Toon posts:

[modem]PCI 56K HFC Modem van Sitecom hangt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier bij mijn vriendin en ze hebben hier sinds een week een nieuwe PC met een nieuw modem (zie titel). Het modem heeft de mogelijkheid om internet in een wachtstand te zetten als er een binenkomend gesprek is via de telefoonlijn.

Maar ik heb het modem aangesloten, diagnostics gecheckt: alles klopte het modem belt ook fijn in en geeft(soms) aan dat ie de gebruikersnaam controleert enzow maar dan hangt de hele PC.

Ik dacht eerst dat het aan de drivers zou liggen maar die heb ik ook al geupdate. Ik zou niet meer weten waar het aan ligt.

sys specs:
AMD 1,6 GHZ
128 MB
40 GB
GF2 mx
Win98Se

niets bijzonders dus

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Probeer het modem eerst eerst met drivers zonder de wachtstand-optie.
Ik kan op de Sitecom site trouwens nix vinden over een HCF modem met telefoon-wachtstand (op zich een nuttige feature, hoewel ik niet kan verzinnen hoe dat zou moeten werken)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En wat gebeurt er in hyperterminal?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 januari 2002 22:29 schreef terw_dan het volgende:
En wat gebeurt er in hyperterminal?
nog nooit gebruikt. k heb ook geen idee hoe dat zou moeten werken.

En voor meer informatie moet je maar es hier:
http://www.v92.com/v92_faq.htm

kijken

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:25

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->IT

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
teruggegaan naar de regenboog komt het ventje aan:" Tja, zo'n modem heb ik nog nooit getest dus ik weet ook niet hoe het zou moeten werken." |:( maarja nog maar effe verder prutsen. Maar kan iemand me dan effe een snelcursus telnet geven (zeer-snelcursus) gewoon om effe te testen.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
SiteCom.. ik heb met dat merk niets dan problemen...

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Is die wachtstand het probleem hier wel?

Je belt in, krijgt het scherm 'bezig naam en wachtwoord te controleren' en daarna loopt hij vast, toch?

open eens hyperterminal (zit wel ergens in het startmenu) en type in:

ATD <telnummer provider>
en kijk wat er gebeurd.

Gaat hij dan inbellen en krijg je een tijdje later zooi op je beeldscherm dan is het modem an sich iig. goed.

Verwijderd

Topicstarter
telnet nog niet getest(k heb tentamens volgende week)
Pagina: 1