Toon posts:

Progie om pc + tv-kaart als vcr te gebruiken?

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik een tv-kaart en grote harde schijf heb, vroeg ik mij af er een progamma bestaat waarmee je de PC als videorecorder kan gebruiken.

Dus iets waarmee je tv-programma's kan programeren op je PC; op eenzelfde manier als met een normale videorecorder.

Bestaat er zoiets?

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik heb zelf een tijde je windows media tools gebruikt dat is wel vet handig kun je opnemen in mpg4 (ASF) en denk ook wel in DIvx (je kunt namelijk codecs kiezen)

Maar je kunt ook opnemen met je tv programma dat je er bij gekregen hebt, tenminste dat kan ik wel met mijn hauppage WinTv Go alleen kost dat wel zo'n 2 Gig voor 5 minuten ofzo.

Mail of Icq me maar als je progje wil hebben.

Mail: Eppie@gelrevision.nl

Eppie

• cosmoOo
  • Laatst online: 22-02 21:02

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik heb sins gisteren powervcr II en dat werkt echt geweldig. je kan ook opnemen en dan 10min. later beginnen met afspelen (opnemen gaat gewoon door) zodat je bij reclames kan doorspoelen e.d. een probleempje is dat hij opneemt in mpeg 1 of 2 en dat gebruikt in realtime wel heel veel van je cpu. bij mij werkt het goed in een resolutie van 352x288. met mpeg1 gewoon met 25fps als ik 720x576 kies haal ik hooguit 15fps en als ik dan gelijktijdig ga afspelen zakt dat nog verder. Je kan helaas niet instellen dat je gewoon in avi wilt opnemen (dan haal ik 720x576 makkelijk)

mijn pc 600mhz duron met 128mb

info ? mail me

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• PcDealer
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Als je een tv kaart hebt, dan zit het er toch bij?

Of heb je geen Hauppauge of miro (de twee besten en dus enige serieuze optie).

LinkedIn WoT Cash Converter

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:49
Misschien is mijn vraag niet duidelijk genoeg geweest.
Ik zoek namelijk iets waarmee tv-programma's kunnen worden geprogrammeerd om opgenomen te worden op een VOORAF in te stellen tijdstip.
Bij mijn Pinnacle PCTV Rave is alleen software meegeleverd waarmee handmatig tv-programma's kunnen worden opgenomen; voorprogrameren is er niet bij.

CosmoOo bedankt voor de tip van PowerVCR, dit programma kan het inderdaad, alleen kan hier weer niet elke willekeurige codec (zoals DIVX) gekozen worden.

Ik ben nu zelf bezig om middels Winbatch en VirtualDub (kan wel in DIVX capturen) automatisch op een vooraf ingevoerd tijdstip tv-beelden te laten capturen. Dit werkt wel, is alleen omslachtig en niet erg elegant.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Maar je kunt ook opnemen met je tv programma dat je er bij gekregen hebt, tenminste dat kan ik wel met mijn hauppage WinTv Go alleen kost dat wel zo'n 2 Gig voor 5 minuten ofzo.
Euh, ik heb erg veel gecaptured met mijn Asus V3400 TNT met tv i/o, maar kun je niet gewoon compressie gebruiken tijdens het opslaan. Ik had ongeveer 2 GB per uur. Da's toch veel mooier? Ben je ook niet zo lang bezig met omzetten naar DivX. Compressie had tot gevolg dat de HD het veel rustiger kreeg terwijl de beeldkwaliteit niet merkbaar omlaag ging. Je processor is natuurlijk wel meer bezig :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

IUVcr is de beste, kan je perfect DIVX mee opnemen !!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 17:27:
IUVcr is de beste, kan je perfect DIVX mee opnemen !!!
Leuke kick, lees de FAQ ff :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 17:37:
[...]
Leuke kick, lees de FAQ ff :)
Dit is zijn aller-aller eerste post :D

The_Force_Rulez: Welkom op GoT! :)
Het wordt hier op GoT niet op prijs gesteld als je op posts regeerd die ouder zijn dan ongeveer 2 weken. Het artikel waar jij op reageerd is meer dan 2 jaar oud. Verjaard dus

• Raymond
  • Laatst online: 21-02 17:51
Deze is idd wel heel erg oud :)

tipje: Lees de standaard GoT faq ff door, staat veel leuke info in
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.