Toon posts:

Memtest86 probs met Abit KR7A

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb op het werk een pc'tje staan die niet stabiel wil lopen, geheugen is waarschijnlijk de oorzaak geweest, dit is alleen niet te testen met Memtest86, deze geeft met een Athlon XP CPU in test #5 fouten op 0,0MB tot 0,8MB, als er een Duron in wordt gegooid blijven de fouten achterwege.

Heb met de KG7 exact hetzelfde probleem gehad, BIOS versie 5W veroorzaakte dit probleem, met de oudere 5E BIOS werd dit opgelost.

Op de KR7A heb ik de BIOS gebruikt die nog steeds op de Abit site staat en een naar mijn weten niet officiele 6G BIOS, beide geven dezelfde problemen.

Specs PC:

Abit KR7A-Raid
Athlon XP 1700+
OEM 256MB DDR en Micron 128MB DDR, allebei PC2100
S3 Trio kaartje
WD 100GB HD
Enermax 350W voeding

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:52
Heb je memtest86 ook geprobeerd met alleen het Micron reepje en de Athlon erin? Het kan nml best aan dat OEM reepje liggen.

Op de memtest86 site staat dat athlons vaak fouten in test 5 en 8 geven, en dat dat vaak komt omdat goedkoop geheugen niet betrouwbaar werkt met een Athlon.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 00:25 schreef JungleJim het volgende:
Heb je memtest86 ook geprobeerd met alleen het Micron reepje en de Athlon erin? Het kan nml best aan dat OEM reepje liggen.

Op de memtest86 site staat dat athlons vaak fouten in test 5 en 8 geven, en dat dat vaak komt omdat goedkoop geheugen niet betrouwbaar werkt met een Athlon.
Heb ze beide los erin gehad, het Micron reepje geeft de fouten op hetzelfde punt als het OEM reepje

Verwijderd

dat probleem had ik ook op mijn k7s5a bij 0,8 MB, deze waren verholpen door het plaatsen van een socket 7 combo op de chipset (vervangen van oude heatsink).