Toon posts:

CD-ROM aangepast :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
uhm k heb even snel XP nodig op mijn pjoeter, dus k duw winXP cd in mijn cd-rom drive en hij wil maar neit booten, leest um wel maar laad dan lilo, de pjoeter heeft 2 schijven van 10gig met allebei linux erop, bootlader is lilo en de XP cd is: windows XP proffecional NL retail (orirginele CD dus geen kopie)

de CD is gewoon booteble in andere pjoeters die windhoos draaien, en boot from cd staat aan in mijn bios want redhat mandrake of suse booten wel gewoon?

Verwijderd

Staat in de bios wel ingesteld dat de computer van cd moet opstarten?

Verwijderd

Misschien is je cd-rom drive niet snel genoeg met bootsector van cd lezen. Probeer eens een andere cd-rom drive. Uit ervaring kan ik zeggen dat het voor die linux cd'tjes echt niet veel uitmaakt welke cd-rom drive er gebruikt wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 januari 2002 21:17 schreef Karam het volgende:
Misschien is je cd-rom drive niet snel genoeg met bootsector van cd lezen. Probeer eens een andere cd-rom drive
is 52x, heb geen andere, heb deze geleend heb er normaal geen!
Op vrijdag 04 januari 2002 21:05 schreef Markiedam het volgende:
Staat in de bios wel ingesteld dat de computer van cd moet opstarten?
zeg ik toch, hij kan linux ook van de cd-rom booten :)

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Probeer in dat geval eens om je HDD als bootdevice uit te zetten. Als hij dan niet op wil starten van de CD kun je gewoon op een toets drukken voor 'retry', waarna hij de cd veel sneller zou moeten hebben (hij is dan immers al op gang). Niet vergeten om die bij de XP-installtie-reboot je HDD-boot weer aan te zetten natuurlijk.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 januari 2002 21:24 schreef odysseus het volgende:
Probeer in dat geval eens om je HDD als bootdevice uit te zetten. Als hij dan niet op wil starten van de CD kun je gewoon op een toets drukken voor 'retry', waarna hij de cd veel sneller zou moeten hebben (hij is dan immers al op gang). Niet vergeten om die bij de XP-installtie-reboot je HDD-boot weer aan te zetten natuurlijk.
zo meteen ff proberen, eigelijk is het sneller als iemand me een samba client geeft die windhoos XP shares kan lezen! want dan heb ik dat hele windhoos niet nodig!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op vrijdag 04 januari 2002 21:33 schreef DJ_PP het volgende:

[..]

zo meteen ff proberen, eigelijk is het sneller als iemand me een samba client geeft die windhoos XP shares kan lezen! want dan heb ik dat hele windhoos niet nodig!
Dat weet ik zo niet, maar kun je niet iets regelen met ftp? Als je op die andere bak (al is het maar voor even) een ftp-servertje kunt draaien dan is het ook geregeld. Of, als je toegang hebt tot die andere pc, gebruik put/mput en draai zelf een ftpd.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Pagina: 1