Toon posts:

Storende Boxen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik een Sound Blaster Audigy Player en de CSW Digital speakers. Als ik mijn computer aanzet en mijn boxen dan storen de boxen nogal. Dit vind ik zeer irritant.
Ik heb ze nu op de gewone geluid uitgang aangesloten. Nu zit er ook een digitale uitgang op de kaart.
Scheelt het als ik mijn boxen daarop aansluit????
Ik heb hiervoor 2 kabeltjes nodig.
1 daarvan heb ik een digital coaxiale kabel. Nu moet er nog 1 hebben een RCA-mono kabel. Waar kan ik die krijgen en blijft het geluid dan gewoon stero????

Verwijderd

Topicstarter
Nog wat extra info:

Ingang in boxen heet SPDIF DIGITAL IN
Uitgang op soundcard heet Analoog/Digital out

ps ik heb net ff gekeken en de ene box (rechts) stoort meer als links, als ik de kabel uit mijn geluidskaart trek is het storen zo goed als weg.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Wat je ff moet proberen is alle bronnen die je niet gebruikt te muten. Zoals bijvoorbeeld de aux in, en de cd in enzo. Waarschijnlijk is dan je probleem wel opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Zelfs als ik de master volume uitzet storen de boxen nog.
Ook volume uitzetten helpt niet.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is het de geluidskaart de stoort.
Alleen dit vind ik erg raar ik bedoel ik koop zo'n Audigy niet voor niets.
Kan het niet zijn dat er stroom op de buitenkant van mijn kast staat, dit denk ik al langere tijd want soms krijg ik een licht schok als ik mijn kast aanraak.

Nou ja aan het eind van de maand toch maar een nieuwe kast kopen was ik al langere tijd van plan.

• MrDirk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07-2023
Heb je je microfoon aanstaan? :P

"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)

• Jag

Jag

Dat is een kwestie van de kast aarden, maar het lijkt me sterk dat dat hier iets mee te maken heeft.
Hangt het storen niet samen met processorbelasting ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Nee geen microfoon.
Ik heb net wel ontdekt dat als ik mijn netwerkkabel eruit trek dat het storen weg is.
Ff mijn netwerkkaart verplaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
Netwerkkaart verplaatsen heeft niks geholpen.
Maar ik ben er al uit. Het lag aan de kabel. De connectors waren gedeeltelijk van metaal, nu heb ik er 1 met connectoren van plastic. Storen is weg!!!!
Zo zie je maar weer wat voor problemen 1 zo'n k*t kabeltje kan opleveren.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:46
Op vrijdag 04 januari 2002 23:47 schreef vinniel het volgende:
Netwerkkaart verplaatsen heeft niks geholpen.
Maar ik ben er al uit. Het lag aan de kabel. De connectors waren gedeeltelijk van metaal, nu heb ik er 1 met connectoren van plastic. Storen is weg!!!!
Zo zie je maar weer wat voor problemen 1 zo'n k*t kabeltje kan opleveren.
Je putert niet geaard gok ik ?

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt maar waar kan ik nou zo'n kabeltje kopen?

• Jag

Jag

Op woensdag 09 januari 2002 23:05 schreef vinniel het volgende:
Dat klopt maar waar kan ik nou zo'n kabeltje kopen?
Aan je computer zit wel een geaarde stekker. Je moet dan die ook in een geaard stekkerblok steken, en dan die in een geaard stopcontact. Alleen die laatste zal je wel niet hebben.
Wat je moet doen is een geaard stopcontact kopen bij de bouwmarkt, en dan een stuk aardedraad erbij plus een klem om hem op een verwarmingsbuis aan te sluiten (wel schuren natuurlijk om de verf eraf te halen).
Dit is niet de officieele manier om te aarden, en als iemand met de verwarmingsinstallatie aan de gang gaat is het gevaarlijk. Maar de echte manier is niet echt een reeele optie (staven in de grond meppen enzo).
Pagina: 1