Vandaag nieuwe harddisk geinstalleerd, er ging 'natuurlijk' van alles fout, waardoor ik problemen met mijn soundcard kreeg... vertraagde mijn hele systeem enorm. Daarom ff wat framerate-metingen gedaan ZONDER sc en het viel me op dat dat 10 fps scheelt! Dwz, ik heb nu de sc weer -schijnbaar- goed aan de praat gekregen en dat is dus 10fps lager dan zonder sc. Nu begrijp ik wel dat sound ipv geen sound in een game de cpu heel wat denkwerk scheelt, dus dat zou simpelweg de oorzaak kunnen zijn. Toch twijfel ik nu aan de integriteit van de sc. Het is een als120 over de ISA...niet lachuh ja! ik had toen geen geld
Ik denk nu:
OF mijn sc functioneert prima, in welk geval mijn uiteindelijke vraag is: "Zou het kopen van -bijvoorbeeld- een Soundblaster 128 PCI mijn framerate kunnen verbeteren?",
OF inderdaad vertraagt de sc nog steeds onnodig veel de performance vd rest van het systeem (als zoiets sowieso mogelijk is?), in welk geval mijn vraag is: "hoe dit op te lossen??"
systeem: PIII 450 @ 450 (mobo 440Bx van Intel)
128 Mb
ASUS V6600 pure
en dus een ALS 120 ISA soundcard
windows '98
en nee, de soundcard en videokaart zitten niet te dicht op elkaar.
(is het me toch weer gelukt om per ongeluk een heleboel vragen tegelijk te stellen
ben benieuwd!
bvd
Ik denk nu:
OF mijn sc functioneert prima, in welk geval mijn uiteindelijke vraag is: "Zou het kopen van -bijvoorbeeld- een Soundblaster 128 PCI mijn framerate kunnen verbeteren?",
OF inderdaad vertraagt de sc nog steeds onnodig veel de performance vd rest van het systeem (als zoiets sowieso mogelijk is?), in welk geval mijn vraag is: "hoe dit op te lossen??"
systeem: PIII 450 @ 450 (mobo 440Bx van Intel)
128 Mb
ASUS V6600 pure
en dus een ALS 120 ISA soundcard
windows '98
en nee, de soundcard en videokaart zitten niet te dicht op elkaar.
(is het me toch weer gelukt om per ongeluk een heleboel vragen tegelijk te stellen
ben benieuwd!
bvd