[Radeon 7500] Radeon 7500 in een ECS K7S5A

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 17:42

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Topicstarter
Beste mensen zal ik maar meteen beginnen met wat ik al heb gedaan voordat dit mijn zoveelste(3e denk ik) topic wordt die wordt gesloten omdat er als argument wordt gegeven dat ik nix heb gedaan voordat ik een topic open.
Ik heb hier de hele Search door gepluitst met de keywords:
"Radeon 7500 K7S5A", daar is nix zinnigs uit gekomen.
Ik heb toen gezocht op het forum van ocbechmarks(of zo iets ik kan die naam niet goed onthouden zonder spelfouten) en daar op Radeon 7500 gezocht. Ik vond daar 1 topic waar werdt gezecht dat er problemen waren maar ook weer 1 waar stond dat het perfect samen werkten. Daar ben ik dus ook niks wijzer van geworden.

Dus nu hier de vraag, wie kan mij vertellen of een ATi Radeon 7500 goed werkt op een ECS K7S5A. Ik vraag dit omdat ik nu een Diamond Stealth III 540, heb en die dus echt voor geen meter werkt. Een Matrox G200(van mijn broertje) werkte wel 100% stabiel dus het ligt niet aan het mobo. Maarja dus ik heb de vraag of de ATi Radeon 7500 werkt op een ECS K7S5A. Ik hoop dat jullie iets meer er over kunnen vertellen. Heel erg bedankt voor de reacties alvast.

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 15:39

TdV

Ik heb dat setje draaien...niks mis mee, zelfs met een 235watt voedinkje, kijk anders eens op ocworkbench ( http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=4 ) voor ecs ervaringen en rage3d ( http://www.rage3d.com/board/index.php?s=da8b07241700838b0710f5af3c7ac687 ) voor radeon ervaringen, daar staat zat over, ook zat probleemgevallen bekend maar ik denk dat over het algemeen dit wel goed gaat.

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
Okay:)
Ik heb die kaart besteld...we zien wel:D
Thx:)

Zou je jouw gegevens ook ff willen geven over jouw compie ? Kan ik het eens vergelijken;)

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 15:39

TdV

Ik heb mn sig aangepast...eigelijk voor het eerst ingesteld...

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
Okay:)
is aardig vergelijkbaar zo te zien.

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
Heb hem binnen hoor;)
En geinstalleert enzo, maar hij werkt niet 100% okay:(
Want als ik ff werk enzo geen spelletje ofzo gewoon een beetje surfen dan wordt opene het beeld helemaal zwart en je kan nix meer doen.
Ik heb nu gezien dat mijn realtek 8029 kaartje op irq5 zit en mijn videokaart ook...maar ik kan de irq's niet wijzigen in het bios dus ga maar aan de haal met die netwerkkaart.

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
mmm heb een beetje zitten verplaatsen van die netwerkkaart maar nu staat mijn geluidskaart op irq5...terwijl ik daar niet aan heb gezeten. Kan dit kwaad ?
Hoe kan ik er voor zorgen dat die videokaart 1 irq voor zich zelf gaat krijgen ?

Verwijderd

Ik ben ook een trotse eigenaar van een K7S5A en een Radeon 7500. Het draait perfect met m'n XP 1600+. 4800 3dmarks in 2001 is toch niet slecht.

Ik raad alleen wel aan om de laatste bios te flashen, daarvoor was'ie af en toe wat onstabiel en moest de FSB op 100. Nu heb ik dat probleem niet meer.

Dit is trouwens met 512MB SDRAM.

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
Op vrijdag 25 januari 2002 11:54 schreef SpankmasterD het volgende:
Ik ben ook een trotse eigenaar van een K7S5A en een Radeon 7500. Het draait perfect met m'n XP 1600+. 4800 3dmarks in 2001 is toch niet slecht.

Ik raad alleen wel aan om de laatste bios te flashen, daarvoor was'ie af en toe wat onstabiel en moest de FSB op 100. Nu heb ik dat probleem niet meer.

Dit is trouwens met 512MB SDRAM.
Bios van mobo ? Of videokaart ? ZO ja van de videokaart hoe ?

edit:
ik heb de bios van het mobo al gedaan en de sis agp drivers van msi(zijn nieuwer dan op de sis site staat) geinstalleert, en het werkt nu helemaal okay !

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
Heb net 3dmark2001 gedraait ;)
En heb een score van 4510 gehaalt.

Ik heb wel iets "vreemds" ontdekt bij het vergelijken met mijn scoren met vergelijkbare systemen als mij met de zelfde videokaart zag ik ik dit staan:

My System Compared System

XP/MP/4 1394 MHz XP/MP/4 1400 MHz
FSB 66 MHz 133 MHz
Memory 256 MB 256 MB

Terwijl ik toch echt een amd ahtlon xp 1600+ heb en dus een 1400 proc heb...
En die FSB klopt ook voor geen meter :(

Verwijderd

hey,

volgens mij moet die radeon het wel doen in je mobo.
ik heb namenlijk het zelfde mobo en een radeon 8500 en alles doet het perfect.

MZZL

bouke

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Op vrijdag 05 april 2002 09:45 schreef bouke het volgende:
hey,

volgens mij moet die radeon het wel doen in je mobo.
ik heb namenlijk het zelfde mobo en een radeon 8500 en alles doet het perfect.

MZZL

bouke
Jep, zelfde bord, 235 Watt voeding en Hercules 8500LE zonder hardwarematige problemen..

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik had ook 1st een 7500 en daarmee bootte die niet eens. Toen maar geruild voor een 8500, toen bootte die ook niet :(

Toen ff de bios geflashed en draait alles prima *D *D

Verwijderd

Ik denk dat de topicstarter na 3 maanden wel 1 of andere oplosisng gevonden heeft hoor :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.