Gezocht:simpele geluidskaart met optical in

Pagina: 1
Acties:

• unitzero
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01 13:22
Ik weet niet of jullie me in elkaar gaan slaan als ik met zulke vragen kom :) maar ik ben op zoek naar een lekkere simpele geluidskaart met stereo uit, line in én een optical in (minidisc). Ik heb totaal geen trek in Digital Surround 5.1 en alle mogelijk nonsens bedoeld om uit je stoel geblazen te worden, maar gewoon, lekker, mooi en goed geluid.
Iemand enig idee, ik heb al veel websites van fabrikanten afgezocht maar ze hebben óf geen optical in óf dus veel te veel mogelijkheden. Het lijkt wel of er niks tussen de 30 euro en de 500 euro zit...

Verwijderd

Hercules Gamesound Fortissimo II, optical in & out, was vorig jaar iets van 150 piek, zal nu een euro of 65 à 70 wezen denk ik. Er zit alleen geen digitale audio aansluiting voor CDROM/DVD aan.

http://europe.hercules.com/products/gf2/features_gf2.php

Verwijderd

ffkes off tropic

optical in??? voor minidisc
heb jij dan een minidisc met een optical out??

thell me?? i'm looking for that!!

Verwijderd

Hoontech Iphone Digital XG fl.200,-

optisch in, out, coax in,out, A3D EAX enz enz. veel kaart voor weinig geld...

let niet op de guldens, neo haat de €

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

cd speler met optical uit..minidisk moet et ook wel hebben

wat dacht je van een suffe trust kaartje? 38 euro?
je hebt verder geen AD/DA conversie nodig dus veel gezeik heb je er niet mee.. lekker goedkoop en doet zen werk goed :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Bijna elke MD speler die ik ken heeft dat!!

(en dan heb ik het niet over portables...)

• unitzero
Ja hoor, er staan hier drie minidiskspelers met optisch uit... :) 8-)

Verder: de keuze is gevallen op de Terratec DMX Xfire 1024. 1 optisch in, analoog in en uit, en bovendien een Crystal chip, welke erg goed is (heb hem op een andere computer on-board...prachtig geluid...doet niet onder voor de duurdere chips.

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Kaarten met Optical out zie je veel vaker, zal wel makkelijker te maken zijn. Voor je MD hebje ook alleen maar een uitgang nodig.
Als het je alleen maar om het opnemen van bijvoorbeeld MP3z naar MD gaat, kun je beter een goedkopere kaart met alleen een opt. uitgang nemen, omdat kaarten met optical in én uit meestal weer een stuk duurder zijn.

* Skate2000 heeft ook een MD en een Terratec DMX X-fire, optical Out only dus.. :)

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Op zondag 06 januari 2002 16:42 schreef UltiemeLeek het volgende:
Ja hoor, er staan hier drie minidiskspelers met optisch uit... :) 8-)

Verder: de keuze is gevallen op de Terratec DMX Xfire 1024. 1 optisch in,
FOUT!!! Deze heeft alleen een optical uitgang, |:( , hiermee kun je dus wel van PC --> MD opnemen, niet van MD --> PC (Digitaal bedoel ik dan)

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op zaterdag 05 januari 2002 18:06 schreef neographikal het volgende:
Hoontech Iphone Digital XG fl.200,-

optisch in, out, coax in,out, A3D EAX enz enz. veel kaart voor weinig geld...

let niet op de guldens, neo haat de €
Hoontech, nieuwkomer wat betreft pc game geluidskaartjes.
Heel veel aansluitingen, aanrader!
niet van MD --> PC
Precies :)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Op zondag 06 januari 2002 18:53 schreef Yokozuna het volgende:
Hoontech, nieuwkomer wat betreft pc game geluidskaartjes.
Heel veel aansluitingen, aanrader!
Neuh, niet op de gamesmarkt...andere kaarten hebben voor dezelfde prijs meer mogelijkheden. Maar op signaal kwaliteit issie niet te verslaan voor de prijs.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• unitzero
Huh? Volgens mij heeft de X-fire 1024 een jumper om van de optical uit een optical in te maken... De website zegt ook dat het een optical in heeft... en ja, het gaat om het opnemen van minidiskmateriaal om het later op 'compilatie'cd's te zetten (opname vanaf de radio op minidisk)

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 15:21
Op zondag 06 januari 2002 20:54 schreef UltiemeLeek het volgende:
Huh? Volgens mij heeft de X-fire 1024 een jumper om van de optical uit een optical in te maken... De website zegt ook dat het een optical in heeft... en ja, het gaat om het opnemen van minidiskmateriaal om het later op 'compilatie'cd's te zetten (opname vanaf de radio op minidisk)
Hoe het precies zit met de in-/uitgangen van de Terratec weet ik niet. Wat ik wel weet is dat de Terratec en de Hercules dezelfde geluidschip hebben (Crystal), alleen dat de Hercules meer aansluitingen zou hebben (front, rear, mic, line out, line in, optical out en optical in). De Terratec zou er minder hebben, maar wel een digitale aansluiting voor je cdrom speler oid.

De Hercules kan dus zeker wat je wil, zonder jumpers om te hoeven zetten.

Verder zijn de kaarten praktisch identiek, je kan zelfs de Hercules drivers gebruiken op de Terratec.

Of het qua prijs uitmaakt zou ik ook zo 1-2-3 niet weten, ikzelf heb m'n Fortissimo 2 voor maar 99 gulden (EUR 45) gekocht op de HCC (nieuw, OEM versie). Lijkt me sterk dat ie voor dat geld nergens anders te vinden is.

edit:
Waar blijft de support voor het euroteken op GoT?

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• unitzero
Maar weet iemand dan hoe het wel zit met de optical in van de terratec...?

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
Gewoon de Terratec 512. Goed kaartje (heb ik zelf) en ook lekker cheap (ongeveer 100,- guldens)

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• unitzero
Ik heb het al, volgens de search :) kan ik wel een MD er op aansluiten en minidisc in wav omzetten etc en dat op CD branden...

• Geronimoos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-08 23:46
eeen paar maandjes geleden stond er een testje van soundkaarten in de PCM. Een suuper goedkope (rond 70 GULDEN) van Aopen kwam daar relatief goed uit de test.. ik heb hem alleen nog nergens kunnen vinden in een shop :( Iemand suggesties?

2030Wp + 2520Wp PVoutput

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 10:54
ik zie op de website staan hij digitale in + out heeft...
maar die out is echt optical (toslink)
en die in, dat is gewoon de in coaxial... die zit intern op de kaart er is bedoelt voor aansluiting van de cd-rom of dvd.
Je zou er ook wel een md op kunnen aansluiten maar mijn md heeft alleen een coaxiale IN... en geen out. DUZZ

edit: de tropic titel is: OPTICAL in |:( , stom van me :)

• unitzero
[topic=161320/1/25]

Derde reply, van DENZ
Of snap ik het nu niet meer ... :?

Verwijderd

Misschien ook eens bij Midiman.com kijken. Goeie troep... Kweetnie hoeveel alles kost...
Mijn kaartje heeft in ieder geval alles. Midi in, out, Analoog in, out, Digitaal (coax) in en uit :P
Maarre, kzal niet patserig gaan doen ofzo. Als iemand wat meer uit wil geven voor een kaart met alles erop en eraan, dan hebbie hier een goeie aan. Wel bestellen in Duitsland, 100 piekkes goedkoper (+/- 600 piek).

Vraag me niet hoeveel Euro dat is.... :?

Verwijderd

voor weinig geld blijf ik die Hoontech zeer aantrekkelijk vinden. Heb je al een SB live dan heeft Hoontech ook een bracket hiervoor met optical/coax in/outs..

• unitzero
Het probleem is nu, dat de kaart dus niet voor mij is, en dat de beslissing (jammer genoeg, ten tijde van dit topic)reeds door iemand anders gemaakt is. Heeft iemand daarom ervaring met de terratec om te kunnen zeggen hoe de digital in daarvan werkt? Is dit optisch? Ik ben het even kwijt...?

(Helaas is de topic-titel daarom niet meer toepasselijk...) :)
Pagina: 1