[advies] Sony Vaio of Asus notebook?

Pagina: 1
Acties:

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
opdracht:
Koop een Notebook waarop de betere grafische programma's ten goede komen. Software die gebruikt gaat worden:
- Quark
- Fotoshop
- Illustrator
- Dreamweaver

De notebook moet minimaal een scherm van 15"hebben en een cd-rw.

en welke moet ik dan aanschaffen???

Asus B1000 A

(PIII 1GHz, 265 Mb, 20 Gb HD, cdrw, fingerprint ID):
Prijs: € 2450,-
de toch wel goede beeldschermen, fingerprint ID en een luxe bijgeleverde notebook tas...

Sony: FX 405

(AMD athlon 4 1 GHz, 20 Gb HD, cdrw, 384 Mb):
Prijs: € 2510,-
de AMD athlon 4, 384 Mb geheugen

wat is jullie mening? of zijn er meer notebooks die mee gaan doen... prijs liefst niet meer dan € 2500 incl. BTW

En bij wie kopen???

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:28
Ik zou de Sony nemen, dat zijn hele cewle notebooks met ook veel extra's. En dan heb je ook meteen Ilink :)

Verwijderd

asus: pro
fingerid ...kan je ook file mee locken zeer handig,maar de sony kan dit ook met behulp van een usb keylock..
256mb.. dit is juist een plus.. je kan er nog nl een 256 dimmetje erbij doen.. bij de sony zitte alle banken namelijk al vol.

sony heeft (denk ik) i link en memorystick reader.
en heeft een A4 als cpu...

Ikzelf ga voor de Asus als ik echt proffesioneel te werk moet gaan...

• paQ
  • Nu online
Op vrijdag 04 januari 2002 18:27 schreef kyle_2000 het volgende:
...256mb.. dit is juist een plus.. je kan er nog nl een 256 dimmetje erbij doen.. bij de sony zitte alle banken namelijk al vol.

Ikzelf ga voor de Asus als ik echt proffesioneel te werk moet gaan...
Kijk,
dat zijn dus van die dingetjes die ze je er niet bij vertellen....

Hoe zit het met het verschil tussen de schermen?
ze zeggen dat de schermen van een vaio niet zo'n super kwaliteit hebben... :?

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 18:34 schreef paQ het volgende:

[..]

Kijk,

klopt
maar het verschil is minimaal vergeleken met een asus

beste tfts zijn toch die van fujitsu en Toshiba...

• warlord
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-07 08:21

warlord

Euhm... DELL???

Heb toch met verscheidene laptops gewerkt (Toshiba, IBM, Sony) maar er gaat niets boven DELL, ook qua beeldscherm niet!

Nadeel van DELL is je kan het nergens even gaan bekijken als je niemand kent met zo'n apparaatje.

Laat ik je dit zeggen, je krijgt er spijt van als je Toshiba neemt, die vind ik persoonlijk gewoon :r

Asus vind ik beetje plastic ding...

Verwijderd

Keb zelf een Micropoint Lunar,p3/1000,dvd etc.
3 jaar 48uurs aan huis garantie!!
HPxe 3 was klotending!!
Compaq sucks in a big way!!

Kost rondom € 2300.-
voor info,naar info@byteware.nl mailen
Micropoint rules!!

Verwijderd

Als je meer wil weten mail je mij maar.flippie@xs4all.nl

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Dell/Sony/Toshiba zijn allemaal goede laptop merken waar ik allemaal goede ervaringen mee heb. Ik zelf zou voor die Sony kiezen, omdat die toch wel een stuk mooier zijn dan die Asus dingen, daarnaast denk ik dat die Sony Laptop het iets langer zal volhouden. Qua snelheid zijn ze waarschijnlijk aan elkaar gewaagd!

|Specs|

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op vrijdag 04 januari 2002 18:34 schreef paQ het volgende:

[..]

Kijk,

Mijn Sony werkt hier heel goed, ook mooi beeld moet ik zeggen, geen onregelmatigheden of wazige zooi.
En er was nog plaats voor een extra dimmetje (nu niet meer).
En de Ilink die er standaard op zit werkt ook leuk (met DVcams)

• paQ
  • Nu online
Op vrijdag 04 januari 2002 21:31 schreef warlord het volgende:
Euhm... DELL???

...------...

Asus vind ik beetje plastic ding...
Dat vind ik dus van DELL. Had bij mijn vorige wekgever een nieuwe(re) Inspiron (?)... dat vind ik nou plastic. Alles kraakte, niets paste en sloot niet aan. Op iedere hoek zaten er kieren, en de laptop was gewoonweg scheef. Hij wiebelde op welke (vlakke) tafel dan ook. Dat dus voor mij iig nooit meer.

• Da_RoNiN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04 13:58

Da_RoNiN

Oclama?

Op vrijdag 04 januari 2002 22:18 schreef terw_dan het volgende:

[..]

Mijn Sony werkt hier heel goed, ook mooi beeld moet ik zeggen, geen onregelmatigheden of wazige zooi.
En er was nog plaats voor een extra dimmetje (nu niet meer).
En de Ilink die er standaard op zit werkt ook leuk (met DVcams)
Kijk het ligt er helemaal aan welk model je van de Vaio koopt , de gasten van sony zijn natuurlijk ook niet gek , en zullen daarom de beste tft schermpjes leveren bij de meer duurdere modellen.
Maar uit ervaring weet ik dat Sony gewoon SuperB schermpjes levert.

Kenners weten waarom

• goalgetter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-11-2025
Persoonlijk heb ik zeer goede ervaringen met Toshiba, geen rammelende dingen, kieren etc. (zoals het zou moeten) Goed scherm, goede support.
Sony was een stuk minder, op het eerste gezicht goed, maar na intensief gebruik (1 jaar) ging het rechterscharnier kapot, bij mijn collega precies hetzelfde.
Dell was de afwerking waardeloos, kiertjes, scheef, bleef niet eens normaal vlak op tafel staan. Daarnaast was het scherm ook niet helemaal je van het, funest als je serieus grafisch werk doet.
Bij de verschillende toshiba notebooks die ik ondertussen gehad heb, en die we nu bij ons bedrijf allemaal gebruiken is er nog nooit iets stuk gegaan.

Moraal van het verhaal, zoek ook eens bij Toshiba ;)

• paQ
  • Nu online
Op vrijdag 04 januari 2002 23:30 schreef goalgetter het volgende:
Persoonlijk heb ik zeer goede ervaringen met Toshiba, geen rammelende dingen, kieren etc. (zoals het zou moeten) Goed scherm, goede support.
Sony was een stuk minder, op het eerste gezicht goed, maar na intensief gebruik (1 jaar) ging het rechterscharnier kapot, bij mijn collega precies hetzelfde.
Dell was de afwerking waardeloos, kiertjes, scheef, bleef niet eens normaal vlak op tafel staan. Daarnaast was het scherm ook niet helemaal je van het, funest als je serieus grafisch werk doet.
Bij de verschillende toshiba notebooks die ik ondertussen gehad heb, en die we nu bij ons bedrijf allemaal gebruiken is er nog nooit iets stuk gegaan.

Moraal van het verhaal, zoek ook eens bij Toshiba ;)
Ben het eigenlijk op alle punten met je eens....

Alleen qua specificatie haal ik het niet bij toshiba voor diezelfde prijs...

Trouwens... zo'n klere-DELL wordt zelfs nog duurder dan een VAIO met dezelfde specs... belachelijk gewoon....

Nope... ik denk dat we een besluit hebben genomen...

de Asus B1000 met alles erop en eraan... :) :9~
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com.tw/notebook/b1000/images/b1_mm2.jpg

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op vrijdag 04 januari 2002 23:23 schreef Da_RoNiN het volgende:

[..]

Kijk het ligt er helemaal aan welk model je van de Vaio koopt , de gasten van sony zijn natuurlijk ook niet gek , en zullen daarom de beste tft schermpjes leveren bij de meer duurdere modellen.
Maar uit ervaring weet ik dat Sony gewoon SuperB schermpjes levert.
Ik heb een niet zo heel dure gekocht (was ietsjes ouder, de celerons en durons kwamen eraan en daarom ging de K6 3 voor weinig geld de deur uit.
Ik stel op zich niet zo heel hoge eisen aan een notebook (heb thuis een dikke pc staan, dus no problemo), maar Sony is mij echt goed bevallen, zeker nu ik er ook een DVcam van sony aan heb hangen.

en ook ben ik van plan een Sony TFT te kopen :9~ ,en die zijn mooi, dus van kwaliteit kun je bij Sony wel spreken.

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 23:40 schreef paQ het volgende:

[..]

Trouwens... zo'n klere-DELL wordt zelfs nog duurder dan een VAIO met dezelfde specs... belachelijk gewoon....
Misschien met die specs wel maar als je high end spul wil kan je enkel bij dell terecht.

Vergeet niet dat dell UXGA schermen en als enige fabrikant de Mobility radeon 7500 heeft :9~
Ook 16x writers/dvd combos, 60Gig Hd's, 1,2Ghz etc.

Die B1000 heeft slechts een XGA scherm (wat toch te laag is voor m'n normen, SXGA is het minimum), een ingebouwde 3d chipset :'(, 30gig HD max, 100Mhz FSB (tegenover 133 van de Inspiron), enz

Persoonlijk vind ik het scherm heel belangrijk dus zou die asus al niet in aanmerking komen.

BTW: Die biometric fingerprint reader is wel :9~

• paQ
  • Nu online
:'(
Ik word helemaal gestoord van die ASUS!...

Hij gaat vandaag nog terug naar de winkel.
Fijne notebook op zich, maar DAT LAWAAI WAT DAT DING MAAKT!!! Daar wordt je helemaal gek van.

Als er wel iets irritant is, is het de cooler die ten eerste veeeeeeelste hard draait, vaak alleen werkt wanneer hij dat wil, en dan is het ook gelijk alsof je gaat stofzuigen, en ten derde gaat hij hardlangzaam... hardlangzaam... hardlangzaam... hardlangzaam... hardlangzaam... hardlangzaam... hardlangzaam... .....

helemaal gek word ik ervan...

wat wel cool is, is die fingerprint ID.... maar ja... wat moet je er nu eigenlijk mee... ?

Voor mij geen ASUS meer iig :(
Er stond gisteren al een vent in die winkel die hem terug kwam brengen omdat dat ding zoveel lawaai maakte...

Toen ik hier naar vroeg was het van:"mwa...die meneer doet wat moeilijk.... zijn fannetje loopt aan....."
mooi niet dus, dat hoort blijkbaar zo...

Ik geloof dat het dan de Sony VAIO FX405 maar wordt 8-)

Verwijderd

Ik zie 't topic dus net te laat :)

Ik wist nl. al dat die asus-dingen herrie maakte :) De Mynote notebooks zijn namelijk hetzelfde en staan bekend om hun herrie! Zitten namelijk geen controlled fans in, maar gewoon simpele fannetjes die meteen aanschieten. Een goeie notebook heeft een fan erin zitten die pas gaat draaien als de notebook ECHT te warm wordt. Verder zijn de asus laptops slecht geisoleerd waardoor je de harddisk en cd-romspeler nogal hard hoort draaien :(

Hetzelfde geldt voor Topline trouwens. Ik geloof dat Asus er trouwens echte socket-cpu's in propt, en geen mobile cpu's met speedstep. Daardoor gaat de accu minder lang mee, en wordt de laptop erg warm dus :(
Verder hebben die asus-laptops dezelfde lak op 't kunststof zitten als Packard Bell en Fujitsu-Siemens. Ziet er leuk uit die metal-look, maar die gaan over een tijdje barsten :(

Als je echt een goeie laptop wil hebben met goeie support, die stil is en stevig, neem dan een Toshiba. Ze zijn inderdaad duurder dan alle andere merken, maar zoveel stiller en steviger! De behuizing is dikker dan bij andere merken, en de support is perfect! Drivers kun je altijd vinden, wat bij sommige merken lastiger is (vooral Fujitsu Siemens wil eens bij de oudere modellen de drivers van hun webspace afpleuren). Verder heb je internationale garantie, wat makkelijk is als je veel naar 't buitenland gaat.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat is ook wel een voordeel van mijn Sony, ik hoor hem helemaal niet, alleen als het helemaal stil is in de kamer hoor je een zacht gezoem als je hem aan hebt staan, maar echt niet iets wat irritant is.

Mijn vader heeft een Jewel Saffier 1400 en dat ding maakt echt veel herrie (zit ook wel een zwaardere processor in een PIII 666) dus die moet wel gekoeld worden.

Ook iets om naar te kijken is de batterij.
Een nimh batterij is stukken goedkoper dan een Li-ion batterij, maar een li-ion heeft minder problemen met het geheugen op de batterij waardoor hij langer meegaat en minder moeilijk doet als hij opgeladen wordt als hij niet helemaal leeg is.
een li-ion kost dan wel wat extra, maar vind ik persoonlijk toch een stuk betrouwbaarder dan een nimh (die minder mishandeld kunnen worden dan een Li-ion)

• paQ
  • Nu online
Op zondag 06 januari 2002 10:53 schreef Microsoft het volgende:
Ik zie 't topic dus net te laat :)

Ik geloof dat Asus er trouwens echte socket-cpu's in propt, en geen mobile cpu's met speedstep. Daardoor gaat de accu minder lang mee, en wordt de laptop erg warm dus :(
deze heeft wel speedstep enzo...

en een Li-ion batterij

maar toch... het wordt denk ik vandaag de vaio

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Van Toshiba gaan de PS/2 stekkertjes altijd kapot, dat zag ik veel op m'n stage. Reparatie is erg duur, nieuw mobo moet er dan in en dat kost meer dan 1200 piek
Pagina: 1