el cheapo dd setje

Pagina: 1
Acties:

• bjorn
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
ik ben op zoek naar een goedkoop dolby digital setje, mag pakweg 500 tot 800 gulden kosten. Ik was aan het denken aan de Midiland 8200/S4 AC3 5.1 digital surround, of anders de Creative Desktop Theatre met dolby 5.1 (die zwarte, duurste, ben de naam ff kwijt). Heeft iemand ervaring met een van deze, en met name de 1ste?
en ja, ik weet dat "echte" speakers veel beter klinken, maar waar vind je dan voor 800 piek een dd versterker + boxen...

mzzl!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Die vind je idd niet voor 800 piek.. maar mijn advies.. houd die 800 piek nog ff lekker in je zak.. en spaar dan nog ff door voor een ECHTE DD zet..
een goede versterker met goede luidsprekers.
ik heb pas een sony str-db830 versterker gekocht, en 5 mission 701 luidsprekers erbij..
hele zetje was 2200 gulden.. maar daar kan geen creative zetje tegen op.

geloof me maar.. spaar gewoon nog ff verder.. heb je het langste plezier..

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• bjorn
  • Niet online
ik wil ook graag doorsparen, maar ja... Ik wil nu DD. En aangezien ik ook nog een hoop andere dingen wil kopen (en student ben, maar dat is een matig excuus ;) ) wil ik NU niet meer dan die 800 piek uitgeven. Als ik later een baan heb met een vette lease bak koop ik wel een komplete installatie, maar nu ff iets om de smaak te pakken te krijgen :)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ja, dat van student zijn is inderdaad een matig excuus. Ik ben er ook zoeen en heb duurdere apparatuur dan mijn ouders.

Ik heb Desktop Theattre 5.1 DTT2500 (ja, zo heet die set van Creative) en die bevalt erg goed. Ik ben dan niet zo'n audiofiel die ieder verkeerd toontje hoort, maar het geeft lekker helder geluid en er zit een stevige bas in de subwoofer. Ik zou ervoor gaan als ik jou was...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• bjorn
  • Niet online
volgens de reviews is de midiland 8200 superieur aan het creative setje (ook bijna 2x zo duur, maar dat ff terzijde). Echter, de 8200 heeft maar 1 analoge ingang, de creative 2. Als ik nu spellen wil spelen met surround sound, krijg ik op de midilands maar 2 kanalen. Zou ik evt gebruik kunnen maken van de sp/dif uitgang van de sb live, als uitgang voor het geluid om zo toch alle kanalen te benutten ( en dan bedoel ik dus niet stereo sound over 5 speakers, zoald met 1 analoge ingang gaat), dus niet alleen als ik een dvd'tje wil bekijken? Mocht dit gaan, heeft de sblive player ook zo'n spdif uitgang? Er zijn immers zoveel versies uit op dit moment... Ik heb nu een diamond mx300, zonder spdif, dus een upgrade is noodzakelijk, zeker nu aureal zga dood is :(

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 10:54

Paladin

Play Ball!

Bij scheer en foppen bij ons hadden ze een surround setje van pioneer met 5.1 reciever met versterker en tuner. 5 sateliet boxjes van 80 watt en een subwoofer voor 699.
Klinkt echt zwaar bruut met een 5.1 dvd speler.

Greetz pala

laat maar ik zie dat het digitaal moet zijn.
in dat geval spaar ff door

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Pagina: 1