[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p
Ik vind dat persoonlijk wel prettig hoef je niet meteen weer alle mensen te gaan zoeken na een nieuwe install/ andere pc, zoals bij ICQ!!
|Specs|
Bij ICQ 2001 wordt je lijst ook online opgeslagenOp vrijdag 04 januari 2002 21:40 schreef Korn21 het volgende:
Alle gegevens worden op de MSN servers opgeslagen, net zoals je MSN lijst van namen enz.
Ik vind dat persoonlijk wel prettig hoef je niet meteen weer alle mensen te gaan zoeken na een nieuwe install/ andere pc, zoals bij ICQ!!
Verwijderd
gelukkig maar..Op vrijdag 04 januari 2002 21:40 schreef rb338 het volgende:
[..]
Bij ICQ 2001 wordt je lijst ook online opgeslagen
want ik vondt het heel erg *** dat ik iedere keer na een format weer iedereen moest adden..
(ik vergat namelijk nogal eens te backuppen..
[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
Ik gebruik Delphi 5 btw.
Dit is de 2e link, hier staat het protocol uitgelegd:
http://www.venkydude.com/articles/msn.htm
Verwijderd
MSN maakt gebruik van COM, dus die interfaces die ze beschrijven in die documentatie kan je ook gewoon vanuit delphi gebruiken..Op vrijdag 04 januari 2002 21:59 schreef Chimera2k2 het volgende:
Er staat daar wel een draadje "Voor ontwikkelaars", maar dat is uiteraard alleen voor Micro$oft, ^^^HELP^^^.
gewoon minder vaak formatten duzOp vrijdag 04 januari 2002 21:45 schreef webskipper het volgende:
[..]
gelukkig maar..
want ik vondt het heel erg *** dat ik iedere keer na een format weer iedereen moest adden..
(ik vergat namelijk nogal eens te backuppen..)
Alleen: DE GROETJES
Moet je effe zoeken op MSN Spy, dat heeft een gast hier vandaan gemaakt, dat zet je als proxy tussen je MSN verbinding, en alle gegevens komen dus langs die spy, onder andere usernames en dat soort dingen.
Maar er bestaat daar dus niets kant&klaars voor, je zal effe wat meer moeten oefenen met APIcalls en Hooks en dat soort ongein, is vrij veel informatie over te vinden op google en MSDN enzo.
Verwijderd
1
2
3
| Dim o As Object
Set o = CreateObject("Messenger.UIAutomation.1")
MsgBox o.MyFriendlyName |
Wie???Op vrijdag 04 januari 2002 22:45 schreef Yarvieh het volgende:
Ik heb geen delphi maar ik neem aan dat je de volgende 3 regels vb best kan vertalen naar delphi.
code:
1 2 3Dim o As Object Set o = CreateObject("Messenger.UIAutomation.1") MsgBox o.MyFriendlyName
Verwijderd
dat ook, maar het blijft irritant.Op vrijdag 04 januari 2002 22:14 schreef GreeTz het volgende:
[..]
gewoon minder vaak formatten duz
bijv:
ik zit in azie en wil ff chatten..oeps! geen icq contact..
he wel msn..o!...ff inloggen en chatten maar..
Dat zou wel cool zijn, je lijst haalt ie van de server, dus je kan zien wie er online zijn etc..dan een chat venstertje en de combi met de MSN server regelen
Verwijderd
http://www.msn.nl
en als je msn aan heb tzie je rechts je contacts staan