Falcon 4.0 SP2 previews

Pagina: 1
Acties:

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Hier en daar beginnen de eerste 'preview' pictures al te verschijnen van Falcon 4.0 SP2! Was SP1A (SP = SuperPak) voornamelijk bedoeld om nu eindelijk RP5.0 volledig te laten werken met de eFalcon 1.10 engine, gaat SP2 zich vooral richten op nieuwe features.

Zo heb ik de volgende screenshots bij elkaar geraapt van diverse nieuwe features van SP2.. waaronder op nieuw ontworpen 3D models van bestaande kisten als het introduceren van geheel nieuwe vliegtuigen!

Zo is bijvoorbeeld de Su-27 compleet herschapen.. zie hier de Su-27 van SP2:

Afbeeldingslocatie: http://forums.frugalsworld.com/forumpics/su271.jpg

Afbeeldingslocatie: http://forums.frugalsworld.com/forumpics/su272.jpg

Afbeeldingslocatie: http://forums.frugalsworld.com/forumpics/su273.jpg

Afbeeldingslocatie: http://forums.frugalsworld.com/forumpics/su274.jpg

Afbeeldingslocatie: http://forums.frugalsworld.com/forumpics/su275.jpg

Dat ziet er :9~ :9~ uit! Het wordt nog beter.. Aeyes (een van de beste Falcon 4.0 cockpit artists, een Nederlander btw!) werkt ook al aan een SCHITTERENDE Flanker 2D cockit:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~aeyes/images/Flankershot2.JPG

En er wordt ook al hard gewerkt aan een 3D pit voor de Flanker!

Daarnaast wordt er hard gewerkt aan compleet nieuwe vliegtuigen!

Hier is een tipje van de sluier:

Chinese J-8:

Afbeeldingslocatie: http://home1.gte.net/res0q9bt/j-8_mapi.jpg

OV-10D Bronco:

Afbeeldingslocatie: http://home1.gte.net/res0q9bt/ov-10d-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home1.gte.net/res0q9bt/ov-10d-2.jpg

Let niet op de bewapening onder de vleugels, die is natuurlijk niet passend voor de betreffende kisten maar dienen enkel om aan te geven waar de hardpoints zich bevinden op de nieuwe modellen!

Voor de Mac zijn ook al diverse nieuwe kisten gemaakt, alleen weet ik niet of deze ook in SP2 meegenomen zullen worden.. Een paar kleine voorbeelden:

TR-1A:

Afbeeldingslocatie: http://home.woh.rr.com/rprior/macf4/images/tr1-1.jpg

Su-7:

Afbeeldingslocatie: http://home.woh.rr.com/rprior/macf4/images/su7-5.jpg

Q-5:

Afbeeldingslocatie: http://home.woh.rr.com/rprior/macf4/images/q5-3.jpg

Su-24:

Afbeeldingslocatie: http://home.woh.rr.com/rprior/macf4/images/Su24-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.woh.rr.com/rprior/macf4/images/Tu22-3.jpg

Plus nog veel meer schitterende 3D modellen zoals de E-2, Mi-8/17, C-17, An-72, An-255, E-8, V-22 en de Su-35.

SP2 moet *DE* Falcon 4.0 versie worden, het is de laatste keer dat G2Interactive en Infogrammes hun toestemming geven om, met behulp van de orignele source code, de executable van Falcon 4.0 legaal te wijzigen. Daarna gaat het "Copyright Slot" er weer op!

Bronnen:

www.f4community.com
www.frugalsworld.com
http://home.woh.rr.com/rprior/macf4/
http://falcon4.nekromantix.com

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Er leuke info, leuke en mooie plaatjes ook.

Alleen weet je wat ik het nadeel vind van dit soort Flight Sims?

De actie speelt zover van je van daan. op 50km iemand locken en uit de lucht knallen.. tja, dan mis ik toch iets.
De flight controls en het realisme zullen wel erg hoog zijn, maar toch... nee, dan FS2002

MAar goed, dat is een mening....

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

nog ffies en ik ga weer kwijlen :9~
TNX tazz

• DarkShadow
  • Laatst online: 01-02 19:31
w0000t dat ziet er idd heel phat uit... :P

• Paniohitus
  • Laatst online: 22-01 18:13

Paniohitus

Paniohitus

Op vrijdag 04 januari 2002 23:36 schreef Snuffie het volgende:
Er leuke info, leuke en mooie plaatjes ook.

Alleen weet je wat ik het nadeel vind van dit soort Flight Sims?

De actie speelt zover van je van daan. op 50km iemand locken en uit de lucht knallen.. tja, dan mis ik toch iets.
De flight controls en het realisme zullen wel erg hoog zijn, maar toch... nee, dan FS2002

MAar goed, dat is een mening....
tis niet alleen dat..., maar het leukste vind ik nog ouderwets met van die oude plantjes en met kogels schieten :Y)

BF1: Don-Panio

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

hmm. ziet er goed uit. sommige van deze plaatjes had ik nog niet gezien. Ik kijk er wel naar uit

ik ben nog totaal niet bekend met de features van SP1a. ik denk dat ik pas bij de SP2+ release echt aandacht ga besteden aan de geavanceerdere funcies (vooral DED bediening) ik ben nu bezig on alle trainingmissies in SP1a te oefenen (blijft die DED en de motor procedure helaas wel buiten schot)

btw: kijk over en week eens op de voorpagina van frugals world. dan staat daar als het goed is een forumpost van mij als artikel gepost (de system components guide)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Dat is wel mooi, tot nu toe waren de 'skins' voor andere vliegtuigen dan de Falcon zelf ronduit oerlelijk.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ripper werkt hard aan de nieuwe SP2 models..zoals de bovenstaande Su-27 maar ook aan een geheel nieuwe F-4E en F-4G! Had Ripper de bestaande F-4 models al sterk verbeterd, nu wordt er een geheel nieuw en correct model gemaakt..........met werkende canopies! Een echte "First" voor Falcon 4.0!

Afbeeldingslocatie: http://f4ut.frugalsworld.com/screenshots/F-4canopy.jpg

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 13:34 schreef ocf81 het volgende:
ik ben nu bezig on alle trainingmissies in SP1a te oefenen (blijft die DED en de motor procedure helaas wel buiten schot)
Met de opstart procedures kan ik je wel helpen.. deze kan ik uit mijn hoofd doen en, als je het een paar keer gedaan hebt, is het echt niet moeilijk.

Ik heb ook nog wel een artikel voor je hoe je heel goede ground attacks tijdens BAI missies kan uitvoeren d.m.v. van het juiste gebruik van je ICP/DED features. :) Moet ik es ff zoeken.

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-01 22:55
ziet er allemaal errug gelikt uit. Maar i kbe nnu net een beetje het professionele simmmen aan het ontdekken dus ik denk dat ik het falcon 4.0 stadium oversla en gewoon wacht op LOMAC en project 1 want die zien er echt goed uit. Ook moet ik nog voor een goede HOTAS sparen, een cougar vind ik een beetje duur omdat ik (nog) niet werk, misschien koop ik wel een goeie F-16 FCLS en een TQS als ik een mooie vind...

tampert, kriminalpolizei

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
LOMAC ziet er HEEL goed uit alleen .. LOMAC is op Flanker gebaseerd. En Flanker had gewoon *geen* campaign engine. Helemaal niks nada noppes. Ook zijn de avionics in Flanker niet helemaal realistisch, het flightmodel is wel *perfect*. Ik hoop dat LOMAC *WEL* een Dynamic Campaign zal hebben - iets waarin Falcon 4.0 met kop en schouders uitsteekt boven alle sims, zelfs IL-2 (linear campaign ipv dynamic).

Voorals nog is Falcon 4.0 SP1A de meest realistische jet sim, ik weet niet of LOMAC daaraan voorbij zal streven. Zou wel mooi zijn want grafisch is LOMAC heel mooi.

Wat betreft Project 1 - dat ZIET er wel mooi uit alleen - tja.. ik betwijfel het realism een beetje. Lees maar op de site.. de "Campaign" zal zich afspelen in een fictief land (vind ik al minder) en de speler moet "Geld verdienen" met missies om betere wapens en vliegtuigen kunnen kopen... Hoezo Arcadish? :r :r IMHO is dat gewoon verkrachting van wat een BIJZONDER goede sim had kunnen zijn. Ik snap niet dat ze er niet gewoon een Vietnam simulation van maken .. zou te restricted zijn? Wat een onzin. Dan maak je toch de echte ROE een optie.. die je kan enabelen en disabelen? Zonde.. dat haalt zo'n sim echt naar beneden. vind ik dan.

Wat betreft een HOTAS.. ik vind de Cougar ook VEEL en VEEL te duur. Hij is het wel waard maar ik ga niet zo veel geld meer uitgeven. Ik heb nu zelf al jaren een TM FLCS + TQS en die waren ook al schreeuwend duur. Maar ze werken perfect en ik zie nog geen reden om ze te vervangen. Ik zit er wel aan te denken om die "Digital Chip" upgrade te doen. Ik wil ook nog es TM RCS Rudders kopen alleen die zie ik nergens meer.

Verwijderd

Falcon 4 moet ik ook nog steeds hebben, maarja, lastig te vinden :P

• Evilernie933
  • Laatst online: 08-01 22:55
Op zondag 06 januari 2002 18:14 schreef tazzman het volgende:
LOMAC ziet er HEEL goed uit alleen .. LOMAC is op Flanker gebaseerd. En Flanker had gewoon *geen* campaign engine. Helemaal niks nada noppes. Ook zijn de avionics in Flanker niet helemaal realistisch, het flightmodel is wel *perfect*. Ik hoop dat LOMAC *WEL* een Dynamic Campaign zal hebben - iets waarin Falcon 4.0 met kop en schouders uitsteekt boven alle sims, zelfs IL-2 (linear campaign ipv dynamic).

Voorals nog is Falcon 4.0 SP1A de meest realistische jet sim, ik weet niet of LOMAC daaraan voorbij zal streven. Zou wel mooi zijn want grafisch is LOMAC heel mooi.

Wat betreft Project 1 - dat ZIET er wel mooi uit alleen - tja.. ik betwijfel het realism een beetje. Lees maar op de site.. de "Campaign" zal zich afspelen in een fictief land (vind ik al minder) en de speler moet "Geld verdienen" met missies om betere wapens en vliegtuigen kunnen kopen... Hoezo Arcadish? :r :r IMHO is dat gewoon verkrachting van wat een BIJZONDER goede sim had kunnen zijn. Ik snap niet dat ze er niet gewoon een Vietnam simulation van maken .. zou te restricted zijn? Wat een onzin. Dan maak je toch de echte ROE een optie.. die je kan enabelen en disabelen? Zonde.. dat haalt zo'n sim echt naar beneden. vind ik dan.

Wat betreft een HOTAS.. ik vind de Cougar ook VEEL en VEEL te duur. Hij is het wel waard maar ik ga niet zo veel geld meer uitgeven. Ik heb nu zelf al jaren een TM FLCS + TQS en die waren ook al schreeuwend duur. Maar ze werken perfect en ik zie nog geen reden om ze te vervangen. Ik zit er wel aan te denken om die "Digital Chip" upgrade te doen. Ik wil ook nog es TM RCS Rudders kopen alleen die zie ik nergens meer.
hmz...dat wist ik niet van project one....op die screenies zag het er allemaal heel goed uit...Mooi betekent dus niet alles, maar het lijkt me echt heel gaaf om een kist in een sim zover te ontdekken dat het gewoon bijna echt is. Ik ben ook laatst begonnen met IL-2 en dat vond ik ook een errug goed spel qua realisme en qua grafisch...Die kisten zijn errug mooi gemodelled.

Ik had van jou trouwens wel verwacht dat je een Cougar ging kopen :P, ik zit nu te twijfelen tussen een x45 of een tweedehands FLCS maar dat had ik al gezegd

tampert, kriminalpolizei

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Op zondag 06 januari 2002 20:31 schreef ScitzoFreak het volgende:
Falcon 4 moet ik ook nog steeds hebben, maarja, lastig te vinden :P
try dynabye in enschede of online

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• SolidD
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-01 14:24

SolidD

Sinds een week is eindelijk m'n falcon 4 _met_ handleiding e.d. binnen, en ik moet zeggen... prachtspel :).
Eindelijk het gevoel dat me nieuwe 2ehands (ja dat klinkt een beetje vreemd) FLCS en TQS tot hun recht komen. Ik heb alleen nog een probleempje met de stabiliteit. Alles is nu(een aantal keer al helaas) geïnstalleerd op de manier zoals beschreven in het txt-bestandje bij de F4patch4.1. Hierbij ik ook de tips uit tazzmans post heb opgevolgd om, als je de trainigsmissies nog moet doen, geen RP's of skins te installeren. Dat zijn dus alleen de F4 1.08, DevCreateSurface, DxTurbo en mcsvrt.dll (oid :)).

Steeds als ik echter in de cockpit view een doodnormale bocht wil maken, met smoke aan, en vervolgens tijdens de bocht op de tilde-toets druk (~ voor view van boven) krijg ik een ó zo gevreesd blauw scherm. Nu is dit nou niet zo'n groot probleem, voor de rest draait alles naar mijn weten ook wel stabiel, ik hoop alleen dat ik verderop in het spel niet nog meer van die fouten krijg.
Iemand misschien ervaring met dit probleem of beter nog, een oplossing ?

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 21:26 schreef ocf81 het volgende:

[..]

try dynabye in enschede of online
Dixons in Hoofddorp had enige tijd terug nog 3 originele "Boxed versions" van Falcon 4.0 in de schappen liggen voor nog geen 15 Euro.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 23:00 schreef SolidD het volgende:
Hierbij ik ook de tips uit tazzmans post heb opgevolgd om, als je de trainigsmissies nog moet doen, geen RP's of skins te installeren. Dat zijn dus alleen de F4 1.08, DevCreateSurface, DxTurbo en mcsvrt.dll (oid :)).
Ik ken dit probleem niet .. ik zou zeggen, probeer anders 1.08i2 + RP5.0 te installeren. RP5.0 'tweaked' de wapens wel en de AI is ook een STUK beter maar brengt geen veranderingen aan in je radar modes of andere avionics, ook de cockpit is niet anders.

Wellicht loopt 1.08i2 + RP5.0 een stuk stabieler zonder het 'les programma' meteen helemaal door de war te gooien zoals eF1.10/SP1A dat wel zou doen. (Omdat het er heel anders uit ziet).

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Falcon 4 ik heb het vroeger wel eens gespeeld :)
Was wel leuk, maarja ik bakte er natuurlijk geen hol van :P
Toch vind ik het wel erg stoer.. ik moet er nog eens een keer wat aandacht aan besteden, want als ik die verhalen van Tazz hoor die hij hier af en toe verteld dan vind ik dat wel erg leuk :)

Maarja ik ben verder een fps gamer (Strikeforce UT mod speel ik heel veel, ook in fanatieke clan enzo) dus heb niet zo'n ervaring met realistische flight sims..

Ik ga 'm niet meteen uit de kast halen nu maar mischien binnenkort ofzo nog eens beginnen, maarja zal ik dan Falcon 4 nemen? wat voor nieuwe games zitten er aan te komen die echt de moeite waard gaan worden? die het succes van Falcon 4 kunnen evenaren zegmaar...

• SolidD
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-01 14:24

SolidD

Wellicht loopt 1.08i2 + RP5.0 een stuk stabieler zonder het 'les programma' meteen helemaal door de war te gooien zoals eF1.10/SP1A dat wel zou doen.
De 1.08i2 had ik ook al zie ik net, dat was alleen die exe vervangen. Ik ga nu dus maar even proberen om hier RP5 'overheen' te installeren met die F4patch, als dat niet werkt weer tijd voor een clean install.
Bedankt voor de tip iig !

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Overigens, Aeyes werkt nu ook aan een F-14 pit! :9~ :9~

Hier is een Alpha alpha alpha preview pic!

Afbeeldingslocatie: http://www.f4community.com/news/f0bb6eae0d1062ecaf7d254556d5ef7b.jpg

• yonexfreak
  • Laatst online: 02-02 20:30
kwijl :9~

pfff toch echt de hoogste tijd om mn vliegtalent op te poetsen >:)

yippie word mn jeugddroom (naast F1 coureur) toch waarheid :z

I don't drive fast, I only fly low!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Het F-4G model (zie bovenstaande pic) waar Ripper aan werkt is nu nog gedetaileerde geworden en ook de nieuwe, speciaal ontworpen voor de nieuwe 3D models, skins zien er perfect uit:

Afbeeldingslocatie: http://home.worldonline.dk/~thomsen/sp3d/f-4e.jpg

:9~ :9~ :9~ Falcon 4.0 gaat nu echt de 21ste eeuw in!

• DeX
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Op woensdag 09 januari 2002 16:09 schreef tazzman het volgende:
Het F-4G model (zie bovenstaande pic) waar Ripper aan werkt is nu nog gedetaileerde geworden en ook de nieuwe, speciaal ontworpen voor de nieuwe 3D models, skins zien er perfect uit:

[afbeelding]

:9~ :9~ :9~ Falcon 4.0 gaat nu echt de 21ste eeuw in!
GEILLL!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Laat die F-16 maar staan, deze jongen gaat in SP2 flink "aan de Weasel" :)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Het wordt NOG beter. SP2 zal voor de F-4E en F-4G 2 aparte 3D Models hebben!!! Er kunnen dus aparte skins worden gebruikt (Koreaanse F-4E met USAF F-4G bv). Ook zijn de 3D models van de F-4E en F-4G *iets* anders zoals in de werkelijkheid. (De gunfairing van de F-4G is iets langer dan bij de F-4E).

Kijk es ff naar deze screenshot. In game shot van de F-4E (voorste) en F-4G (achterste) in formatie. Daar gaat het hart van deze Phantom Phanatic echt wel sneller van kloppen!! Gooi de fantastische F-4E/G pit van Aeyes erbij en je hebt een complete Phantom sim! :)

Afbeeldingslocatie: http://home.worldonline.dk/~thomsen/sp3d/F-4s.jpg

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Hey, was het nu ook zo dat er ook desert en snow omgevingen voor Falcon 4.0 waren?

Ik weet nog dat ik het spel voor het eerst zag en teleurgesteld was dat alles zich in 1 omgeving moest afspelen. Wat afwisseling kan nooit kwaad :)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

* DroogKloot denkt dat het tijd is Falcon 4 maar weer eens uit de kast te trekken :)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Er zijn wel andere theaters maar die zijn lang niet zo goed als het Korea theater. Afwisseling? Tja - ik vind zelf Korea boeiend genoeg.. erg interesant met China en Rusland die later ook in de oorlog kunnen stappen en met uitwijk mogelijkheden naar Japan.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Hier nog een stukje over de nieuwe Sp2 features:

Flight Models

SP2 will bring an amazing leap in realism as each aircraft in the simulation has received a thorough remake. The FM team has spend hundreds of hours compiling and designing the most sophisticated flight models in Falcon 4.0 to date. The SP2 pilot will enjoy the following improvements:

1. New Wings
2. New Engines
3. New Fuel Flows (TSFC)
4. New Engine Spool Rates
5. New Flaps (LEF/TEF/Flaps/Slats)
6. New Roll Rates
7. New Momentum Values (Pitch, Roll, Yaw)
8. New Roll Coupling
9. New Gun Positions
10. New Smoke and Contrail Positions
11. New Wingtip Vortexes
12. New Drag Chutes
13. New Pylon and Store Drag Values
14. New Fuel Values for Campaign Units

More details will be given in the flight model guide that will come with the release. Get ready for a whole new flight experience!

Avionics
The avionics has changed a lot. Many more buttons to push. No more than in the real thing though.

Two very notable changes are the new methods of delivering Mavericks and LGBs. These were rather simplified in earlier versions. SP2 will present very realistic ways of delivery. Yes, it's more complicated, but if realism is what you seek, realism is what you'll get.

This is a list of the major avionics changes:

-Radar Display looks more realistic
-AGR display now realistic
-More realistic HUD Display

-EEGS Gun Funnel behaviour more realistic
-FEDS implemented (virtual bullets, toggled with SCOR MFD Button)
-Reworked TGP
-Reworked Mavericks
-DMS and SOI Switching fully implemented
-New HSD SOI Capabilities
-New SMS display for bombs
-New parameter settings for bombs
-More switches in the cockpit activated
-New Trim gauges
-INS Implemented

And hundreds of smaller ones...

Theaters

Even though SP2 will not contain any new theatres, the code has been changed in order ease the task of implementing add-on theaters later on.

There is now built in theater switching, which simplifies the installation of new theaters. There is also support for larger (128x128) theaters, giving us theaters of operations 4 times larger than Korea.

Also, voice data is split up between sides and theaters, giving us the possibility to use different calls for different sides of every theater.

All this is very exciting, since Balkan, Operation Desert Storm and Vietnam are in development.

Things we didn't have time to finish
The goals set by the F4UT were high. We've come a long way, but there are a few things that will not make it into the SP2 release.

One of the most anticipated features, the Dx8 Graphics engine will not be in SP2. However, with the new 3d-models the visual aspect of the sim is still radically improved.

Another plan was to redo the ATC from scratch. This turned out to be a major task, and was therefore dropped, since there were more important things to fix. A few tweaks to the ATC managed to make it though.

Next part
Next time, you'll get to read about the new, vastly improved A/A AI, and the changes in the campaign engine.

http://f4ut.frugalsworld.com/previews/SP2Features1.shtml

Pagina: 1