.nl domein afpakken kan?

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-11-2022
lieve adjes, niet meteen moven plz,

ik stel deze vraag nou juist hier omdat hier veel mensen rondlopen(denk ik) die bij internet bedrijven werken en wellicht het antwoord weten in tegenstelling tot "internet en telefonie" afdeling waar mensen voornamelijk over hun nieuwste mobieltje lopen te neuzelen.

mijn vraag is,
als je in het wilde weg domeinen gaat registreren en die voor honderden euro's meteen te koop aan gaat bieden kom je daar toch niet zo 1_2_3 mee weg??

kijk hier eens bv,
een lijst met namen waar niemand waarschijnlijk ooit meer dan 10 euro voor gaat neertellen:
http://www.dezedomeinnaamistekoop.nl/

maar stel dat hier wel interessante namen bij zaten die ik wel wil hebben, kan je ze dan alsnog via de rechter krijgen?

ik had nl begrepen dat je een domein kan claimen dat al geregistreerd is als je kan aantonen dat de huidige eigenaar niet genoeg reden heeft tot het houden van het specifieke domein.

en dat is nogal makkelijk in dit geval lijkt me...
puur winst bejag.

hoe zit dit op het moment in internet law-land?

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat niet om waar de kenners zitten maar waar ie hoort! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLuX
Op vrijdag 04 januari 2002 20:31 schreef robbinh het volgende:
dat bepalen de adjes wel.

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 20:32 schreef GiLuX het volgende:

[..]

dat bepalen de adjes wel.
Ok, you'll notice it soon.
En waarom zo'n bijdehante opmerking???
Doe gewoon normaal, je weet zelf toch ook dat het fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLuX
Op vrijdag 04 januari 2002 20:34 schreef robbinh het volgende:

[..]

joh, ik heb helemaal geen zin in een flamewar met jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op vrijdag 04 januari 2002 20:31 schreef robbinh het volgende:
EN hier zit geen nuttige reply in. Stoort me.

maar afpakken kan maar denk eerder dat je hem voor heel wat meer € ken kopen dan dat ie waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

net even een mailtje gestuurd:
Ik ben een 26 jarige software ontwikkelaar voor de RuG (Rijks Universiteit Groningen) en ik heb net jullie site gezien:
http://www.dezedomeinnaamistekoop.nl
Jullie gaan een aantal domeinen opkopen zodat een bedrijf hem later terug kan kopen. Ik kan er niets aan doen behalve zeggen dat ik walg van deze aanpak, want dit is pure geldklopperij. Ik hoop dat het geld het gebrek aan respect van anderen goed maakt, want mijn respect hebben jullie zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, gefeliciteerd :) :? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

En wettelijk is het helaas allemaal toegestaan. Totdat het te gek wordt natuurlijk, zo is Namespace een jaartje geleden failliet gegaan omdat ze de registratie van zo'n 50.000 domeinen niet langer konden betalen.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Ok, gefeliciteerd
snap je het niet? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLuX
Op vrijdag 04 januari 2002 20:34 schreef robbinh het volgende:

[..]

a-relaxte gast ben jij zeg:
[topic=370278/1/50]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou een korte rechtszaak worden als je zelf een bedrijf hebt waar zo'n domeinnaam heel goed mee geassocieerd zou kunnen worden.

Maar het kan me weinig schelen zolang mensen alleen maar trieste domeinnamen als deze gingen kopen. Levert geld op voor de rest van het internet, en er is toch niemand die zo'n domeinnaam wil kopen voor dat geld.

Trieste figuren, omdat ze toch geen kans maken in een rechtszaak om een 'echte' domeinnaam. www.coca-cola.nl ofzo zouden ze in een oogwenk kwijt zijn door een rechter enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLuX
Op vrijdag 04 januari 2002 20:44 schreef bramvrzt het volgende:
En wettelijk is het helaas allemaal toegestaan. Totdat het te gek wordt natuurlijk, zo is Namespace een jaartje geleden failliet gegaan omdat ze de registratie van zo'n 50.000 domeinen niet langer konden betalen.
ik weet dat het niet illigaal is maar als je gaat kijken op:
http://www.domjur.nl/html/home.htm

dan zie je dat er best veel cases zijn waar mensen hunn domeintje kwijt raken.

ik heb me een jaartje geleden laten vertellen dat het dus zo was als iemand kon aantonen dat hij er meer recht op had dan een ander, maar dat is al snel als je kan aantonen dat die ander er helemaal niets mee doet danwel meteen te koop aanbieden.

ik vraag dan ook af wie hier wel eens wat over heeft gehoord of er daadwerkelijk verstand van heeft.

mischien wel interessant als er een 'juridisch' subforum op got komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Wat is echt niet snap in dat lijstje met domeinnamen is wie er nou in vredesnaam interesse zou hebben in vieking.com en vieking.nl.... Die slaan toch echt nergens op :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 20:46
Inderdaad, het moet aantoonbaar een bedrijfsnaam zijn.

Stel je bedrijf heet Gilux BV.

En die gasten hebben het domein gilux.nl geclaimed, dan kun je het zo via een rechtzaak dat domein vrij laten maken mits je kan aantonen dat ze huidige bezitter van het domein geen duidelijke koppeling heeft met het domein. Echter!! Je bedrijf moet wel langer bestaan dan de registratie van het betreffende domein.

En toch denk ik dat het goedkoper is om je domein bij zo'n kloothommel te kopen dan te gaan procederen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 20:52 schreef GiLuX het volgende:

ik vraag dan ook af wie hier wel eens wat over heeft gehoord of er daadwerkelijk verstand van heeft.
Ik geloof dat cutter er wel het een en ander vanaf weet
mischien wel interessant als er een 'juridisch' subforum op got komt :)
Zo vaak komen zulke vragen niet voorbij hoor.

Layout/plaatjes copyright? -> W&G
Scripts/Code? -> P&W
Domeinnamen? -> IT

Dan heb je het wel weer gehad denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLuX
Op vrijdag 04 januari 2002 20:56 schreef The - DDD het volgende:
....
En toch denk ik dat het goedkoper is om je domein bij zo'n kloothommel te kopen dan te gaan procederen.
hmm,
ik denk dat je daar wel een punt hebt.

dus conclusie:
zolang het duurder is dan procederen maakt het dus geen kont uit of het wel of niet terecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Hoeft niet meteen, je kunt er ook voor zorgen dat indien je wint de verliezer, in dit geval het berdrijf die jouw domeinnaam had gejat, de proceskosten en eventuele andere juridische kosten (advocaat or whatever) moet betalen!

|Specs|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-07-2024

Tassadar

l33t h4x0r :)

Op vrijdag 04 januari 2002 20:56 schreef The - DDD het volgende:
Nee nee, dat is natuurlijk niet zo. Uiteraard kost procederen geld, maar de verliezer van de zaak moet voor alle kosten opdraaien. Dat is in principe wel goed geregeld in Nederland (en in de meeste andere landen ook). :)
Op die manier kun je altijd iemand voor de rechter slepen die jou onrecht aandoet. Mits de rechter het met je eens is natuurlijk :) Anders dok je zelf de hele mik :P
Maar ik begreep dat dit 'kat in 't bakkie'-rechtzaken zijn, die kosten je dus iig niks :)

edit: hmz dubbel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Op vrijdag 04 januari 2002 21:17 schreef Korn21 het volgende:

[..]

Hoeft niet meteen, je kunt er ook voor zorgen dat indien je wint de verliezer, in dit geval het berdrijf die jouw domeinnaam had gejat, de proceskosten en eventuele andere juridische kosten (advocaat or whatever) moet betalen!
Goed punt, kan verplicht worden ja.

Ik denk niet dat het slim is om zomaar domeintjes op te kopen, voor je het weet krijg je er gelazer mee.

Revell staat er bijvoorbeeld bij, voor wie het niet kent: modelbouw fabrikant uit Duitsland, als die hier nu een site willen, gaan ze dus echt niet die 750 eurootjes betalen, is eerder een principekwestie dan dat het om het geld gaat, dat hebben ze toch zat. En als ze hoet goed aanpakken komt er op T.net een berichtje: "Revell klaagt nederlandse domein-opkoper aan." , gratis reclame :P

edit: TYPOS!

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLuX
Op vrijdag 04 januari 2002 21:19 schreef Tassadar het volgende:

[..]

Nee nee, dat is natuurlijk niet zo. Uiteraard kost procederen geld, maar de verliezer van de zaak moet voor alle kosten opdraaien. Dat is in principe wel goed geregeld in Nederland (en in de meeste andere landen ook). :)
Op die manier kun je altijd iemand voor de rechter slepen die jou onrecht aandoet. Mits de rechter het met je eens is natuurlijk :) Anders dok je zelf de hele mik :P
Maar ik begreep dat dit 'kat in 't bakkie'-rechtzaken zijn, die kosten je dus iig niks :)

edit: hmz dubbel :)
ja,
de verliezer betaald de process kosten maar zeker niet niet jouw advocaat,
dan zou iedereen wel moskofiets in kunnen huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

p&w --> i&t

het gaat erom waar hij hoord, niet waar je het snelst antwoord hebt, anders zie iedereen zijn topics in de HK zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-09 16:07

AMDFreak

Intel is zo..

Ik denk dat je dat met de domein eigenaar moet overleggen.. die kan zijn domein tenslotte opzeggen..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op vrijdag 04 januari 2002 21:36 schreef InterFreak het volgende:
Ik denk dat je dat met de domein eigenaar moet overleggen.. die kan zijn domein tenslotte opzeggen..
Waarschijnlijk is dit de reden waarom de topicstarter 'm liever niet in IT wou hebben. Daar kan ik 'm overigens niet geheel ongelijk in geven. |:(

Overigens, domeinen kunnen inderdaad worden afgenomen indien er sprake is van overtreding van het merkenrecht. Alleen is dit bij algemene domeinnamen vaak moeilijk aan te tonen. O.a. revell.nl staat op die site, die raken ze dus wel zo kwijt.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLuX
Op vrijdag 04 januari 2002 21:40 schreef bramvrzt het volgende:

[..]
......
Waarschijnlijk is dit de reden waarom de topicstarter 'm liever niet in IT wou hebben. Daar kan ik 'm overigens niet geheel ongelijk in geven. |:(
haha :D

ik zag die reply en dacht direct hetzelfde,
najah,

hij heeft iig een post of 20 vol gehouden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, en hoe zit dit als een bedrijf een domein naam heeft maar het niet gebruikt?

kwil dus graag een domein dat wel geregd is maar niet gebruikt wordt, isda mogelijk op 1 of andere manier? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op vrijdag 04 januari 2002 21:52 schreef Schum1 het volgende:
hmm, en hoe zit dit als een bedrijf een domein naam heeft maar het niet gebruikt?
Als jij kan aantonen dat jij recht hebt op dat domein, dus als het bijvoorbeeld je bedrijfsnaam is of als je een product met die naam hebt. En als jij die naam al eerder had dan het domein werd aangemaakt. En als jij kan aantonen dat het bedrijf in kwestie inderdaad geen gebruik maakt van het domein. Want als er geen website opstaat zegt dat natuurlijk nog niets.

Maar ook als je denkt alles op orde te hebben, is het nog niet makkelijk. Wat bijvoorbeeld, als de registrar in de USA woont? Of in één of ander vaag land een paarduizend kilometer hier vandaan?

- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Op vrijdag 04 januari 2002 20:50 schreef Cheatah het volgende:
Trieste figuren, omdat ze toch geen kans maken in een rechtszaak om een 'echte' domeinnaam. www.coca-cola.nl ofzo zouden ze in een oogwenk kwijt zijn door een rechter enzo.
Dit omdat coca-cola er liever 10.000 Euro aan advocaat kosten tegenaangooid om een standpunt te zetten, dan het domain te kopen voor 1000 Euro.

Veel kleine bedrijven willen geen 10.000 Euro aan advocaat kosten uitgeven, en kopen het domain dus gewoon.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 11:38 schreef maartena het volgende:

Dit omdat coca-cola er liever 10.000 Euro aan advocaat kosten tegenaangooid om een standpunt te zetten, dan het domain te kopen voor 1000 Euro.

Veel kleine bedrijven willen geen 10.000 Euro aan advocaat kosten uitgeven, en kopen het domain dus gewoon.
Ja, maar zo'n naam als dat zou wel iets meer dan 1000 euro kosten, dat lijkt me duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 21:17 schreef Korn21 het volgende:

[..]

exact, en bovendien is het een principe kwestie lijkt me, ik zou nog liever 5000 piek betalen voor de rechtzaak en advocaat dan 500 piek aan zo'n shithead

je kunt trouwens alleen proberen de domeinnaam te claimen als het je bedrijfsnaam is of er veel op lijkt. Anders maak je verschrikkelijk weinig kans.

Ik denk overgens dat als je 1 van de meest slechte internet domeinnamen van hem wilt hebben je beter kan wachten totdat hij failliet is, want die domeinnamen verkoopt hij echt nooit of te nimmer...
Pagina: 1