Toon posts:

[FAN] Papst 8412NGML op mobo-aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik zit er aan te denken om twee of drie van deze fans in mijn A-Open 600A te monteren. Ik wil daarvoor mijn mobo-fanaansluitingen gebruiken omdat ik dan met Speedfan de snelheid makkelijk kan regelen. Nou begrijp ik alleen dat deze fans standaard worden uitgeleverd met een aansluiting a la harddisk en cd e.d.

Kan ik dit eenvoudig ombouwen naar een een mobo-aansluiting?

Greets,
Olaf.

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
zou ik niet doen ...
die dingen trekken veel meer Watt dan je mobo aankan ...

en greets hoeven niet, lees dit maar:
[topic=359380/1/25]

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
Ik heb ze ook, ze trekken 2 Watt de stuk.
Heerlijke fans dat wel.
Verder worden ze standaard geleverd ZONDER aansluitingen (althans, dat was bij mij zo).

XBO: Michaël#3318

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-05 17:02

Sick Nick

Drop the top!

Dat valt ook wel weer mee hoor
8412NGML ** 12V bis 45m³; 2050 U/min, 19 dB(A),
0,9 Watt,
0.9 Watt moet makkelijk kunnen, ook wel 3 maar ik denk niet dat je zoveel aansluitingen hebt. Aan je molex is ook makkelijker, dan zit je niet te kloten met draadjes die net te kort zijn om je moederbord te halen ofzo.

Verwijderd

zeker NIET doen!!! Trekt veel te veel. Kun je beter direct van de voeding doen en niet van je MOBO.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07
Ik heb je topictitel veranderd.
Hou je AUB aan de richtlijnen zoals die vermeld staan in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/359380/1?limit=100.

Bvd.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de site van Papst en deze link:

http://home.hccnet.nl/hcc.akkerman/fans80-120.htm

vragen ze slechts 0,9W.

Kan mijn mobo (A7V266-E) dat echt niet trekken?

• Nefiorim
Klopt ook wel, ik heb even gekeken, ik heb de 8412 NG's.
40,6 CFM @ 35 dBA of zoiets.

• Nefiorim
't Is denk ik meer van heeft jouw mobo zoveel aansluitingen. En ik kan je nu al zeggen dat dat waarschijnlijk niet 't geval is.
Ik zou ze via molexen met van die splitters of hoe heet die zooi aansluiten.
Deze fans zijn uit zichzelf al zo stil, die hoor je toch bijna niet als ze op volle toeren draaien.
De mijne (32 dB trouwens) zijn al extreem stil vergeleken met m'n Blue Orb (die maar kwa dB er nog onder zou moeten zitten geloof ik).

Verwijderd

Topicstarter
Klopt het mobo heeft inderdaad slechts aansluitingen voor twee fans en deze wilde ik in elk geval gebruiken, tenzij ik de boel opblaas natuurlijk. De andere fan zal ik via een molex splitter aansluiten.

Dus nog twee vragen:
- Kan mijn mobo twee fans van 0,9W aan.
- Hoe kan ik een molex aansluiting ombouwen naar een mobo aansluiting.

• TDLofCC
ja ... proberen ... maar dat is niet zo fijn als het fout gaat ... Misschien staat er iets over in het boekje van je mobo ... :?

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

Topicstarter
goede tip, heb even in het boekje gegekeken. Mobo ondersteund fans van 350mA (4.2W) of minder.
Zou volgen volgens mij dus geen probleem moeten zijn. :)

Verwijderd

Probeer et en laat het ons dan effe weten *D .

Als je dan toch fanspeed wilt regelen doe dat dan met een baybus 5V 7V , of potmeter. Leuk om te maken en werkt perfect 8-) .

• TDLofCC
Op vrijdag 04 januari 2002 17:42 schreef oajungen het volgende:
goede tip, heb even in het boekje gegekeken. Mobo ondersteund fans van 350mA (4.2W) of minder.
Zou volgen volgens mij dus geen probleem moeten zijn. :)
dank je :)
Op vrijdag 04 januari 2002 17:50 schreef 2Bad het volgende:
Probeer et en laat het ons dan effe weten *D .

Als je dan toch fanspeed wilt regelen doe dat dan met een baybus 5V 7V , of potmeter. Leuk om te maken en werkt perfect 8-) .
idd, heppik ook gedaan :)
maar dan op 5/0/12
Wist toen nix van die 7v optie af |:(

Verwijderd

Jammer , 7 V is vaak een hele mooie waarde ; veeel minder db's en toch genoeg CFM's ;) .

Maar kun je zo veranderen , 1 draadje van je fem-molex verplaatsen :9 .
Pagina: 1