3 fans op 1 mobo aansluiting via software regelen.

Pagina: 1
Acties:

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb op men moederbord slechts een paar aansluitingen voor een fan. Nu heb ik hier op tweakers een programma gezien dat de snelheid van de fan kan regelen.

Prolly kan je dat alleen dmv een fan met 3de kabeltje voor fanspeed. Maar wat als ik nu 3 fans op zo 1 mobo aansluiting wil prikken??

Moet ik dan

a) Alle kleuren bij elkaar en zo op het moederbord.
b) + en - bij elkaar, en slechts 1 fan speed kabel ipv ze alle 3 te gebruiken.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:53
hmmmz, nooit van't programma gehoord, post anders ff een link (zeer benieuwd) (8>

verder: de voeding van de fans zou'k niet alle 3 op 1 mobo aansluiting zetten, trekt'ie waarschijnlijk niet eens })

Direct op de voeding dus, en dan kun je wel de 3 kabeltjes voor rpm op je mamaplank prikken lijkt mij :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ging dat dan niet met speedfan?

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Op vrijdag 04 januari 2002 19:16 schreef poing het volgende:
Ik heb op men moederbord slechts een paar aansluitingen voor een fan. Nu heb ik hier op tweakers een programma gezien dat de snelheid van de fan kan regelen.

Prolly kan je dat alleen dmv een fan met 3de kabeltje voor fanspeed. Maar wat als ik nu 3 fans op zo 1 mobo aansluiting wil prikken??

Moet ik dan

a) Alle kleuren bij elkaar en zo op het moederbord.
b) + en - bij elkaar, en slechts 1 fan speed kabel ipv ze alle 3 te gebruiken.
Softwarematige aansturing van de fans is niet mogelijk; wel de plaatsing van fans met temp aansturing (die aangaan als het +c graden is).

Aansluiten van de fans via regulier 12v blok (niet direct op fan aansluiting); de 3 kunnen wel tesamen, sluit gewoon géén speed kabel aan...

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 19:29 schreef FragFrog het volgende:
hmmmz, nooit van't programma gehoord, post anders ff een link (zeer benieuwd) (8>

verder: de voeding van de fans zou'k niet alle 3 op 1 mobo aansluiting zetten, trekt'ie waarschijnlijk niet eens })

Direct op de voeding dus, en dan kun je wel de 3 kabeltjes voor rpm op je mamaplank prikken lijkt mij :)
Post inderdaad eens een link, ik benvergeten waar ik dat kan downen :)

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 16:05

Memendo

V4-power/Team BSD

Op vrijdag 04 januari 2002 19:47 schreef Jivecar het volgende:

[..]

Softwarematige aansturing van de fans is niet mogelijk; wel de plaatsing van fans met temp aansturing (die aangaan als het +c graden is).

Aansluiten van de fans via regulier 12v blok (niet direct op fan aansluiting); de 3 kunnen wel tesamen, sluit gewoon géén speed kabel aan...
Dat jij het niet kent betekend niet dat het niet bestaat!
Nouja ff een linkie
http://www.tweakers.net/meuktracker/1432
Maar je moet de fans dan wel op je mobo aansluiten.
3 fans op 1 mobo aansluiting, dat gaat niet goed. En voor dit progje moeten alle drie de draadjes op je mobo aansluiten.

Verwijderd

Thanks for the link :)
Pagina: 1