ik ben sinds een tijdje bezig met asp aan het programmeren en langzamerhand begin ik al redelijk door te krijgen hoe dingen het meest efficiënt kunnen.
Nou vroeg ik me af... toen ik net begon had ik wat tutors gelezen en daar werd voor alle database opdrachten gebruik gemaakt van recordsets, dus:
en dan voor updaten:
en het zelfde voor verwijderen en toevoegen van records (.addNew en .Delete)
nou ben ik er sinds een tijdje achter dat dit veel makkelijker kan via SQL met behulp van INSERT, UPDATE of DELETE. Is dit inderdaad ook beter dan het via een recordset te doen of heeft het gebruik van recordsets ook zijn voordelen (ik kan er geen bedenken)?
Nou vroeg ik me af... toen ik net begon had ik wat tutors gelezen en daar werd voor alle database opdrachten gebruik gemaakt van recordsets, dus:
code:
1
2
3
4
5
6
| Set dataConn2 = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
dataConn2.Open "DBQ=database.mdb;DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}", "", ""
set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rs.ActiveConnection = dataconn2
SQL = "select * from tabel"
rs.Open SQL, ,3,3 |
en dan voor updaten:
code:
1
2
3
| rs("kolom1") = iets
rs("kolom2") = ookiets
enz... |
en het zelfde voor verwijderen en toevoegen van records (.addNew en .Delete)
nou ben ik er sinds een tijdje achter dat dit veel makkelijker kan via SQL met behulp van INSERT, UPDATE of DELETE. Is dit inderdaad ook beter dan het via een recordset te doen of heeft het gebruik van recordsets ook zijn voordelen (ik kan er geen bedenken)?
Panacea.NL als je geinteresserd bent in IT en Geneeskunde!