SBLive Optical IO Card

Pagina: 1
Acties:

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Vraagje:

Ik heb een SB Live 1024, daar heb ik de Optical I/O Card bijbesteld, dan heb je een bracket met digitale DIN uitgang, midi in/uit, etc en waar het mij om ging: een break out box met optical in en uit.

Deze heb ik aangesloten op mijn minidisc deck. Echter, als ik een cd afspeel op de pc en het geluid opneem op de minidisc worden de trackmarks NIET automatisch aangebracht! Ik dacht dat zo'n md deck bij een digitaal signaal automatisch de trackmarks aanbracht?

Wie weet hier meer over en hoe dit mogelijk zou zijn...?

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Misschien moet je de sync-optie op je MD ff aanzetten?

• Servor
  • Niet online
Maakt niet uit. Ook met sync optie brengt ie geen trackmarks aan, terwijl dit juist 1 van de redenen was om zo'n digital i/o bordje aan te schaffen... Het ligt niet aan de recorder, want ik heb gisteren m'n bestelde MZR91 binnengekregen :) en daar doet ie het ook niet bij...

Heeft iemand ervaring met de Xitel DG1 adapter voor dit soort doeleinden?

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-08 16:12

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

m'n portable md recoder maakt alleen van korte pauzes een andere track, met cd's die aanelkaar zijn gemixt doet ie ook niks, nou maakt dat mij niet zoveel uit, doe ik wel gewoon op tijd, dan doet ie om de 5minuten gewoon een, maar voor de rest lijkt ie niet veel info te krijgen over dat digitale signaal :(

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hmmja, da's weird, mijn MZR30 markeerde idd altijd netjes de tracks als ik met optische kabel vanuit de cd speler opnam. Letwel, cd speler geen cdrom.

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

vanaf cd's heb ik ook geen probleem met mijn vortex2 kaart pas als ik mp3 ga doen dan krijg ik geen track marks. Maar met winamp kan je er 5 sec pauze tussen doen en dan doet ie het wel

Click hier niet

• Ritchie
  • Laatst online: 19-08 16:14
offtopic...
Jarno, waar heb je die besteld en hoeveel kostte hij?

- NAC Breda -

• Servor
  • Niet online
Gewoon besteld bij Creative zelf, zie http://www.soundblaster.com/accessories/optical-io /

Kost $85 maar ut is wel prima spul hoor. Netjes verzorgd en werkt in 1 keer. In ieder geval goedkoper dan een Livedrive II.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb op www.minidiscussion.com eens gezien dat trackmarks aanbrengen niet mogelijk is. Er zijn wel mensen bezig geweest een progje te schrijven om dit voor elkaar te krijgen, maar tot nu toe zonder succes. De enige oplossing is voorlopig dus om pauzes in te lassen. Overigens goed mogelijk met Winamp. Later kun je die 5 secondes er weer af knippen met je MD recorder.

Offtopic: ik hoorde trouwens dat Sony met een MD-man gaat komen die op USB aangesloten kan worden en 4x of 8x (weet het niet meer) kan recorden. Wel een gaaf ideetje volgens mij, en zo worden die trackmarks ook opgelost, omdat je in principe files kopieert. Dus de titel, rec-datum en artiest kunnen direct over worden genomen. Weet iemand wat hiervan waar is?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Is je cdrom speler wel digitaal aangesloten???

Standaard kabeltje op de geluidskaart aansluiten is anoloog en dan heb je er nog niks aan..

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Is dit laatste tegen mij? Ja, ik heb hem alleen digitaal aangesloten. Natuurlijk! Maar dan nog steeds geen trackmarks hoor... Is een bekend probleem.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Mijn zelfbouw I/O-kaartje is klaar, alleen nog ff in een kastje bouwen.
Dan ga ik het ook ff uitproberen.
Pagina: 1