Ik heb eergisteren zo'n subwoofer voor mijn auto gehaald. Hij is 250watt rms. Maar hij kan niet zo hard ( en dan nog goed klinken ). Nee het volume van het ding is niet goed , maar hij klinkt wel. Wat moet ik doen ? ps ik heb een Alpine autoradio + wisselaar en alpine versterkers ( 3 stuks ). en gewone alpine luidsprekers. En de sub zit crossover op zo-een. iemand suggesties wat ik eraan kan doen ?
Verwijderd
Als je auto niet zo hard wil moet je misschien eens met de ramen dicht rijden. Dat scheelt enorm in de luchtweerstand. En misschien trekt je installatie wel te hard aan je accu, dat helpt ook niet echt.Maar hij kan niet zo hard ( en dan nog goed klinken ). Nee het volume van het ding is niet goed , maar hij klinkt wel. Wat moet ik doen ?
Verwijderd
Misschien moet je een aparte versterker (1 X 400 watt) op de subwoofer aansluiten (weet niet wat je nu hebt natuurlijk) en een aparte accu voor je subwoofer en versterkers nemen, schijnt flink te helpen.
Of de BASS volume met je autoradio aanpassen? Zit meestal wel een optie op om die flink hoger te zetten, terwijl die meestal laag staat omdat vette bass uit gewone speakers teveel vervormd.
Of de BASS volume met je autoradio aanpassen? Zit meestal wel een optie op om die flink hoger te zetten, terwijl die meestal laag staat omdat vette bass uit gewone speakers teveel vervormd.
heb ik allemaal gedaan..... De sub zit als enige op een 400 watt versterker. En de bass op de autoradio staat goed. Misschien is trouwens een andere accu ook wel beter, dan hoef ik niet steeds met de startkabels te slepen
250 Watt RMS. Dat zegt niet alles. Als dat ding weinig rendement heeft, is het nog zachter. Het vermogen zegt niets over de geluidsdruk.