Toon posts:

Bandbreedte verminderen

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of er programma's (voor Windows) zijn om bepaalde processen/programma's een bepaalde max. bandbreedte toe te wijzen?
Regelmatig bij het ftp'en e.d. slokt dat al mijn bandbreedte op zodat ik niet normaal meer kan surfen.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:11
dit vroeg ik me laatst ook af :)

En dan het liefst iets dat Down EN up kan regelen.

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Ik heb dat probleem ook, maar dan met audiogalaxy. Die mensen downloaden dan met 25000 Kilobytes per seconde van me pc af, en dat zorgt ervoor dat ik amper gegevens kan verzenden :(

|Specs|

Verwijderd

Topicstarter
Aaah.... Naja zou dus wel rlx zijn als er zo iets zou zijn....
Ik weet dat er proggies zijn waarop je op ip/host bandbreedte kan toekennen, ik ben ze alleen nog niet tegen gekomen op proces/prog niveau

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Als je bedoelt dat heel je verbinding dichtslipt bij het uppen naar een FTP (zal maar niet zeggen 'p*bjes v*llen' ;)).. : Met LeechFTP kun je wel een maximale snelheid instellen.

#

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Op vrijdag 04 januari 2002 21:56 schreef Korn21 het volgende:
Ik heb dat probleem ook, maar dan met audiogalaxy. Die mensen downloaden dan met 25000 Kilobytes per seconde van me pc af, en dat zorgt ervoor dat ik amper gegevens kan verzenden :(
25000KB/s upstream?!?! Wow man, wat voor verbinding heb jij wel niet liggen daar :D

#

• Xandrios
2500KiloBytes?

Wat voor verbinding heb jij ?!? :P

bedoel je niet Bytes? :P (alsnog 25KB/sec up......2x zoveel als de gewone kabelaar in nederland :D )
Op vrijdag 04 januari 2002 21:59 schreef Zap het volgende:

[..]

25000KB/s upstream?!?! Wow man, wat voor verbinding heb jij wel niet liggen daar :D
25MB/sec is dat...dat kan je HDD nieteens aan :D

• phizzie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 00:36

phizzie

always look on the bright side

Ik hoop dat er iemand komt met een oplossing, ik zoek hier namelijk al ruim een jaar naar.
De internetsharing hier is best gezellig, maar het probleem is dat ik met mijn 100 mbit de andere gebruikers "wegdruk" die een 10 mbit lijntje hebben liggen. Hoe kan ik instellen dat ik met een maximale snelheid kan downloaden? En dan niet het grapje dat ik mijn busbandbreedte moet veranderen, dat wil ik niet.
Het liefste iets als in de oude getright, waar je kon instellen hoeveel je downloads maximaal mochten trekken, maar dan voor alle verkeer.

Alvast bedankt!
8-)

aw snap, was dat het alweer?

Verwijderd

Topicstarter
http://www.etinc.com/bwmgr.htm
ET/BWMGR - Bandwidth Manager is zo'n tooltje alleen kost de nodige knaken... (uhhhh euro's :P)

Iemand een freeware/shareware proggie?

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm is linux proggie....
Weet iemand een windows proggie?

• Xandrios
Op vrijdag 04 januari 2002 21:58 schreef mmol21 het volgende:
Aaah.... Naja zou dus wel rlx zijn als er zo iets zou zijn....
Ik weet dat er proggies zijn waarop je op ip/host bandbreedte kan toekennen, ik ben ze alleen nog niet tegen gekomen op proces/prog niveau
welke kunnen da wel poorten etc limiteren?

• Xandrios
.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wowh, heb jij een uplink van 25 embee per seconde met internet?

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-08 15:35
Makkelijk

gewoon een Linux-servertje runnen en CBQ draaien, kun je alles instellen, zelfs per poort.

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 15:13

markvt

Peppi Cola

Op vrijdag 04 januari 2002 22:00 schreef phizzie het volgende:
Ik hoop dat er iemand komt met een oplossing, ik zoek hier namelijk al ruim een jaar naar.
De internetsharing hier is best gezellig, maar het probleem is dat ik met mijn 100 mbit de andere gebruikers "wegdruk" die een 10 mbit lijntje hebben liggen. Hoe kan ik instellen dat ik met een maximale snelheid kan downloaden? En dan niet het grapje dat ik mijn busbandbreedte moet veranderen, dat wil ik niet.
Het liefste iets als in de oude getright, waar je kon instellen hoeveel je downloads maximaal mochten trekken, maar dan voor alle verkeer.

Alvast bedankt!
8-)
wat kost dat wel niet per maand ?

flashfxp heeft een max upload en max download instelling.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Die progjes bestaan wel. Er is een van MS, weet niet meer precies hoe die heet (zit ergens op dit forum), maar die kan je alleen maar installeren op een Win2k SERVER, dus ik heb het gelijk weggegooid.
Maar daarmee kan je per prog de up/down instellen.

Sygate Office Networking kan dit ook, alleen ik heb het nooit kunnen installeren thuis.

Veel geluk! Laat het me horen als het lukt.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

als ik me niet vergis kan je met M$ ISA Server (een soort proxy) dit afregelen, zowel up als down...

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Op zaterdag 05 januari 2002 23:17 schreef bwe het volgende:
als ik me niet vergis kan je met M$ ISA Server (een soort proxy) dit afregelen, zowel up als down...
Ja dat was die MS proggie. MS ISA Server. Maar alleen voor Win2k Server of hoger. Niet voor Win2kPro

Edit: hehe, ging ik mezelf quoten |:(

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

ik heb het boek hier liggen voor ISA certificering, wat een pil...
mooi product maar erg ingewikkeld! voorlopig blijf ik ms proxy 2 draaien :P
Pagina: 1