Toon posts:

[FAN] gele draadje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waar moet ik het gele draadje op aansluiten? het zwarte en het rode zitten in mijn fanbus ...

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
De gele is het RPM (rotaties per minuut) draadje, daarmee kan je computer bijhouden hoeveel RPM je fan maakt, wekt alleen als je hem op je moederboard aansluit, in jouw geval dus niet aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt :) je weet maar nooit wat er met je pc gebeurd als je 1 draadje verkeerd zet :)

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Of kortsluitingen of iets dergelijks te voorkomen. Is het wel slim om hem af te plakken met plakband.

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:05

Memendo

V4-power/Team BSD

Gele draadje van je Fan is de RPM draad, die kun je gewoon nog los op je mobo prikken dan kun je in de bios enzo nog zien hoeveel RPM hij maakt.

Gele draad van ja voeding is een 12 volt lijn.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 januari 2002 22:46 schreef memendo het volgende:

Gele draad van ja voeding is een 12 volt lijn.
Ik weet wel dat ik hem niet in de voeding moet steken :) zo slim ben ik wel, maar ik denk dat ik hem op het moederbord ga steken, dan kan er niks misgaan denk ik en hoop ik :)

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-03 17:53

MXL

Je kan hem alleen maar los op je mobo aansluiten als je tegelijk de massa van je fan aansluit. Als je alleen maar de gele draad aansluit dan kan zal er geen rpm uitgelezen kunnen worden.