ik heb in m'n server een voeding van 200 watt, gebruikt de server dan constant die 200 watt of is dat het maximale wat de voeding kan trekken ?
Het is het maximale wat die voeding kan leveren.
het is zelfs niet zo dat een AMD machine, die echt wel een sterkere voeding moet hebben dan een 200W versie, > 200 W gebruikt (meestal 150W ongeveer). Vaak is het alleen maar nodig omdat bepaalde spanningen (3.3V & 5V) extreem zwaar belast worden en alleen die zwaardere voedingen kunnen dat leveren.
het is zelfs niet zo dat een AMD machine, die echt wel een sterkere voeding moet hebben dan een 200W versie, > 200 W gebruikt (meestal 150W ongeveer). Vaak is het alleen maar nodig omdat bepaalde spanningen (3.3V & 5V) extreem zwaar belast worden en alleen die zwaardere voedingen kunnen dat leveren.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
is nog niet eens hget maximum wat ie kan leveren, want hij kan nooit tegelijk een max. vermogen trekken op de 3.3, 5 en 12V .
Maar je pc gebruikt wat ie nodig heeft (voor een servertje hooguit een 40Watt)
simpel he?
Maar je pc gebruikt wat ie nodig heeft (voor een servertje hooguit een 40Watt)
simpel he?
ok, thnx , dan nog een klein vraagje, is het mogelijk om dan op te nemen hoeveel stroom de pc per 24 uur gebruikt ?
ben een leek in hardware dus daarom dat ik het ff vraag
Verwijderd
KWh-meterje eropOp vrijdag 04 januari 2002 21:17 schreef m1ch43l het volgende:
ok, thnx , dan nog een klein vraagje, is het mogelijk om dan op te nemen hoeveel stroom de pc per 24 uur gebruikt ?
mmkay, dus hij zou niet boven de 100 watt komen kwa verbruik? dat zal wel mooi wezenOp vrijdag 04 januari 2002 21:18 schreef MREn het volgende:
[..]
KWh-meterje erop
of schrijf voordat je naar bed gaat de meterstand en tijd op doe dit 's ochtends ook, dan weet je wat er in 1 nacht verbruikt wordt. De volgende nacht herhaal je dit, alleen dit maal laat je je server aan staan. Daar neem je het verschil van et voila!
Pagina: 1