Wordt er ook 1 wakker..Op maandag 07 januari 2002 14:30 schreef Zurrik.com het volgende:
kheb na dit te lezen al in de gaten dat ik geen packard "hell" wil bah
Voor te tweaken koop geen merk computer maar merk componenten. Voor te gebruiken koop een merk computer.
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
het zal mij niet verbazen dat ie nu met een dood PeeCeetje zit :-)
het is echt niet moeilijk om zo'n ding open te maken!
Ik was hier en ai 't nie geleuf dan maak ik ow so wat anders wies!
Ik heb een oude vrouw van 70 een keertje de kap ervanaf laten halen, omdat het knopje klemde.Op maandag 07 januari 2002 15:02 schreef GaveGozer het volgende:
en nog steeds is ie niet online om te vertellen of de kast open is!
het zal mij niet verbazen dat ie nu met een dood PeeCeetje zit :-)
Zelfs haar lukte het en het knopje klemde overigens niet, dus ik ben benieuwd wat de topicstarter allemaal aan het doen is
Verwijderd
terw_dan: die symphony spirit systemen (je kent ze wel die zwarte kleine) dat is wel een kriem om op te krijgen!
Verwijderd
Daarvoor is niet voor niets een disasembly article erover te vinden in PBinfo.Op maandag 07 januari 2002 16:21 schreef fmercury het volgende:
waarschijnlijk van dermate intelligentie dat ie zijn p*k tussen de plaatjes heeft gekregen.
terw_dan: die symphony spirit systemen (je kent ze wel die zwarte kleine) dat is wel een kriem om op te krijgen!
bovendien is dat ding ook nog niet eens heel moeilijk open te maken hoor, net als de Aloh@ en de Idesign, ook niet heel moeilijk, alleen anders.
Verwijderd
Hahaha... na al die dagen ng steeds die kast niet open. met een woord
Ik zou zowiezo geen Pak een Del kopen. 1 en al gedonder mee.
Wel voor het eerst in mijn leven een gevuld AMR-slot gezien. Weer een ervaring rijker! IRQ-conflict omdat dat AMR-ding zat te klooien op hetzelfde IRQ als de onboard-VGA. Echt waar. Zooi.
Verwijderd
Hadden ze een nieuwe comp gekocht, heel blij met dat ding.
Een paar dagen later, hebben vet veel problemen met dat ding. Ik vragen wat voor een comp het is. Blijkt het een Pak een Del te wezen. Ik gelijk lachen. Dat is dus een comp die je echt niet moet kopen.
Gelijk weer een paar blij gemaakt, die absoluut niets van computers afweten.
Verwijderd
Gefeliciteerd- als hij nog garantie had heb je'm met jouw onkunde om zeep geholpen. Er is geen PB die niet gewoon met een doodnormale kruiskop schroevendraaier open te krijgen is, zonder wrikken of andere misgrepen. De NL callcenter lui moeten nota bene oma's per telefoon vertellen hoe dat moet (zie post van terw_dan hierboven). Als oma het kan, hoef je echt niet te wrikken, tenzij je het verkeerd doet.Op dinsdag 08 januari 2002 00:49 schreef SquareHugo het volgende:
Pak en Bel computers zijn echt brak. Mijn buurman heeft er eentje. Uiteraard problemen, en de handige buurman (ik dus) erbij gehaald. Moest met een schroevendraaier de zijkant eruit wrikken om te zien wat er voor brakke zooi in zat.
Wel voor het eerst in mijn leven een gevuld AMR-slot gezien. Weer een ervaring rijker! IRQ-conflict omdat dat AMR-ding zat te klooien op hetzelfde IRQ als de onboard-VGA. Echt waar. Zooi.
Zeker dat je niet een AC'97 conflict met onboard sound bedoelt? Enfin, wat betreft gevulde AMR sloten- ik had er zelf een tot ik de vaste telefoonlijn liet afsluiten
en reken maar dat ik m'n eigen PCs zelf bouw- AMR modems zijn voor 15,- te krijgen tegenwoordig, dus het scheelt nog geld ook
Oslik blyat! Oslik!
Voor een merksysteem zijn ze heel goed en doen hun werk, maar je moet er niet mee proberen te tweaken, daarvoor zijn ze minder geschikt.
Maar voor mensen die minder verstand hebben van computers en er geen zelf in elkaar kunnen schroeven is het zo dat ze naar behoren voldoen.
En het geklaag dat ze sloom zijn slaat nergens op, er wordt gewoon veel software opgezet, die maakt het systeem automatisch wat langzamer, maar dat is wat de mensen willen.
In principe mee eens wat je zegt over niet teveel zeiken (in vergelijking met een IBM of een Compaq heb je nog veel meer een 'normale' PC), maar ze zijn wel sloom-Op dinsdag 08 januari 2002 14:58 schreef terw_dan het volgende:
Ik vind dat alle mensen hiero niet zo moeten zeiken over PB.
Voor een merksysteem zijn ze heel goed en doen hun werk, maar je moet er niet mee proberen te tweaken, daarvoor zijn ze minder geschikt.
Maar voor mensen die minder verstand hebben van computers en er geen zelf in elkaar kunnen schroeven is het zo dat ze naar behoren voldoen.
En het geklaag dat ze sloom zijn slaat nergens op, er wordt gewoon veel software opgezet, die maakt het systeem automatisch wat langzamer, maar dat is wat de mensen willen.
Neem de Saturn MSI-6309 mobo. De geheugen timings zijn tergend sloom ingesteld in de PB BIOS. Een retail BIOS erover en de mem performance stijgt 20%. Op andere mobo's zal dat ook wel zo zijn, maar juist omdat deze een 1-op-1 retail tegenhanger heeft is het zo zichtbaar.
Maar wederom, dit is niet slechter dan willekeurig welk ander merk-PC.
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Verwijderd
Probeer nog maar eens een slijptol, en post dat hier de foto's ervan. Dan wordt dit topic mischien nog een beetje intressant.
dit schiet niet op zo.
LOLOp zaterdag 05 januari 2002 21:39 schreef The_ROCK het volgende:
ram die kaart gewoon in je diskette station en hang je monitor eraan
Krijg je met zo'n mooie topic titel he
Maar goed van de topicstarter krijgen we niks meer te horen..
Wil ik alleenkwijt dat er in dit draadje best wel gekankerd wordt op PB enzo. Ik ben er zeker ook niet kapot van maar ik vind het fantastisch een merk computer.
Voor mensen die er geen verstand van hebben en alleen mee willen werken, surfen en een beetje foto zooi ofzo PERFECT.
Ik adviseer mensen best wel vaak over computer aanschaf en als je dan fff praat met ze dan weet je heel snel hoe ze een computer gebruiken of wat ze willen doen en dan weet je zo of je ze een 'zelfbouw' met merk componenten of een merk computer met clone componenten moet adviseren.
Bij twijfel.... pak een merk computer dan vallen ze mij tenminste niet lastig en hebben ze een perfecte helpdesk die alles oplost...
Ik ken meerdere (meestal oudere) mensen die super tevreden zijn met een celeron 300, helemaal verbluft van de snelheid (behalve op internet) en die een 2 Gig schijf nog niet half vol krijgen (totdat ze morpheus ontdekken). en die doen er eigenlijk bijna hetzelfde mee als ik, ze spelen alleen geen spelletjes (wat ik ook niet veel doe maar ik wil het kunnen
Zo, ik had gewoon zin om wat te typen...
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 16:42
Ja, dat is gewoon ff mazzel hebben heOp dinsdag 08 januari 2002 00:49 schreef SquareHugo het volgende:
Pak en Bel computers zijn echt brak. Mijn buurman heeft er eentje. Uiteraard problemen, en de handige buurman (ik dus) erbij gehaald. Moest met een schroevendraaier de zijkant eruit wrikken om te zien wat er voor brakke zooi in zat.
ik kan hem dus WEL met schroevendraaier openen
BTW het kan altijd wel, maar meestal moet je dan de voorkap eraf hale
en ik heb dus mega mazzel de schroeven zitten zelfs dus aan de achterkant
Verwijderd
Kijk naar de voorkant waar eens plastic kap zat,zitten nu 4 of 6 schroeven met een schroevendraaier draait men die los,voor het wat zwaarder draai of slagwerk kan men ook een hamer of moker met beitel gebruiken.
Na de schroeven te hebben verwijderd trekt men de zij paneel naar de voorkant toe en waarempel men ziet de inhoud van de kast.
Mocht de inhoud toch door teveel warmte in de oven tot 1 klomp zijn samengesmolten,raad ik uw aan on de leverancier te bellen ivm met een RMA nummer,mocht hij hier niet op ingaan dan zou ik uw aanraden om bij een wat betere winkelier een nieuwe aan te schaffen.
Ik wens u veel smelt en draai of eventueel slag plezier
Wij helpen onze medetweaker hier niet echt mee. Slecht imago voor ons hoor.
Als iemand iets niet lukt moet je niet gelijk met domme dingen aankomen zetten, 1 keertje is leuk, maar het hoeft geen huiskamer gesprek te worden.
Maar waarschijnlijk zitten jouw schoefjes aan de voorkant. Als het jezelf niet lukt, verwijs ik je naar een computerzaak, want het zal zonde zijn als de computer kapot gaat.
* Vorkie vind Pb goed voor de mensen die een pctje willen hebben om gewoon mee te kunnen computeren en niet zoals ons, verbouwen upgraden en slopen.
en als het echt op niets uitloopt, Move.to/HK
I second that... trash those tech posts....Op donderdag 10 januari 2002 21:00 schreef ThaNetRunner het volgende:
gaat echt nergens over.
<knip knap knee>
en als het echt op niets uitloopt, Move.to/HK
en slotje natuurlijk
ja heel leuk ja. Als jij er bij komt dan krijg een guldeOp vrijdag 04 januari 2002 21:33 schreef Schum1 het volgende:
kzou de schroefjes los maken
Ja nou geef eens wat info over die PC van je dan helpen we je graag. Doe je dat niet, dan vraag je gewoon om stompzinnige opmerkingen.Op vrijdag 11 januari 2002 22:00 schreef sjakbeunhaas het volgende:
[..]
ja heel leuk ja. Als jij er bij komt dan krijg een gulde
Dus: vertel ff wat voor PB het is. Een serienummer, modelnaam, maakt niet uit, maar geef ons iets om aan te beginnen.
Oslik blyat! Oslik!
Het was dus zo, dat ik eerst de voet van die tering kast eraf moest slopen. En daarna was 1 klein k*t schroefje zichtbaar. En als je die eraf draaide. Kon je het hele ding naar achter schuiven. Wat een tering kast was dat. Niks IBM, Packard Bell, Compaq.. of wat dan ook. Vanaf nu bouw ik me eigen PC's wel. 10x makkelijker
13:37
Toevallig een Aptiva 2168-142? Heb ik ook een jaartje gehad- duurde ff voordat ik dat doorhadOp zaterdag 12 januari 2002 01:58 schreef DarkUnreal het volgende:
Nou, ik had dit ook met 1 van me IBM computers.
Het was dus zo, dat ik eerst de voet van die tering kast eraf moest slopen. En daarna was 1 klein k*t schroefje zichtbaar. En als je die eraf draaide. Kon je het hele ding naar achter schuiven. Wat een tering kast was dat. Niks IBM, Packard Bell, Compaq.. of wat dan ook. Vanaf nu bouw ik me eigen PC's wel. 10x makkelijker
Oslik blyat! Oslik!
Ik heb ook eens uitvoerig en langdurig op een oude Dell staan beuken, dat %@#$(#@%ding wilde ook van geen kant opengaan. Bleek dat ik een duimschroef aan de achterkant gewoon over het hoofd had gezienOp maandag 07 januari 2002 15:02 schreef GaveGozer het volgende:
Even voor de topicstarter (als die zichzelf nog niet geëlectrocuteerd heeft): is dit je kast?
ach...in een volgend leven lach je er om!
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Op zaterdag 12 januari 2002 02:45 schreef 0siris het volgende:
Even voor de topicstarter (als die zichzelf nog niet geëlectrocuteerd heeft): is dit je kast?

dit kan de kast nooit zijn, want dit is de nieuwe odyssey launch en deze heeft standaard een 3Dkaart (GF2/TNT2).
Dit is een Imedia machine en de meeste daarvan hebben geen onboard geluidskaart.
Verwijderd
is het nou al gelukt?
ik heb ook een pb multimedia zo'n rond model (de kast dan)
onder aan de kast (voorkant)zitten 2 gaten steek daar je hand (in de kap dus) in en geef een kort maar krachtig rukje, zo nu istie los....
The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire
Ik parafraseer slechts de topic..
dit is hem ook niet, want het is een multimedia 6500.Op zaterdag 12 januari 2002 19:37 schreef terw_dan het volgende:
[..]
[afbeelding]
dit kan de kast nooit zijn, want dit is de nieuwe odyssey launch en deze heeft standaard een 3Dkaart (GF2/TNT2).
Dit is een Imedia machine en de meeste daarvan hebben geen onboard geluidskaart.
En jij krijgt die niet openOp zondag 13 januari 2002 15:20 schreef sjakbeunhaas het volgende:
[..]
dit is hem ook niet, want het is een multimedia 6500.
(hoop niet dat je nog garantie had, want daar ben je dan vanaf als je een hamer gebruikt
FF minder sarcastisch (terw_dan heeft hamer-onthoudingsverschijnselenOp zondag 13 januari 2002 15:20 schreef sjakbeunhaas het volgende:
[..]
dit is hem ook niet, want het is een multimedia 6500.

En hier staan instructies, inclusief video, nota bene over hoe dat ding uit elkaar te halen.
Dus niet lopen zeiken dat PB kutdingen zijn of verbieden dat je je kast openmaakt. De info is er, ik heb het expres mbv de search van PB opgezocht (ik weet zelf natuurlijk wel waar die shit te vinden
En als je het met die video NOG niet kunt, haal dan ff aub je pa erbij ofzo, want dan verdien je zelf die geweldige hamer voor je domheid:
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
![]()