Toon posts:

Upgrade naar sb live?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Soundblaster 16 PCI geluidskaart in mijn PC zitten en via de line out aangesloten op mijn Harman Kardon versterket met Dali boxen. Nu overweeg ik een upgrade naar een SB live! alleen is de vraag of het qua geluidskwaliteit uitmaakt. Ik speel voornamelijk mp3's af en omdat die kwaliteit niet extreem hoog is vroeg ik mij af of ik wel zou moeten upgraden?

(surround is voor mij niet nodig)

Verwijderd

ik heb thuis de SBlive 1024+fps1000 de kwalitijd is veel beter dan de bijn averouderde sb128 en voor mp3 is z'n 4 point system ook wel een ervaring je kuntvrij geodkoop krijgen als oem versie

Verwijderd

Als je het geld hebt zou ik het zeker doen. De SB Live is veruit superieur aan de SB 16...

Verwijderd

Jep, zeker mee eens. Vooral in combo met die boxen!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb SB Live Platinum met Desktop Theatre 2500 boxen en ik moet zeggen dat mijn stereotoren ver onderdoet voor de geluidskwaliteit van mijn PC. Zeker kopen die SB live, maar bespaar dan ook niet op de boxen, anders haal je niet alles eruit wat erin zit. Oh ja, je luistert alleen mp3? Dan kun je wat besparen op je boxen. Maar dat 3D sound is wel erg leuk.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Dat je mp3tjes luistert hoeft niet meteen te betekenen dat je ook gelijk crappy speakers kan gaan kopen.

Je zult mij niet horen vertellen dat een mp3tje @ 128Kbit/s net zo klinkt als CD Audio, zeker niet, op 128Kbit/sec heb je wel een mooi klein bestandje, maar de geluidskwaliteit is echt kut als je beter gehoord hebt. Maar op 256Kbit/sec wordt het echt moeilijk om verschil te horen!

Vergeleken met andere pc-speaker sets is die DT2500 best een tof ding, en ik geloof ook wel dat ie jouw stereotoren verslaat (ik heb 't nu dus over die torentjes die je in winkels koopt waar ze ook wasmachines en haardrogers verkopen ;), geen HiFi he :))...

Verwijderd

Jongens, die SB live heeft inderdaad een vet beter geluid (de 16 was toch ook best aardig overigens..)....

ik vind mijn kwaliteit overigens best goed klinken, heb de front aangesloten op een set computer speakers, de rear op mijn stereo (nee geen torentje maar rasechte hifi) en de bas afgefiltrd op 2 baskisten (heb een eigen drive in show, dus de pa-amp en de bassbins staan op mijn kamer, dreunt lekker!!)

Verwijderd

Je hoeft geen dure speakers te kopen de Creative 4 oint surround set is maar 150 gulden en dan heb je 4 goede speakers en een subwoofer

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat je mp3tjes luistert hoeft niet meteen te betekenen dat je ook gelijk crappy speakers kan gaan kopen.
Dan heb je me toch niet helemaal goed begrepen. Ik bedoelde dat je dan wel WAT kunt besparen op de boxen. Niet dat je voor 25,- klaar bent, dan doe je je SB Live tekort. Maar meer dan zo'n 200,- hoef je niet uit te geven, zeker niet als je geen 4-point surround of AC3 wilt... Dat bedoelde ik. En ik had het wel over een Hifi setje hoor, alleen nogal een oude van Philips...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

oh... :o
Pagina: 1