VX-pro II troubles...

Pagina: 1
Acties:

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Hellow,

Ik heb van een hoop ouwe onderdelen weer een pctje gebouwd,
Ouwe at kast ,ouwe voeding uit verotte pc een moederborde een Cyrix 200+ :r en nog wat ouwe troep.
Kheb nu de hele boel al aan de gang maaaaaar...
Het is dus zo'n VXpro-II mb gevalletje pcchips dus.
Kheb al flink lopen zoeken op internet en heb heel wat gevonden het type ook (m559 bla bla) weet ik dat ook is :) Er zijn gasten die krijgen er een k6-2,3-400 op inclusief voltage mod ect... :)
Maar een ding kom ik nie uit als ik er nu een sd-rammetje in prak.. doet ie dus helemaal niks.. schijnt bekend te zijn?!
dus ik dacht van flash de bios maar aangezien der niks van tekst of uitleg bij staat heb ik het gevoel dat het geen flash eprom is ,de flash file is een ROM file en ik dacht dat BIN files meer gangbaar waren?... (voor het eerst dat ik een ami bios wil flashen)... der zitten stikkertjes op de bios waar je dus een deukje inziet... (voor UV-licht dus...?) moet je dan met een eprom progger dat ding van een nieuwe bios voorzien?...
Wie kan mij graag verder helpen?...
gaat dus om 64 SD die nie werkt erop...

tnx

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Dit is iig een PC-Chips mainboard: http://www.pcchips.com/index2.html

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Heb je er wel aan ged8 om eens te kijken naar het voltage van je dimm sloten ?

Een cyrix 200+ zal wel een socket 7 processor zijn, en in die tijd werkte men met 5 volt dimm's ipv de huidige 3.3 volt.

Kortom : check ff goed bij pcchips/whatever wat voor geheugen je nodig hebt. Ik gok op 5 volt namelijk.

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 20:38
inderddad voltage checken op je moederbord. Zit zon jumpertje op als ut goed is. Daarnaast is het de vraag of hij die 64 mb module ondersteund. Ik heb ook een oud ppchips (intel vx) bordje en die ondersteund maximaal 32 MB edo dram of SDram .

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:58
VXProII lijkt me een Ali chipset met een ander stikkertje. Was de Aladin III of IV (degene voor diezelfde die op de Asus P5A zat iig)