Welke SB Live! heeft een S/PDIF out?

Pagina: 1
Acties:

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:26
Mijn vraag: wanneer zit er een digitale uitgang bij de sb live?

1. Bij alle versies
2. alleen bij de retail versies, niet bij de oem versies.
3. iets anders.....

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-06 12:42

MicroWhale

The problem is choice

Tegenvraag:

Waarom wil je een 300 gulden duurdere SBLive! kopen, om alleen een digitale uitgang te hebben?

(een andere oplossing is nl. CD-brander. Zo digitaal als het maar zijn kan)

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Tja wel handig je Cd-brander usen om DVD's te beluisteren in AC3.. hehehehe NOT!!! (Snap hem niet helemaal die brander maar ja)

Een Spdif zit zeker op de Platinum, geloof ook dat de 1024 er een heeft.
Het maakt niet uit of je een OEM SB hebt.

Tevens kan je bij veel Live's met wat solderen toch een Spdif krijge...

Verwijderd

Omdat ie misschien een digitale A/V Receiver heeft, of losse DD decoder...en AC3 wilt doorgeven over z'n SB Live.......

-De originele retail versie (de eerste) heeft een add-on board, met coaxiale S/P-DIF in- en uitgang.
-De originele value versie kan voor een paar tientjes een coaxiale S/P-DIF uitgang krijgen, of evt een 3rd party board met optical of zoiets dergelijks
-De SB Live Platinum heeft de Live!Drive met alle leuke connectortjes en goodies erop die je maar hebben wilt, maar kost wel een smak geld
-De SB Live Player (1024) kost niet veel, maar heeft geen Live!Drive, en je krijgt dus alleen zo'n PCI kaartje (de enige digitale connector op dat ding is een klein S/P-DIF ingangetje voor je CD-ROM speler).

Ik heb 't maar ff niet over de MP3+ en de X-Gamer, want die zijn niet voor Europa bedoeld.

Verwijderd

verdikke net te laat ;)

anywayz, dat soldeer truuckje was gebaseerd op de SB Live Value, maar de nieuwe generatie SB Lives heeft een andere connector vanwege de Live!Drive...

Maar hoe dan ook zal het met wat knutselen wel lukken.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Silacoid-> ééééééh! Wrong! De 1024 Retail heeft ook S/P-DIF uit; in de vorm van een geel jack-chassisdeel. Daarnaast kan je op de uitbreidingsconnector een Live!Drive of een ander uitbreidingskaartje prikken.
Mijn zelfbouwkaartje vordert gestaag; ik verwacht hem zaterdag af te hebben (mis nog wat onderdelen, en die krijg ik zaterdag binnen).

Verwijderd

Specificeer wel even duidelijk welke SB live uitvoering je bedoelt allemaal bij je uitleg, want er zijn namelijk 18 verschillende versies van de SB live in de omloop :)

Verwijderd

Kaj. => rustig maar hoor ;)
Je hebt helemaal gelijk...zat verkeerd te denken omdat ie geen Live!Drive(2) heeft...
18 verschillende versies
Officieel zijn het er 6 (Platinum (met 2 versies van de Live!Drive, namelijk I en II), X-Gamer, MP3+, Player 1024), e bedoelt dus revisies e.d.?

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-06 12:42

MicroWhale

The problem is choice

.... rectificatie:

Ik ben nogal muziekmaken georienteerd.

Als het om DVD gaat: Koop een (vrije) DVD-speler, een goeie versterker en breedbeeld. ben je ong. evenveel kwijt als een nieuwe computer, maar heb je wel veel meer plezier van.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Verwijderd

Pioneer DVD speler => rond de 900 gulden
Dolby Digital/DTS Receiver => rond de 1500 gulden
Goede breedbeeld => rond de 3000
dan zitten we al op 5400, zonder speakers....

En mij lijkt het nogal logisch dat ie niet een aparte pc gaat kopen om DVDtjes te bekijken.

Maar gaat het idd ook om DVD kijken? Want anders zitten we wel allemaal slap te lullen hier ;)
Pagina: 1