cdromspeler

Pagina: 1
Acties:

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:51
De cdromspeler die in mijn pc zit werkt niet goed, hij leest vrijwel niets meer. Als ik een paar keer overnieuw heb opgestart werkt ie wel weer, maar dat is verschillend.
Het is een 52speed Aopen cdromspeler, die udma33 ondersteunt, ik heb dit al met udma aan geprobeerd, en ook zonder, maar niets helpt. Ook is het vreemd dat Windows (98se) het vertikt om de instellingen te onthouden mbt tot de dma instellingen. Telkens als ik mijn computer opstart staat dma uitgevinkt, dan vink ik het aan, maar als ik dan opnieuw ben opgestart, staat het weer uit. Windows overnieuw installeren helpt ook niet. Wie weet een oplossing?

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Verwijderd

Probeer eens te starten met een windows 98 opstart diskette of cdrom. Doe vervolgens een 'dir/s' op je cdrom station, krijg je de melding cdr101 is je cdromspeler dood. (oja, zorg ff dat je er een cd instopt)..

Lukt het wel, probeer dan nog eens wat cds. Werken deze allemaal wel dan weet ik het antwoord niet.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-04 22:28

DaRoot

Some say...

Installeer je chipset drivers eens onder Windows. Waarschijnlijk kun je dan wel DMA aanvinken.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
ondersteunt je mobo'tje wel(u)dma?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:02

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 04 januari 2002 17:14 schreef hccer het volgende:
De cdromspeler die in mijn pc zit werkt niet goed, hij leest vrijwel niets meer. Als ik een paar keer overnieuw heb opgestart werkt ie wel weer, maar dat is verschillend.
Het is een 52speed Aopen cdromspeler, die udma33 ondersteunt, ik heb dit al met udma aan geprobeerd, en ook zonder, maar niets helpt. Ook is het vreemd dat Windows (98se) het vertikt om de instellingen te onthouden mbt tot de dma instellingen. Telkens als ik mijn computer opstart staat dma uitgevinkt, dan vink ik het aan, maar als ik dan opnieuw ben opgestart, staat het weer uit. Windows overnieuw installeren helpt ook niet. Wie weet een oplossing?
Ie probeerd em via DMA aan te spreken en als dat faalt dan zet ie het vinkje weer uit.
Ie wil dus volgens windows niet op DMA.
Nu "aanvinken" -> je gebruikt ME of win9X
Beide zijn niet echt fans van DMA op cdroms ;)
Mijn cdrom wil in win98 ook niet op DMA terwijl ie dat in win2k & XP wel wil.

Maar zelf met DMA uit moet ie werken hoor.
Doe eens wat bitvreter zegt...

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Irby
Onder dos leest ie alles (met de opstartdiskette), maar onder windows krijg ik niet eens mijn moederbord cdrom aan de praat :(
Ben nog aan het proberen

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 05 januari 2002 10:34 schreef hccer het volgende:
Onder dos leest ie alles (met de opstartdiskette), maar onder windows krijg ik niet eens mijn moederbord cdrom aan de praat :(
Ben nog aan het proberen
Dan is die windows driver rot

• Irby
Waar kan ik ergens een driver voor mijn cdromspeler vandaan halen die het wel goed doet? Het vreemde is dat ik zo'n zelfde cdromspeler in een andere computer heb zitten die het zonder problemen doet. :?

• Irby
Ik heb het nog een keer in dos geprobeerd (met opstartdiskette) en toen las ie daar de cd's ook niet meer, hij gaf de hierboven genoemde foutmelding, dus ik denk dat ik 'm kan gaan begraven :'(
In ieder geval bedankt voor de hulp.

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 05 januari 2002 13:35 schreef hccer het volgende:
Ik heb het nog een keer in dos geprobeerd (met opstartdiskette) en toen las ie daar de cd's ook niet meer, hij gaf de hierboven genoemde foutmelding, dus ik denk dat ik 'm kan gaan begraven :'(
In ieder geval bedankt voor de hulp.
nou innige deelneming dan ...

Je kan eventueel en nog es proberen te kuisen maar of het gaat helpen ....

Pagina: 1