Accu van mij Laptop is te zwak

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01-2025
De accu van mij laptop (Lifebook van Fujitsu) loopt gigantisch snel leeg. Ik kan hem ongeveer een half uur laten draaien en daarna is hij gewoon leeg. Je ziet de powermeter in het begin langzaam teruglopen. Soms springt hij van 60% naar 12% in een minuut.

Dat is volgens mij niet echt gezond. Ik heb mijn accu ook al verschillende keren helemaal laten leeglopen. Hij wordt wel iets sterker maar het is nog niet echt goed.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen. Misschien door de accu geheel te ontladen ofzo?

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 21:01 schreef Radical1980 het volgende:
De accu van mij laptop (Lifebook van Fujitsu) loopt gigantisch snel leeg. Ik kan hem ongeveer een half uur laten draaien en daarna is hij gewoon leeg. Je ziet de powermeter in het begin langzaam teruglopen. Soms springt hij van 60% naar 12% in een minuut.

Dat is volgens mij niet echt gezond. Ik heb mijn accu ook al verschillende keren helemaal laten leeglopen. Hij wordt wel iets sterker maar het is nog niet echt goed.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen. Misschien door de accu geheel te ontladen ofzo?
Volgens mij heeft die accu zn beste tijd gehad, en kun je beter opzoek gaan naar een nieuwe...

Ik heb hetzelfde met mijn laptop accu, en er is echt nix meer aan te doen, helaas ;(

Verwijderd

dat heb ik nu ook met mijn Toshiba Pentium 133 16mb

hij is denk ik iets van 4 jaar oud ofzo

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Ik heb ook een Lifebook, en daarvan doet mijn accu het helemaal niet meer...
Eerst had ik dezelfde problemen als jij. Ik kon eerst altijd makkelijk een DivX kijken in de trein van school naar huis, maar na een tijdje kon ik alleen nog maar patience spelen, en toen kon ik hem net aan opstarten.

Vroeger kon je bij Nikkel Cadium accu's dit 'geheugen effect' een beetje terugdraaien door de accu een dag in de ijskast te leggen. Dit heb ik dus ook geprobeerd met de Lithium Ion accu van mijn lifebook, en nou istie accu stuk.

Dus een tip, leg je accu niet in de vriezer!

Verwijderd

Accu niet in de vriezer en je beeldscherm niet in de vaatwasser |:(

Verwijderd

Ik had dat probleem ook na een jaar met mn IBM Thinkpad.. Ligt waarschijnlijk aan het type batterij. En ik heb eigenlijk weinig zin om een nieuwe te kopen, want die dingen zijn hartstikke duur :(

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01-2025
Hmm... :(

Die laptop is dik jaar oud. Ik heb hem niet al te vaak zonder adapter gebruikt (ongeveer 20 keer en dan overdrijf ik misschien al wel).

Het kan toch niet zijn dat hij nu al vervangen moet worden?

Verwijderd

het lijkt er dus wel op ;(. Ik heb gelukkig nog geen probs met mijn ongeveer 4 jaar oude Toshiba satellite 220 CS p 133 32 mb

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Op vrijdag 04 januari 2002 23:36 schreef Paveway het volgende:
Accu niet in de vriezer en je beeldscherm niet in de vaatwasser |:(
True, true
Pagina: 1