Toon posts:

DVD vloeiend afspelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs PowerDVD 2.55 geinstalleerd op mijn systeem (Th.800, ErazorX, Iiyama 22", Pioneer DVD 105s, SB Live, W2k). Meteen The Matrix gehuurd (gave dvd trouwens, met al die features), maar na m'n aanvankelijke enthousiasme viel me op dat het beeld niet echt zeer vloeiend loopt maar met kleine schokjes, alsof er een paar frames geskipped worden. Mijn monitor staat standaard op 1280x1024x32Bits. Moet ik iets aan de instellingen aanpassen of ligt het aan iets anders? B.V.D. voor info.

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
DMA van je DVD speler aanzetten kan ik veel gevallen helpen (en in ieder geval ook de nieuwste busmaster drivers voor je moederbord installeren). Dan kan je in Win2000 in je apparaatbeheer de DMA aanzetten bij de IDE Controllers.

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:29

HenkS

Da_king alias HenkS

He hallo.

Ik heb dus precies hetzelfde probleem:
Ik heb een P3-500
128mb
asus b3p-f moederbord
creative 5x dvd speler (zonder mpegkaart, vraag me niet waarom ik die eruit heb gehaald, te lang verhaal)
en ik gebruik dus ook pwerdvd2.55 of 2.5 weet ik zo niet.

Maar het loopt bij mij dus ook niet vloeiend, dwz, gewoon een processorgebruik van 100% en ja ik heb DMA aanstaan, dus wie oh wie kan ons helpen, want met zo'n systeem als de mijne moet het toch gewoon soepel lopen!!!

wordt er niet goed van namelijk :(

edit:

oh ja, ik heb dus gewoon win98 se, alles nieuw geinstalleerd, voor ik dvd's ga kijken ik processorgebruik 1% ofzo, en oh ja, moet ik gewoon ook effe kwijt iiyama 21''

Verwijderd

niet zo lang geleden werd dit hier ook besproken...ik weet dat dit een beetje om het probleem heenlopen is, maar ik raad jullie echt aan Cinemaster of WinDVD te proberen. 9 op 10 dat 't jullie probleem omzijlt.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:42

4POX

Everybody is wired

Ik draai hier DVD af met een cpu verbruik van 35 procent op een viper2 kaart.. Die kaart heeft geen echte hardwarematige codering .. Maar alleen de mogelijkheid om beelden in lagen op te bouwen....

DMA staat hier uit..

Oja, Dit alles draait op een duron 700 192 MB...

AKA Rinkel weblog

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Silacoid >>> dan moet je die programma's dus wel hebben, kun je ide gewoon legaal downloaden???

zo nee, kan iemand ze me dan mailen en/of een url sturen naar mijn mailadres, want ik ben wanhopig en zou het echt waarderen :)

alvast thanks

Verwijderd

Silacoid >>> dan moet je die programma's dus wel hebben, kun je ide gewoon legaal downloaden???
hehehe ;)

(|-|3(|< UR |\/|41|_

• Mr_Blobby
  • Laatst online: 12:47
Check out: http://www.q-bert.de5.de /
onder Download I, Soft-Player.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Verwijderd

Topicstarter
In W2k zit ook een DVDplay.exe die, nu PowerDVD(2.55) geinstalleerd is, wel werkt. Daarvoor niet (dvd decoder niet aanwezig). DVDplay geeft WEL een vloeiend beeld, ofschoon wel op een lagere resolutie (iets minder scherp beeld) dan PowerDVD deed. Bij mij staan IDE-apparaten 0 en 1 op PIO mode. Optioneel is 'DMA indien mogelijk'. Is DMA nu aan te raden? Ik heb Asus A7V met Promise100 controller, Maxtor 40+ Ultra/ATA-100, Pioneer 105s DVD, Plextor PW-1210, ErazorX en Iiyama 22".

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

he hallo,

Ik heb windvd2000 gebruikt, en mijn processor gebruik is echt flink gedaald, loopt super, bedankt allen :)

Verwijderd

he hallo ;)

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

He hallo 2,

Cookie>>> dma is zeker aan te raden, aanzetten die zooi, helpt erg veel :) groetjes en los ballos!

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Oke.., ik heb ook nog een mooie.
Sinds mijn installatie van PowerDVD V2.55 krijg ik een sis uit m'n speakers, logische reaktie deinstaleeren, nou niet dus PowerDVD weg.., sis niet :(
Iemand het zelfde probleem of een iedeetje..?

O,ja systeempje is een...
Athlon950
Pioneer DVD 105
SBLive 1024
Asus K7V
Asus 6800 GeForce (Pure)

TanX...

Verwijderd

je bedoelt een hissje? ruis?

misschien unmutte powerdvd wel iets wat normaal gemute is, zoals een niet of verkeerd aangesloten input, b.v. cd in, line in, etc....
Pagina: 1