Eej mensen, als ik een ledje heb dat max 40 volt aankan, wat voor 1 weestand moet ik dan nemen als ik 'm op 5 volt aansluit?
blauw is 3v ofzo toch ?
Zoja dan is het:
5v-3v / 20mA oftewel 2/0.02 = 100Ohm
Had je ook in de search kunne vinden etc ... magoed.
Zoja dan is het:
5v-3v / 20mA oftewel 2/0.02 = 100Ohm
Had je ook in de search kunne vinden etc ... magoed.
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
Verwijderd
1. Een ledje voor 40 Volt bestaat niet.
2. Als die toch zou bestaan, dan doet die t nooit op 5 volt.
2. Als die toch zou bestaan, dan doet die t nooit op 5 volt.
Verwijderd
Als jouw LED'je 40V aankan heb jij een knap ledje.
Maar dat terzijde: een weerstand brengt de spanning omlaag, niet omhoog. Als 'ie al werkt op 5 volt hoef je dus geen weerstand te gebruiken
Maar dat terzijde: een weerstand brengt de spanning omlaag, niet omhoog. Als 'ie al werkt op 5 volt hoef je dus geen weerstand te gebruiken
40V zou best kunne ... zolang het maar niet meer is als 20mA of hoe Amperes je led aankan.
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
Verwijderd
Oh, kan dat. Waar kan je dan leds kopen die 40 volt aan kunnen??Op vrijdag 04 januari 2002 16:43 schreef TheDarkLord666 het volgende:
40V zou best kunne ... zolang het maar niet meer is als 20mA of hoe Amperes je led aankan.
40 volt leds?
dat lijkt me toch wel heel sterk!
in elk geval weinig zinvol...mooie van leds is nu juist dat ze zo weinig stroom verbruiken....
dat lijkt me toch wel heel sterk!
in elk geval weinig zinvol...mooie van leds is nu juist dat ze zo weinig stroom verbruiken....
hier stond iets interessants, maar het is even weg...
gewoon by de ben van dijk electronicsOp vrijdag 04 januari 2002 16:44 schreef UnXplained het volgende:
[..]
Oh, kan dat. Waar kan je dan leds kopen die 40 volt aan kunnen??
kosten 1 euro 80
ja 't ligt in ieder geval nie aan my, want die gast zei dat ie tot ong. 40 volt aankonOp vrijdag 04 januari 2002 16:46 schreef MoSc2001 het volgende:
hehe een 40 volt ledje ... is dat een ultra ultra ultra ultra bright ledje...
Ik heb je topictitel veranderd.
Hou je AUB aan de richtlijnen zoals die vermeld staan in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/359380/1?limit=100.
Bvd.
Hou je AUB aan de richtlijnen zoals die vermeld staan in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/359380/1?limit=100.
Bvd.
Verwijderd
40V ledjes??? ben je niet in de war met een gloeilamp?? 
maar nee, die dingen bestaan volgens mij niet
maar nee, die dingen bestaan volgens mij niet
Verwijderd
oke er is nu wel genoeg gezeurt over die 40v hij kan er ook niets aan doen dat de winkelier hem dat wijs maakt ... maar ik denk dat je beter even terug kan gaan naar de winkel (of ff bellen natuurlijk) om te vragen hoe het nou echt zit want zo kom je er denk ik niet uit ... Suc6
ja da zal ik morgen dan wel ff doen, maar als ik 'm met 5 volt verbindt zonder weerstand, dan geeft ie maar een klein beetje licht.
Pagina: 1