Ik wil binnenkort een nieuwe versterker gaan kopen. Ik heb nu nog een gewone (stereo) versterker, maar wil nu een DTS-versterker. Vandaag heb ik geinformeerd bij Vogelzang naar een DTS-versterker met bijbehorende rear en center speakers. Zij adviseerden een Yamaha met een mission speakerset. Wat zijn jullie ervaringen / suggesties?
Ik heb een Sony str-db930, met een Jamo Apollo 3 set. Voldoet ruim aan MIJN eisen.
O dag schoonheid, dag schoonheid, dag schoonheid, dag, dag!
Ik ken deze specefieke Sony- en Jamo-apparatuur niet, maar over het algemeen zijn Sony en Jamo niet de betere spullen (Mission ook niet trouwens).
Ozzy: niet lullig bedoeld hoor
Ozzy: niet lullig bedoeld hoor
Verwijderd
Ikzelf vind de Denon AVR 1800 een erg toffe....
Retailprijs ligt rond de f1200,-
http://www.del.denon.com/catalog/photo.asp?s=home&p=AVR%2D1800&f=avr1800%2Ejpg&c=2
Retailprijs ligt rond de f1200,-
http://www.del.denon.com/catalog/photo.asp?s=home&p=AVR%2D1800&f=avr1800%2Ejpg&c=2
>TB, vat ik ook niet lullig op. Daarom stond MIJN ook met hoofdletters.
Ik heb verschillende combinaties geluisterd/getest. En deze set spullen ligt mij het lekkerst.
Overigens, zowel de dvp-725, als de str-db930 van Sony komen zeer goed uit verschillende tests. Niet dat ik mezelf daardoor laat leiden, want ik test altijd alles zoveel mogelijk zelf. Maar die resultaten zijn er niet zomaar.
Ik heb verschillende combinaties geluisterd/getest. En deze set spullen ligt mij het lekkerst.
Overigens, zowel de dvp-725, als de str-db930 van Sony komen zeer goed uit verschillende tests. Niet dat ik mezelf daardoor laat leiden, want ik test altijd alles zoveel mogelijk zelf. Maar die resultaten zijn er niet zomaar.
Alvast bedankt voor de reakties. Ikzelf heb nu bijna alles van Sony, en al ben ik hier al jaren heel tevreden over, toch heb ik het idee dat er meer is. En bij mijn volgende aanschaf wil ik dat beetje meer ook graag hebben.
TB: ik heb van Mission altijd gehoord dat het best wel een redelijk merk is. Wlek merk prefereer jij dan?
Silacoid: ik zal dit eens checken. Het ligt wel in mijn prijsklasse. Heb je 'm zelf ook? En zo ja... heb je er ook al nadelen aan gemerkt.
Ozzy, wat heeft er bij jouw uiteindelijk doorslag aan gegeven dat je toch voor de str-db930 hebt gekozen?
----------------------------------
Tenslotte nog een vervolg vraag: In hoeverre moet ik rekening houden met de koppeling tussen PC en stereotoren? Ik heb nu in mijn PC een SB live met 4-point speakers hangen. Aansluiten op mijn stereotoren zie ik eerder als een achteruitgang dan een vooruitgang. Verandert dit zodra je een surround versterker hebt?
TB: ik heb van Mission altijd gehoord dat het best wel een redelijk merk is. Wlek merk prefereer jij dan?
Silacoid: ik zal dit eens checken. Het ligt wel in mijn prijsklasse. Heb je 'm zelf ook? En zo ja... heb je er ook al nadelen aan gemerkt.
Ozzy, wat heeft er bij jouw uiteindelijk doorslag aan gegeven dat je toch voor de str-db930 hebt gekozen?
----------------------------------
Tenslotte nog een vervolg vraag: In hoeverre moet ik rekening houden met de koppeling tussen PC en stereotoren? Ik heb nu in mijn PC een SB live met 4-point speakers hangen. Aansluiten op mijn stereotoren zie ik eerder als een achteruitgang dan een vooruitgang. Verandert dit zodra je een surround versterker hebt?
R Kuipers > Ik heb zoveel mogelijke verschillende soorten films en cd's getest. Dus zowel actiefilms met veel (LFE)-effecten, en rustigere films met sfeermuziek. En metal, rock, pop en moviescores cd's. En de str-db930, deed dat wat mij betreft overall gezien het beste.
De db930 heeft eigenlijk alle aansluitingen tot zijn beschikking en is daarmee zeer veelzijdig. Verder past de db930 perfect bij de rest van mijn systeem, dat ook van Sony is.
Ik heb ook nog nooit een probleem gehad met Sony apparatuur, qua het benodigd zijn van reparaties of iets dergelijks. Dus ik ben mening dat de kwaliteit en duurzaamheid van Sony gewoon goed is.
Wat het belangrijkste is, vind ik, is dat je vraagt naar ervaringen. Mijn ervaring is zeer goed met Sony apparatuur, maar zoals je ziet denken anderen daar anders over. Dat is heel persoonlijk. Het maakt mij niet zoveel uit, dat één of andere meetapparaat zegt dat Sony slechter of beter is dan andere merken. Het gaat erom wat de gebruiker ervan vindt.
Advies: laat de winkels het maar aansluiten en beluister het verschil, want dat is waar het uiteindelijk om gaat.
De db930 heeft eigenlijk alle aansluitingen tot zijn beschikking en is daarmee zeer veelzijdig. Verder past de db930 perfect bij de rest van mijn systeem, dat ook van Sony is.
Ik heb ook nog nooit een probleem gehad met Sony apparatuur, qua het benodigd zijn van reparaties of iets dergelijks. Dus ik ben mening dat de kwaliteit en duurzaamheid van Sony gewoon goed is.
Wat het belangrijkste is, vind ik, is dat je vraagt naar ervaringen. Mijn ervaring is zeer goed met Sony apparatuur, maar zoals je ziet denken anderen daar anders over. Dat is heel persoonlijk. Het maakt mij niet zoveel uit, dat één of andere meetapparaat zegt dat Sony slechter of beter is dan andere merken. Het gaat erom wat de gebruiker ervan vindt.
Advies: laat de winkels het maar aansluiten en beluister het verschil, want dat is waar het uiteindelijk om gaat.
Mission is meer het merk dat je bij ELectroworld vindt. Beter dan de gemiddelde stereotoren (is ook niet moeilijk), maar kan echt niet tippen aan merken als B&W, Kef JBL, Infinity en dat soort merken.
versterker onder de 2000 piek wint de sony str db 930 hands down...ofwel met afstand van de rest duitse Hifi heeft ze per prijsklasse ingedeeld en daar zeiden ze dat
Bij pied piper die knakker die hele speciale boxen maakt gebruikt ook deze versterker in zijn showroom...
Ik heb zelf ES serie.....ik wilde touchpanel
Bij pied piper die knakker die hele speciale boxen maakt gebruikt ook deze versterker in zijn showroom...
Ik heb zelf ES serie.....ik wilde touchpanel
altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)
Wat betreft Yamaha: dit merk is zeker in de hogere prijsklasse subliem, maar voor de middenklasse (tot 2000 piek) blijven ze wat achter tov Denon/Onkyo/Sony vind ik (vooral die speakersclips voor center en surround zelfs op 2000-piek versterkers kan echt niet meer vind ik)
Zelf vind ik de Denon AVR-1800 een goede keus, vooral voor muziek erg mooi en DTS/DD-decoder is ook van goede kwaliteit, dit geld voor Onkyo (575 of 676), al schijnen daar problemen met een ruis in de achterspeakers te zijn.
Over Sony, zij stoppen teveel opties in de versterker die ten koste gaan van overall geluid en aan die opties heb je vaak geen bal, mijn opinie.
Over speakers, ik ben weg van quadral-speakers, je hebt goede speakers voor onder 1000 piek/stuk, luister eens naar de argent-series (er kan een hele surround-set van gemaakt worden met front/center/surround), speakers met veel detail en sublieme middenklank-weergave, misschien een beetje te helder soms en zo lang het niet al te hakketak/bonkbonk-muziek is, klinken ze subliem.
Veel succes ermee,
Niels
Zelf vind ik de Denon AVR-1800 een goede keus, vooral voor muziek erg mooi en DTS/DD-decoder is ook van goede kwaliteit, dit geld voor Onkyo (575 of 676), al schijnen daar problemen met een ruis in de achterspeakers te zijn.
Over Sony, zij stoppen teveel opties in de versterker die ten koste gaan van overall geluid en aan die opties heb je vaak geen bal, mijn opinie.
Over speakers, ik ben weg van quadral-speakers, je hebt goede speakers voor onder 1000 piek/stuk, luister eens naar de argent-series (er kan een hele surround-set van gemaakt worden met front/center/surround), speakers met veel detail en sublieme middenklank-weergave, misschien een beetje te helder soms en zo lang het niet al te hakketak/bonkbonk-muziek is, klinken ze subliem.
Veel succes ermee,
Niels
Verwijderd
als je wat minder geld uit wil geven dan zou je ook voor kenwood kunnen kiezen. de consumenten gids heeft laatst versterkers(dit zijn meer recievers die genoemd worden toch?) getest en de kenwood werd de voordeligste keus. deze versterker heeft alles wat je wil denk ik optical en coax input. DTS en DD enz . check de site van kenwood als jeiets meer wil weten het gaat om de KFR V7070 dacht ik.
thaVInny
thaVInny
Verwijderd
bijnaSilacoid: ik zal dit eens checken. Het ligt wel in mijn prijsklasse. Heb je 'm zelf ook?
di's m'n volgende upgrade...
Heb 'm zelf bekeken en was er erg tevreden over, iig beter dan de Onkyo 575 (vergelijkbaar), omdat die Onkyo nogal last van een ruisje heeft (niet alleen in het rear-kanaal), en da's iets wat mijn huidige receiver ook heeft, bij hogere volumes SUPER irritant.
Je kunt de AVR1800 vergelijken met de AVR2800. Ze zijn in principe het zelfde, maar het verschil is dat de AVR2800 aan S-Video switching doet....
Nou heb ik zelf geen array aan videoapparatuur staan, dus in mijn geval is dat compleet overbodig. Maar ja, als jij nou graag tussen een standalone DVD-speler, een VCR, een TV en whatever wilt switchen
[edit: quote foutje]
Verwijderd
misschien een beetje off topic , mmar meneer diaz, heb jij ook ervaring met de shoguns van quadral?en hoe deze op de sony 930 klinken?
alvast bedankt
mvg andre
alvast bedankt
mvg andre
ASIJMONS: Ik heb idd ook wel wat ervaring met shoguns, zijn fraai uitziende vloerstaande speakers met hoge detail en door de bandtweeter een erg hoog bereik zonder dat de hoge tonen schel worden
Ze klinken heel indrukwekkend, alleen waren deze net te duur voor mij en ze pasten niet bij de rest van mijn set, maar voor stereo zeker erg geschikt, heb ze alleen in combinatie met denon avr4800 gehoord en dan is het super, geen sony geprobeerd, ben er ook geen fan van om eerlijk te zijn.
Ze klinken heel indrukwekkend, alleen waren deze net te duur voor mij en ze pasten niet bij de rest van mijn set, maar voor stereo zeker erg geschikt, heb ze alleen in combinatie met denon avr4800 gehoord en dan is het super, geen sony geprobeerd, ben er ook geen fan van om eerlijk te zijn.
OK, daar gaat ie weer. Ik heb me de laatste tijd verdiept in beide aangeraden versterkers:
Sony STR-DB930
Denon AVR-1800
De Sony kost bij IT's fl 1499,- ; de Denon bij Hobo (Den Bosch) fl 1499,-. Dus voor het prijsverschil hoef ik het niet te laten.
Bij Hobo hebben ze me ook de Denon AVR-2800 laten zien, deze heeft een prijskaartje van fl 1999,-.
De speakers die ik op dit moment al heb zijn Philips 70bf690; nominaal 90 Watt, Piek 150 Watt. De AVR-1800 is 75 Watt, de AVR-2800 is 85 Watt, dus dat zou dan beter moeten passen.
Volgende week donderdag krijg ik bij Hobo een demonstratie. Mijn gevoel zegt mij dat ik voor een van de Denon's ga. Ik neem mijn eigen speakers mee. Ik heb nog een aantal vragen:
- ik kan het boekje van mijn speakers nergens meer vinden; en op internet kan ik niets vinden; maar weet iemand bij welk omage de vermogens van de speakers gelden?
- Ik zit eraan te denken wat meer geld aan de versterker uit te geven, vervolgens niet al te gek veel aan rear- en front speakers, en in de toekamonst nog eens een actieve subwoofer aan te schaffen. Is dit verstandig?
Sony STR-DB930
Denon AVR-1800
De Sony kost bij IT's fl 1499,- ; de Denon bij Hobo (Den Bosch) fl 1499,-. Dus voor het prijsverschil hoef ik het niet te laten.
Bij Hobo hebben ze me ook de Denon AVR-2800 laten zien, deze heeft een prijskaartje van fl 1999,-.
De speakers die ik op dit moment al heb zijn Philips 70bf690; nominaal 90 Watt, Piek 150 Watt. De AVR-1800 is 75 Watt, de AVR-2800 is 85 Watt, dus dat zou dan beter moeten passen.
Volgende week donderdag krijg ik bij Hobo een demonstratie. Mijn gevoel zegt mij dat ik voor een van de Denon's ga. Ik neem mijn eigen speakers mee. Ik heb nog een aantal vragen:
- ik kan het boekje van mijn speakers nergens meer vinden; en op internet kan ik niets vinden; maar weet iemand bij welk omage de vermogens van de speakers gelden?
- Ik zit eraan te denken wat meer geld aan de versterker uit te geven, vervolgens niet al te gek veel aan rear- en front speakers, en in de toekamonst nog eens een actieve subwoofer aan te schaffen. Is dit verstandig?
ik woon in Boxtel; dat ligt tussen Tilburg, Eindhoven en Den Bosch.
Denon AVR1800 is inderdaad een mooi zeer goed klinkend apparaatje maar heeft (vind ik) een heel groot nadeel:
Je kan hem alleen aan/uit zetten met afstandsbediening en een andere ingangsbron kiezen gaat ook alleen met de afstandsbediening. En wat ben je nu altijd kwijt? De AB!
De AB heeft vind ik ook veel te veel knojes die allemaal dubbele functies hebben. Geluid is één van de beste in die prijsklasse.
Je kan hem alleen aan/uit zetten met afstandsbediening en een andere ingangsbron kiezen gaat ook alleen met de afstandsbediening. En wat ben je nu altijd kwijt? De AB!
De AB heeft vind ik ook veel te veel knojes die allemaal dubbele functies hebben. Geluid is één van de beste in die prijsklasse.
Wederom hartelijk bedankt. Voor dat prijsverschil rijd ik graag een keer op en neer.
Verwijderd
tja 't is maar net hoe zuinig je bent met je dure apparatuur....
anders koop je lekker zo'n programmeerbare ofzo...
anders koop je lekker zo'n programmeerbare ofzo...
Heeft er hier iemand ervaring met Kenwood recievers/versterkers?
Verwijderd
Me prefer TAG Maclearen,...
Ik zou voor de Denon gaan, ach je moet ze gewoon ff beide luisteren.
Ja, de goedkope luidsprekers van Mission koop je bij electroworld, MAAR zij verkopen ook goedkope B&W'tjes duss.
En volgens mij kan je in dit tijdperk niet echt meer iets kopen wat 'slecht' is.
Ik zou voor de Denon gaan, ach je moet ze gewoon ff beide luisteren.
Ja, de goedkope luidsprekers van Mission koop je bij electroworld, MAAR zij verkopen ook goedkope B&W'tjes duss.
En volgens mij kan je in dit tijdperk niet echt meer iets kopen wat 'slecht' is.
Pagina: 1