Lege Batterijen

Pagina: 1
Acties:

• PPanic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 20:21
Welke mensen hebben hier ook zo erg last van het TE snel leegraken van batterijen in de muis??

mijn batterijen zijn ongeveer al naar 2 maanden leeg met een Logitech cordless mouseman (NIET optisch)

ik baal daar dus goed van maarja ben ik de enige ??

EDIT: is dot wel het goede topic ??

INVENTARIS

Verwijderd

wat is de relatie tussen batterijen, een muis en Processors, Mobo's & Geheugen ??

• PPanic
Had al een edit gemaakt zach het te laat sorry mensen

INVENTARIS

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 21:34 schreef PPanic het volgende:
Had al een edit gemaakt zach het te laat sorry mensen
ik zach
hij zacht
wij zachen?? :?

Verwijderd

kdenk dat het nog best mee valt, die 2 maanden bij dagelijks gebruik, de hele dag door :)

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Uhm ik hoor van een paar vrienden dat die dingen binnen een paar weken (tussen 2 en 6) op zijn. Hangt er natuurlijk ook vanaf wat voor batterijen, maar Duracell dingen gaan meestal toch wel redelijk lang mee!

|Specs|

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 17:56

DarkSide

theres no place like ::1

Ik weet niet wat voor muisofiel je bent.
Maar ik doe bijna 2 maanden met mijn optische draadloze muis, ook van logitech.
Mijn draadloze logitech met bal heeft al ruim 7 maanden batterijen (wordt niet zoveel gebruikt, hangt aan een switchbox waar mijn servers aan hangen).
Misschien is de afstand te groot of zo?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• PPanic
Sorry voor mijn spelfouten maar ben er vandaag niet helemaal bij :D

(waarom al dat gezeur over spelfouten terwijl je elkaar begrijpt ??)

ik gebrijk duracell, maar toch vind ik het kort ik zit wel redelijk lang achter de pc elke dag.

afstand tot mijn receiver is 40 cm

INVENTARIS

Verwijderd

heb zon cordles mouseman optical batterijen zijn in 1,5 week leeg

• PPanic
Op vrijdag 04 januari 2002 21:41 schreef dune3002 het volgende:
heb zon cordles mouseman optical batterijen zijn in 1,5 week leeg
WOW 1,5 week is wel heel erg snel denk ik, hoe doe je dat koop je 2e hands batterijen ofzo :D

INVENTARIS

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb ook zo'n logitech cordless wheel geval. De twee AAA batterijen gaan ongeveer een kwartaaltje mee. Maar mijn PC staat dan ook niet 24/7 aan, dat laat ik wel aan de server over :7

En de Duracell batterijen gaan inderdaad lekker lang mee, had ooit in alle haast goedkoop zooi van een supermarkt gehaald (batterijen waren op en had geen nieuwe meer) en ze waren al na dik een maand op..

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 21:35 schreef MREn het volgende:

[..]

ik zach
hij zacht
wij zachen?? :?
hehe lol :D

• PPanic
Toch vreemd dat er zoveel verschillen zitten aan het batterij verbruik waar zou dit aan kunnen liggen??

Afstand tot Receiver

Microsoft/logitech/en of andere merken ??

INVENTARIS

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 21:42 schreef PPanic het volgende:

[..]

WOW 1,5 week is wel heel erg snel denk ik, hoe doe je dat koop je 2e hands batterijen ofzo :D
gewoon van die duure duracell ultra batterijen maarja comp staat dus 24/7 aan of maakt dat niks uit waar kan ut anders aan liggen want ik baal er wel van
was eff vergeten is zon logitech mouse

• PPanic
Op vrijdag 04 januari 2002 21:47 schreef BalusC het volgende:
Heb ook zo'n logitech cordless wheel geval. De twee AAA batterijen gaan ongeveer een kwartaaltje mee. Maar mijn PC staat dan ook niet 24/7 aan, dat laat ik wel aan de server over :7

En de Duracell batterijen gaan inderdaad lekker lang mee, had ooit in alle haast goedkoop zooi van een supermarkt gehaald (batterijen waren op en had geen nieuwe meer) en ze waren al na dik een maand op..

edit:

[..]

Ik zou maar niet op hem letten.. check zijn profiel en posts.. Weinig toegevoegde waarde en voornamelijk onzin dus.. Weer zo'n HK-wannabe :?
Waarom wordt er gelijk gezegd dat ik een wannebee ben terwijl ik ergens achter probeer te komen :S

ik vind gewoion dat 1,5 week erg kort is

je wordt hier wel erg snel belaagd

INVENTARIS

• Dielie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 20:35

Dielie

*BURP!*

Tja, wat is TE snel?

Hier ook max 2 maanden voor de muis van m'n Logitech cordless desktop. Daar heb ik dan ook een aantal oplaadbare batts voor.

Wonderlijk is wel het toetsenbord. Volgens mij heb ik in vier jaar (!) tijd die maar twee keer hoeven vervangen.

• PPanic
JA, met het toetsenbord zit het dik in orde daar heb ik ook geen probs mee.

INVENTARIS

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op vrijdag 04 januari 2002 21:56 schreef PPanic het volgende:

[..]

Waarom wordt er gelijk gezegd dat ik een wannebee ben terwijl ik ergens achter probeer te komen :S

ik vind gewoion dat 1,5 week erg kort is

je wordt hier wel erg snel belaagd
Misverstandje.. ik had het niet over jou, maar over diegene waarop je reageerde..

OK ik edit die post wel ff weg.. Heb mijn dag vandaag ook niet echt :S

• PPanic
Op vrijdag 04 januari 2002 22:00 schreef BalusC het volgende:

[..]

Misverstandje.. ik had het niet over jou, maar over diegene waarop je reageerde..

OK ik edit die post wel ff weg.. Heb mijn dag vandaag ook niet echt :S
Ik D8 al krijg nou ff de....... (het heen en weer) :P

INVENTARIS

Verwijderd

Ik heb dus een Logitech Cordless Optical Mouse (2x Optical)
Maar ik weet niet hoe lang ik ermee kan doen..
Ik weet alleen dat ik em nu 1 keer vervangen heb,
En ik heb de muis nu geloof ik 1,5 of 2 maanden.
En ik zit ook bijna de hele dag aan de computer....
Als de school weer begonnen is, dan is het veel minder...
Maar dat is toch noch niet zo erg....

Ik gebruik Philips Longlife (4 voor € 2,24 b... werkt prima...

Als ze leeg zijn koop je toch gewoon nieuwe
Boeie...

• PPanic
Vreet zo'n dual led nu meer stroom ?? :?

INVENTARIS

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-05 13:47
ik had zelf het idee dat die batterijen bij mij sneller leeggingen als ik veel op de bank zat te fifa-en op tv. dan was 3 weken al veel voor een setje batterijen.

• PPanic
Mensen ik g anu ff naar me nest moet morgen weer lekker werken :(

INVENTARIS

Verwijderd

lekkere, niet te dure, oplaadbare batterijtjes van de Hema.
Circa 2 maanden per oplaadbeurt. Werkt ideaal!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

jongens k heb het antwoord voor jullie:
de batterijen raken zo snel leeg omdat je matje/tafel te donker van kleur is! daarom moet het lampie harder branden en kost het meer stroom.
test it yourself: pak een stuk zwart papier of zo en kijk dan hoe hard het lampie brand en leg er een stuk wit papier naast en ga met de muis van zwart naar wit, en wat zien wel dan....... (i rest my case)

ps: kan beter die oplaadbare van GP (oranje/groen) pakken, die zijn sterker dan alkali's

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Op vrijdag 04 januari 2002 23:02 schreef the_virus het volgende:
jongens k heb het antwoord voor jullie:
de batterijen raken zo snel leeg omdat je matje/tafel te donker van kleur is! daarom moet het lampie harder branden en kost het meer stroom.
Wat heeft de kleur van de muismat met een ballmouse te maken? Dát was het probleem van de topicstarter geloof ik!

• flippy
  • Niet online

flippy

maar diegende die zitten te zeiken over lege batterijen hebben opti.
heb zelf een logi tracball fx (de oude) mocht je het willen weten. maar mn pa die heeft de optical (logi) en die had hetzelfde gezeik totdat ik een a4tje over zijn matje plakte.
doe in1s 3x zo lang met de zelfde batterijen (gp)
o ja, de 1e generatie staartloze muizen hadden een klein probleempje met zijn energiebeheer(of het gebrek ervan :) ), das nu opgelost :) .
je kan logitech ff opbellen en vragen of je een andere kan krijen, doen ze meestal niet moeilijk over (met garantie)
en anders? rechargables....

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
De batterijen in een muis gaan ten eerste sneller leeg (ten opzichte van toetsenbord) omdat ze AAA zijn, en dus kleiner. Ten tweede moet een muis veel meer verzenden. Elke beweging die je maakt is toch wel een 1000 dpi (of meer :?), en zorgt dus voor veel informatie.

Tevens zou ik uitkijken met 'goedkope' batterijen. Als deze leeg zijn / raken dan kan het voorkomen dat ze gaan lekken (kan ook bij Duracell gebeuren hoor ;)). Nadeel hiervan is dat het contactpunt beschadigd, of vervuilt. Gevolg hiervan is een slechtere doorgave van de stroom (hogere weerstand) en dus een snellere drain van je batterijen.

Een optische muis doet natuurlijk minder lang met zijn batterijen, omdat deze naast registreren en verzenden van informatie (= bewegingen) ook nog een sensor moet voeden (met bijbehorend LEDje).

Oh ja, voor de mierenneukers: ik heb het over draadloze apparaten :P

edit:

Ik doe nu al een paar maanden met mijn originele setje Philips batterijen (zat bij mijn MouseMan Wheel Cordless), en gebruik mijn pc toch een 3-4 uur per dag (minstens).

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 07:51

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Ik gebruik de draadloze, optische van Lifetec. En daar zit een oplaadstation bij.

Dus dat kan ik je wel aanraden (is ook verkrijgbaar als Trust (Dixons), Neolyte, merkloos (Conrad) en enkele andere merken...

Gewoon elke avond in de lader en de volgende dag doet ie het weer!

De muis schakelt ook na 90 seconden niet gebruiken uit, is bij andere muizen ook zo neem ik aan?

O ja: als je niet oplaadt en hij gaat leeg, dan gaat het scrollwieltje rood branden :7 opladen dus *D

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

• flippy
  • Niet online

flippy

ffe nadenken hoor:
als je battrijen leeg zijn gaat het scrollwieltje branden?
hoe wilt ie dat als de battrijen leeg zijn? zelfde als dat lampie in de auto die zegt: uw accu is leeg! kan niet! dan zou dat lampie ook nie kunnen branden. brand ie wel is de accu nog niet leeg!

ps:wat kosten die accu's voor dat ding van je? want die gaan niet meer dan 1 of max 2 jaar mee?

• PPanic
FF uit bed :D
gaat een beetje hard!

dit topic ging in eerste instantie over mijn MUIS MET BAL :D

maar nu gaat het over veel muizen.

Niks mis mee en eigenlijk heel interresant zo kan je zien hoe je energie bespaart of welke muis de minste batterijen eet :D

maar het is vreemd dat sommige mensen dezelfde muizen hebben maar bij de 1 de batterijen 2 weken megaan en bij de ander 3 maanden :?

EDIT: ga nu echt pitten mzzl

OJA zit er verschil tussen microsoft of logitech of andere merken???

INVENTARIS

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:10

Johnny E

Dôh !!

Denk dat het gewoon licht aan de mannier waarop en waarvoor je de muis gebruikt.

Bij het spelen van spellen met name FPS maak je veel snelle bewegingen waarbij de muis dus meer data moet versturen en de batterijen dus sneller leeg raken.

Bij simpel office werk heb je dat veel minder.

Zelf heb ik de Logi Cordl. Mouseman Wheel welke bij af en toe een spelletje en veel office / web zooi zo'n 3 -3.5 mnd mee gaat, gebruik de goedkoopste Flips Batterijen

Specs!

Verwijderd

ze zeggen dat de logitech cordless mouseman optical na een paar min uit gaat maar gaat het ledje dan minder branden of helemaal uit ?

Verwijderd

Wow, hij heeft ook nog gelijk ook...

Efe een witte muismat kopen

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-08 00:23

BaatZ

Prullenbakker :?

Op vrijdag 04 januari 2002 23:32 schreef the_virus het volgende:
ffe nadenken hoor:
als je battrijen leeg zijn gaat het scrollwieltje branden?
hoe wilt ie dat als de battrijen leeg zijn? zelfde als dat lampie in de auto die zegt: uw accu is leeg! kan niet! dan zou dat lampie ook nie kunnen branden. brand ie wel is de accu nog niet leeg!

ps:wat kosten die accu's voor dat ding van je? want die gaan niet meer dan 1 of max 2 jaar mee?
niet zo lopen mierenneuken virus, het gaat om het idee..

* BaatZ snapt niet waarom alles draadloos moet zijn, kost veel meer geld dan gewoon een usb / ps/2 draadje...

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 21:52 schreef PPanic het volgende:
Toch vreemd dat er zoveel verschillen zitten aan het batterij verbruik waar zou dit aan kunnen liggen??

Afstand tot Receiver
Staat je comp 27/4 aan? Daar kan het ook aan liggen he :)

• PPanic
Zeker dat het daar natuurlijk ook aan licht,

maar zou het ook zo kunnen zijn waneer je receiver dicht bij staat maar hij wordt gestoord door een Freq. van de radio dat hij dan meer batterijen vreet, omdat hij sterkere signalen door moet geven :?

INVENTARIS

• PPanic
^----^
KICK

INVENTARIS

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Op zaterdag 05 januari 2002 18:23 schreef Mad-Cow het volgende:

[..]

* Postman snapt niet waarom alles draadloos moet zijn, kost veel meer geld dan gewoon een usb / ps/2 draadje...
* Postman snapt niet dat Mad-Cow nooit last heeft van vastzittende draden enzo :P

• PPanic
Zelf vind ik draadloos optimaal maar waarom zijn er nog geen grote namen zoals logitech die een batterijlader erbij geven, waar je de muis instopt waneer je hem niet gebruikt (kan je hem ook niet kwijtraken) :D

INVENTARIS

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
koop er een met een staartje :+

• PPanic
Op maandag 07 januari 2002 09:33 schreef CyberTijn_ het volgende:
koop er een met een staartje :+
het gaat hier over de voor en nadelen van draadloos waar batterijen het grootste probleem bij zijn,
en een muis met staartje heeft er veel meer :)

INVENTARIS

• PPanic
^
|
| Kick

INVENTARIS

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
als ik dit zo lees dat jullie allemaal 2 maanden doen met batterijen in je muis... dan heb ik zeker een zuipende muis ofzo.. of mn batterijen zijn niet lekker..

ik doe dr ongeveer 4 tot 7 dagen mee, met volle dus. ik heb wel oplaadbare dus 1 keer in de 2e weken ofzo dat moet ik weer laden. ik heb 5 batterijen dus ik ken altijd wel effe vooruit...

ik heb trouwens zon qware muis met 5 knoppen. handig, die 5 knoppen, en dr is bijna niemand (die ik ken) die goed met mn muis om ken gaan, ze drukken altijd op alle knoppen tegelijk *D dus soort beveiliging tegen zussies.

Ik heb echt een hele goeie PC.

• PPanic
Op dinsdag 08 januari 2002 22:14 schreef brute51 het volgende:
als ik dit zo lees dat jullie allemaal 2 maanden doen met batterijen in je muis... dan heb ik zeker een zuipende muis ofzo.. of mn batterijen zijn niet lekker..

ik doe dr ongeveer 4 tot 7 dagen mee, met volle dus. ik heb wel oplaadbare dus 1 keer in de 2e weken ofzo dat moet ik weer laden. ik heb 5 batterijen dus ik ken altijd wel effe vooruit...

ik heb trouwens zon qware muis met 5 knoppen. handig, die 5 knoppen, en dr is bijna niemand (die ik ken) die goed met mn muis om ken gaan, ze drukken altijd op alle knoppen tegelijk *D dus soort beveiliging tegen zussies.
Slimme zusjes halen je muis weg en sluiten er een van logitech op aan met 3 knoppen of minder :D

INVENTARIS

Verwijderd

Jaaaaaa,

Ik heb er ook vaak last van met dezelfde muis.

Maarja, niks aan te doen...

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Wauw 2 maanden met je logitech cordless!!! Ik doe er max 2-3 weken mee. Philips powerlife houdt het iets meer dan 2 weken uit en philips longlife doet het krap 2 weken en dan gebruik ik de muis in het weekend nog niet eens. Ik baal er flink van en ga dus binnenkort maar goede oplaadbare batterijen voor dat ding kopen.

• brute51
Op dinsdag 08 januari 2002 22:26 schreef PPanic het volgende:

[..]

Slimme zusjes halen je muis weg en sluiten er een van logitech op aan met 3 knoppen of minder :D
nou... slimme zussies doen dat nie.. tenminste nie als ze mij als broer hebben ;)

ze waren wel zo slim om bij pa te zeuren voor een eigen comp, dus daar staat nou al mijn ouwe spul (p3-450, athlon 700)...

• PPanic
Op dinsdag 08 januari 2002 23:13 schreef brute51 het volgende:

[..]

nou... slimme zussies doen dat nie.. tenminste nie als ze mij als broer hebben ;)

ze waren wel zo slim om bij pa te zeuren voor een eigen comp, dus daar staat nou al mijn ouwe spul (p3-450, athlon 700)...
Dus jij kreeg een nieuwe pc van je pa of moet je hem delen met je pa ??

die zusjes slijmen zeker heel erg :D

als ik zeur krijg ik misschien 1 ledje voor me baybus :D

INVENTARIS

• brute51
Op dinsdag 08 januari 2002 23:40 schreef PPanic het volgende:

[..]

Dus jij kreeg een nieuwe pc van je pa of moet je hem delen met je pa ??

die zusjes slijmen zeker heel erg :D

als ik zeur krijg ik misschien 1 ledje voor me baybus :D
nee, pa die hoeft nie zon beste. hij heeft een p3-500 en daar ken ik natuurlijk niet op werken... :) dus ik heb een eigen computer. zelf mobo, proc, geheugen, videokaart,tv tuner kaart en monitor betaald en ik kreeg 2 hardeschijven, modem, netwerk kaarten, dvd speler, cd writer (alweer tijd geleden, 2/2/24, maar koste toen toch f550,-). ik heb denk zelf zo'n 2000 uitgegeven aan mn spul dak nou heb, rest van pa gehad :)

• PPanic
FF verder met het topic mensen

wat hebben jullie voor tips voor het efficienter gebruik van batterijen :)

want 2 weken met een paar batterijen is natuurlijk niks vooral niet onder een potje Q3

INVENTARIS

Pagina: 1