Toon posts:

Hoe transperante achtergrond?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zo als titel het zegt. k heb een laatje en ik wil dat transperant maken omhet laterte gebruiken als ahtergrond op een website. Maar het lukt me niet niet met paint shop pro, of anders programma. |:( Heeft iemand een idee hoe het wel kan.
bijoorbaad dank.

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:50
Use The Fucking Search

Verwijderd

Het lukt niet???
Stikker, je bent er gewoon te dom voor :+
Maar gebruik iets als Fireworks of Fotosoep.
Lukt niet klinkt trouwens nogal dom.

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik gedaan nmaar ik vond nix

Verwijderd

Opslaan als gif of png, verder is er genoeg over te vinden in de help van veel grafische programma's.

Verwijderd

Ummm...in fotosoep kun je dat zoooo easy doen, bij het schermpje van nieuw bestand onderaan backgound op transparant...das toch niet zo moeilijk?

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:22

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

klik op de layer -> blending options -> opacity [getal]

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 20:06 schreef spartanus66 het volgende:
Heeft iemand een idee hoe het wel kan.
bijoorbaad dank.
In photoshop een nieuw bestand openen en dan bij background "transparent" aanvinken. That's all.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 januari 2002 20:27 schreef ZeroX15 het volgende:

[..]

In photoshop een nieuw bestand openen en dan bij background "transparent" aanvinken. That's all.
nee dat bedoel ik niet,
Ik bedoel dat als ik een plaatje als achtergrond heb bijv: een huis dat dat dan doorzichtig wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 januari 2002 20:23 schreef Prammenhanger het volgende:
klik op de layer -> blending options -> opacity [getal]
heel erg bedankt!!! hij doethet.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Bij Paint Sjop Pro...
ga je een huisje tekenen
In dat huisje verwerk je alle kleuren die je wilt.
Behalve paars. Geen knalpaars gebruiken dus en liever ook niet een kleur die er in de buurt van komt.

Daarna ga je alles wat transparant moet zijn, paars kleuren. Precies die kleur paars, geen tussenliggende kleuren.

Vervolgens kies je 'Color' 'Set Palette Transparency'
Kies voor het type 'optimized octree' en laat de rest lekker staan. Ga verder en kies je kleur. Kleur? ja, dat paars dus!

Als je het niet gelooft, druk je even op 'Proof' en zie daar, je paars verandert in paarse vlakjes. Klik op OK, sla het op als GIF en wees blij met je zo juist gecreeërde transparante gifje! :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

ah zo...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1