[WIN98] Studio PCTV Rave - Overlay problemen!

Pagina: 1
Acties:

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Topicstarter
Ik heb een Studio PCTV Rave (Pinnacle) TV-kaart gekocht en hij werkt perfect onder Windows2000 Pro.

Als ik echt de zooi onder Win98 (First of Second edition maakt niet uit) installeer, installeert hij alles goed en ik hoor ook wel geluid enzo. Ook vind hij alle kanalen. Jammer genoeg zie ik alleen maar een paars vlak waar het beeld hoort te zijn... Dit lijkt mij een overlay probleem.
Ik heb het volgende draaien :

PentiumII
ASUS P2B Moederbord
Creative 3DBlaster Riva TNT2 Ultra met Detonator 3.68
Studio PCTV Rave (TV-kaart) met nieuwste drivers
128mb RAM

Is het een probleem met de Detonator drivers ofzo? Hellup!

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Topicstarter
Niemand?

• Hielko
  • Laatst online: 11:03
Het lijkt me inderdaad een overlay probleem, ik heb zelf ook een geforce (asus) met de asus drivers die op de detonator drivers zijn gebaseerd. Daar heb ik dit probleem dus ook een beetje maar als ik even de video window resized dan is het probleem in 50% van de gevallen verdwenen.

Ik denk niet dat, dat bij jouw werkt maar andere detonator drivers zouden kunnen helpen en overlay uitzetten en primary display mode aanzetten moet denk ik wel helpen - nadeel is dat full-screen tv kijken niet meer zo plezierig wordt.

• Coyote
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04-2021
Dit is een probleem wat alle TNT's hebben in combinatie met de pctv.
Het heeft ermee te maken dat Nvidia de ondersteuning voor hardware-overlay sinds de 2.08 drivers heeft verwijderd.

Je kunt het echter wel zelf weer ff instellen in het register.

In het registry staat onder
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\Display\0000\NVIDIA\DirectDraw
een sleutel overlaymode. Deze staat standaard geloof ik op 1. Probeer eens wat te rotzooien met dit getal. Ik zelf moest hem op 0 zetten (ik heb een tnt1), maar er zijn weer andere mensen die hem op 2 of 3 of zo moesten zetten...

Good luck

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Er voor zorgen dat ie niet op satellite ofzo staat in de inst.

LinkedIn WoT Cash Converter

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Klikgeil.

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Topicstarter
Klikgeil.
LOL :)

Dank voor de reacties, ik zal die registry key ff veranderen... Ik laat het wel ff weten of het werkt of niet.

Grtz.

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
Ik kom die K*T-kaarten regelmatig tegen, met idd dezelfde klachten/problemen. Ben eens bezig geweest om uit te zoeken waar dat nou door kwam. Heb in één-en-'tzelfde systeem zo'n Pinnacle PCTV Rave kaart geprobeerd met 17 (!) verschillende VGA-kaarten. Nou, het resultaat was om te janken!!! :( :( :( Ik heb het ding bij slechts 1 (één!) VGA-kaart fatsoenlijk werkend gekregen... :(
Heb daarna die K*T-kaart eruit gemieterd, en er een TV-kaart van een ander merk in geprikt (sorrie, weet de naam ff niet Afbeeldingslocatie: http://www.flakkee.net/~mnm-tm/img/bonk.gif ) en die vervolgens weer met al die 17 VGA-kaarten getest. Resultaat: BIJ ELKE KAART GEEN ENKEL PROBLEEM! :D :D :D
Conclusie: TV-kaarten van Pinnacle zijn regelrechte bagger! :(
(B.t.w.: Pinnacle is vlg. mij gewoon 't zelfde als Miro: de DC-10(plus) enzo zijn ook zwaar naatje!)

...With a touch of magic¿

• markjuh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-05 07:52
MNM,

ik weet niet hoe je dit voor elkaar krijgt, maar wij verkopen deze tv-kaarten ook, maar hebben alleen het probleem i.c.m met de tnt(2) kaarten gehad. verder zijn het goede kaarten. En waar je het vandaan haalt om te zeggen dat miro kaarten zoals de DC-10 kut zijn weet ik niet maar de miro video-editing kaarten zij al sinds jaar en dag de betere zo niet zo ongeveer de beste op de markt. 't enigste wat soms klote is dat je een beetje moet kloten met irq's enzo. En zo ook met de tv-kaarten van pinnacle (die idd van miro zijn).

Zo....heb ik m'n hart weer gelucht

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Deze jongen heeft een Hauppauge gehad en nu zit er een Pinnacle miroPCTV in.

Geen problemen i.c.m. een Viper 550.

• woudy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-05 17:36

woudy

Coyote thanx jou oplossing werkt perfect, mijn tv kaart werkt nu perfect onder windows ME

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Topicstarter
Waarom werkt hij dan wel goed onder Windows2000 met mijn Riva TNT2 Ultra?

Het is gewoon een Windows9x probleem... Mijn kaartje is perfect!
Pagina: 1