Toon posts:

Gekocht geheugen geeft errors, inruil mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ola
Ik heb op 05/11/2001 256 MB SDRAM gekocht bij Mycom...
Heb al die weken problemen gehad met computer (instabiel bla bla bla), nu heb ik een memory bankjes tester in dos gebruikt op aanraden van jullie tweakers.

En wat blijkt,
allemaal errors! Hele bankje ligt aan gort zeg maar. Dat was ie dus al toen ik em kocht. Ik ben em nu nog een keer aan het testen, en ik neem aan dat ie wel een .log file aanmaakt.

Kan ik nu terug gaan naar mycom met dit verhaal? Wist ik al die weken veel dat et me memory was, ik kocht geheugen omdat me computer niet goed werkte. Ik heb de bon + originele geheugen + een log file.

Is dat genoeg?
Wat vinden jullie?

Verwijderd

ik denk het wel... als 't mee zit heb je 10 jaar garantie op die dingen... je kan daar in die shop ook ff vragen of ze em daar willen testen (mischien is jou bankie brak)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hebt toch garantie?
gewoon teruggaan dus.

• MrDirk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07-2023
Zeker via de veiling van Mycom gekocht ofzo ? :P Vandaar dat het zo goedkoop wegging ....

"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 januari 2002 22:52 schreef MrDirk het volgende:
Zeker via de veiling van Mycom gekocht ofzo ? :P Vandaar dat het zo goedkoop wegging ....
Nee niet :)

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 07:51

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Inruilen is vast wel mogelijk.

Ik heb eens bij een wat grotere computerketen (noem geen namen :)) geheugen gekocht, per ongeluk verkeerdom ingebouwd, doorgebrand. :(

Ik terug naar de winkel en een lulverhaal opgehouden dat dat toch helemaal niet verkeerd kon, het personeel zeggen dat ik versteld zou staan van wat sommige mensen kunnen.
Maar goed: wel gratis nieuw geheugen gekregen >:)

Helaas was de socket ook al doorgebrand :'(

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

• miss_bleu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02-2025
gewoon proberen nee heb je ja kan je krijgen.. het is het proberen waard

Verwijderd

D'r zit zoiezo garantie op geheugen, minimaal een jaar.
Als ze zeggen dat je er met je statische handen aan hebt gezeten dit niet pikken, is namelijk vals beschuldigen

Verwijderd

daar doen ze echt niet moeilijk over hoor.

Verwijderd

Mycom is een nette zaak en zal je waarschijnlijk zo een nieuw reepje meegeven :)

maar je moet ff op een paar dingen letten:
1. je moet het geheugen daar in een anti-statisch zakje mee naar toe nemen, want daar willen sommige winkels weleens moeilijk over doen :)
2. als ze zeggen dat je er misschien met statische haden aan hebt gezeten moet je zeggen dat je altijd als je hardware in je pc douwt ofzo zo'n bandje om doet :P

maar de kans dat ze hierover zeiken is klein :)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Gewoon erheen gaan, moeten zij hem ff testen.

Als die in hun pc geen fouten aangeeft heb jij een probleem, dan ligt het pc.

Dan zou ik hem iig niet omruilen.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:56

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
hoe krijg je geheugen er tegenwoordig nog verkeer om in???

Tweakers Discord

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 21:01 schreef drLiter het volgende:
Ola
Ik heb op 05/11/2001 256 MB SDRAM gekocht bij Mycom...
Heb al die weken problemen gehad met computer (instabiel bla bla bla), nu heb ik een memory bankjes tester in dos gebruikt op aanraden van jullie tweakers.

En wat blijkt,
allemaal errors! Hele bankje ligt aan gort zeg maar. Dat was ie dus al toen ik em kocht. Ik ben em nu nog een keer aan het testen, en ik neem aan dat ie wel een .log file aanmaakt.

Kan ik nu terug gaan naar mycom met dit verhaal? Wist ik al die weken veel dat et me memory was, ik kocht geheugen omdat me computer niet goed werkte. Ik heb de bon + originele geheugen + een log file.

Is dat genoeg?
Wat vinden jullie?
zeker van die openingsactie, 25 piek voor 128 mb, krijg je ervan als je van die cheap ass modules gaat halen, moet je ook niet gek staan te kijken als ze niet werken en denk dat je naar die garantie ook wel kan fluiten...

onee 256 mb :-) sorry

maarja als ie van dezelfde lichting is, ken een aantal mensen die daar ook een hoop intern geheugen hebben gekocht en dat was ook niet veel waard

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-08 11:00

Nessuno

io sono nessuno

gewoon terug gaan en het verhaal uitleggen ik weet uit ervaring dat ze er niet moeilijk over doen
wel idd in een zakje doen anders kunnen ze daar wel over vallen
verder zullen ze er niet moeilijk over doen

Na rose e cient spin

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 12:46
Op zondag 06 januari 2002 18:30 schreef tweakduke het volgende:
hoe krijg je geheugen er tegenwoordig nog verkeer om in???
niet

maar je kunt hem er wel half in prikken

genoeg om voor mooi vuurwerk te zorgen

(je moest eens weten wat ik af en toe tegenkom)

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Helemaal geen gek verhaal als je bedenkt dat bij MyCom de geheugen modules vanuit de antistatische verpakking in een grote blauwe (niet antistatische) bak worden gestort. Ik heb dit meerdere keren zien gebeuren en daarna besloten nooit meer geheugen bij MyCom te kopen. Met processoren gaan ze juist weer wel heel zorgvuldig om. Die worden netjes in een antistatisch doosje verpakt. Prima.

Verwijderd

Ja, da's wel genoeg, maar inderdaad op bovenstaande twee dingetjes letten, als denk ik niet dat mycom er moeilijk over doet

Geweldige zaak qua service als je mij vraagt :)

Verwijderd

Mycom doet hier nooit moeilijk over, ook niet als het van dat goedkoop geheugen is. Mycom is gewoon een van de nettere zaken die ik ken en de service is toppie.

En voor verdere problemen te voorkomen zet er gewoon merk geheugen in. Dat heb ik namelijk ook gedaan. Van die goedkope rommel ben ik overgestapt naar infinion geheugen en mijn computer draait nu stabiel.

Verwijderd

Informatique deed daar bij mij niet moeilijk over. Netjes geruild. :7

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:02
plaatselijke computerboer ook nie, maar dat kwam omdat ze al een vermoeden hadden dat mijn module niet goed was VOOR dat ik hem kocht denk ik :( Had al een vreemd gevoel toen ik dat ding daar kocht, en toen ik terug kwam en zei dat ik elke keer blauwe schermen kreeg, reageerde ze niet verbaast en teste niks! kreeg zo een nieuwe mee!

Verwijderd

Juist meeste winkels doen helemaal niet moeilijk over RAM-reepjes, die van mij kwamen met 3 jaar garantie! Een keer een kaduuke gehad en die mocht meteen terug, no problemo!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:38
MyCom heeft levenslange garantie op het geheugen dat ze verkopen.

(Ex employee :))

Zoals al gezegd : gewoon in anti-statisch zakje meenemen en 100% zeker dat ze je een andere meegeven.. Er komen soms ook mensen die ineens een dimm uit hun kontzak vissen.. sja .. meestal zien ze dat toch wel door de vingers.. maar je kan je er waarschijnlijk wel iets bij voorstellen.

Kortom : Verpak netjes en je krijgt nieuwe..

Verwijderd

Gebruik je linux ?
Zo ja, dan kan de "BadRAM patch" mischien nog helpen, zodat de fouten in de geheugen module omzeilt kunnen worden
Pagina: 1