Hi all,
Net mijn 1e comp gebouwd. Effe starten om te testen of alles werkt. Fans draaien, geen beeld. AGP kaart aandrukken, tada. Vervolgens blijft aan en dan blijft ie hangen bij het detecten van de Floppydrive (FD). Deze maakt eerst even zo'n detectie geluid. (Brrrrrrrrm, zoooooem, krk). Licht v/d FD blijft aan en vervolgens hangt ie. En bios geeft aan dat ie niet kan bepalen of het een 40 of 80 tracks apparaat is.
Zo te zien en voelen zitten alle kabels goed vast enzo. Heb echt geen idee meer wat er aan de hand kan zijn.
Heb de FD nu effe uitgeschakeld en XP geïnstalled. (Boot from cd-rom).
Effe de specs:
Epox KHA+ mobo
256 MB ddr ram
AMD XP 1600+
AOpen HQ08 bigtower
meer is er denk ik niet van toepassing als het gaat om die FD.
Probleempje 2 zijn de leds (HD en power), maar dat wordt nog effe het een en ander proberen. Kan het btw kwaad als ze verkeerd zitten. kortsluiting ofzo?
Maar ontopic. Heeft iemand nog ideeën voor die FD?
Alvast thnx
Net mijn 1e comp gebouwd. Effe starten om te testen of alles werkt. Fans draaien, geen beeld. AGP kaart aandrukken, tada. Vervolgens blijft aan en dan blijft ie hangen bij het detecten van de Floppydrive (FD). Deze maakt eerst even zo'n detectie geluid. (Brrrrrrrrm, zoooooem, krk). Licht v/d FD blijft aan en vervolgens hangt ie. En bios geeft aan dat ie niet kan bepalen of het een 40 of 80 tracks apparaat is.
Zo te zien en voelen zitten alle kabels goed vast enzo. Heb echt geen idee meer wat er aan de hand kan zijn.
Heb de FD nu effe uitgeschakeld en XP geïnstalled. (Boot from cd-rom).
Effe de specs:
Epox KHA+ mobo
256 MB ddr ram
AMD XP 1600+
AOpen HQ08 bigtower
meer is er denk ik niet van toepassing als het gaat om die FD.
Probleempje 2 zijn de leds (HD en power), maar dat wordt nog effe het een en ander proberen. Kan het btw kwaad als ze verkeerd zitten. kortsluiting ofzo?
Maar ontopic. Heeft iemand nog ideeën voor die FD?
Alvast thnx
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64