv bij UT niet voldoende om Safe Mode te kiezen en dan je nieuwe videokaart, want in de .ini file staan ook nog settings voor je oude videokaart waardoor ie direkt gaat hangen als je er een andere videokaart inhebt.

En als je een al wat oudere bios hebt, moet je eerst een nieuwe bios flashen anders hangt je windows al tijdens het opstarten zodra je er een PCI videokaart inhebt...

En vergeet ook niet je cmos te clearen na 't flashen (jumpertje op mobo vlakbij 't batterijtje); bij een collega van me deed het kbd en de muis het anders niet meer.

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 23:58 schreef XeNeRgY het volgende:
Aan de achterkant zit een hendeltje waarmee je de kast kan openen. Tenminste als het om een Deskpro gaat van na 1999.

Voeding zal wel 200 / 300 wat zijn, dat is standaard en moet ook genoeg zijn.

Even weer terug naar de Videokaart. Ikzelf heb dit met een eigen bouw een keer gehad, maar daar ging het om een PCI kaart. De kaart toen in het onderste slot gedaan en draaien. Je kunt in het bios aangeven waar de pc moet zoeken voor het videodevice. Je kunt hier dan opgeven AGP /PCI.

Mocht deze optie er niet staan moet je op het moederbord gaan zoeken naar een jumpertje waarmee je onboard vga kan uitzetten. Dan moet de installatie goed gaan. OH ja en gebruik als het kan de originele drivers.
Pagina: 1