Problemen met Wireless LAN van Sitecom

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• wietse.cc
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-12-2023
Hallo allemaal, ik heb nu ongeveer een half jaar een netwerk liggen, deels bekabeld en deels draadloos. Het bekabelde netwerk gaat goed, maar het draadloze klapt er elke paar uur uit, en dan kan alles weer opnieuw worden opgestard, vreselijk dus :( Ik heb verschillende servers geprobeerd en verschillende client PC's maar geen enkele combinatie werkt goed... Er is in de omgeving verder geen verstorende apparatuur, maar weet iemand wat een oplossing zou zijn, of is het wat jullie betreft gewoon weg moet die draadloze "zooi", zoals ik het wel vind werken... Ik wordt stapelgek van die dingen |:(...

Verwijderd

Als het netwerk ermee stopt en het weer doet als je opnieuw opstart lijkt het me een probleem in de drivers ofzo. Wat start je allemaal opnieuw op dan als hij het niet meer doet (clients/server/beide)?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Hallo

Ik heb zo`n setje van sitecom met 2 van die pcmci kaarten met pci verloop tussen 2 nt4 servers en dat gaat goed zolang ik antennes heb (2 ijzerdraadjes) maar ik heb het nooit dat ie er na een paar uur mee kapt maar heb je mischien energie beheer voor die kaarten ingesteld ??

Wat heb je voor kaarten ?

• wietse.cc
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-12-2023
Tja, ik heb niet de PCMCIA uitvoering, maar de USB... en dat het de driver is lijkt me ook wel logisch, want elke keer als hij er mee is genokt reageert de sitecom software niet meer... Toch nog eens met sitecom bellen denk ik... In iedergeval bedankt voor de reacties...

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Excuses voor het omhooghalen van dit oude topic, maar de nood is eventjes hoog zeg maar.

Dit probleem heb ik hier bij een kennis ook, geen flauw idee wat het kan zijn maar dit is de situatie:

Er is een W98 server met een chello aansluiting en dus twee pci netwerkkaarten, en als we die usb adapter erbij hangen gaat het over z'n nek en is er geen verbinding meer , op geen enkele wijze.

De nieuwste driver is al geinstalleerd, maar dit mag ook niet baten.

Nou heb ik al een andere configuratie geprobeerd namenlijk een client in dat netwerk voorzien van die usb adapter en dan sygate erop installeren, echter dan krijg je dat de verbinding van zowel die usb als de gewone pci adapter er om de haverklap uitflikkert, en dat is niet echt tof.

Alle systemen hebben windows 98, als iemand een antwoord heeft graag want we willen een bijstandsmoeder helpen toch van internet te voorzien ;(

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
een bijstandsmoeder met Wireless LAN? :)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• BYM

BYM

Nou erhm, die wireless komt natuurlijk bij ons vandaan ;)

• BYM

BYM

Hee maar erhm Axis, jij als MCSE-er zijnde zou me toch wel moeten kunnen vertellen welke stapjes ik allemaal door moet lopen wil ik dit laten werken ......???

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 09:28

Kvn

Ik heb dit probleem dus ook :( Vandaar dat ik dit topic even kick

Verwijderd

Ja hallo, zo werkt het hier niet. We gaan niet topics van drie jaar oud kicken met zo'n magere toevoeging.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.