Toon posts:

SB DB III, hoe en wat?!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een hoontech SB DB III besteld en die is vandaag op de post binnengekomen!!

hij werkt goed. alleen weet ik niet waar al die uitgangen voor zijn??

er zit optical in / out op --> gebruik ik voor mijn MD
maar verder zit er nog:
1AES/EBU in / out op
coaxiaal in / out
coaxiaal out r+l

wat kan ik hier nou allmeaal mee doen??

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

Aansluiten op apparaten met AES/EBU (pro digitaal) etc... Het zijn gewoon alle mogelijke formaten, optisch/coax/AES/EBU0-in en -uit...

Wat coax uit R + L is weet ik niet, maar ik vermoed dat het gewoon analoog stereo uit is.. Daar kan je dus een stereoinstallatie op aansluiten met een normale kabel dus...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Waarom koop je zo'n specifieke kaart als je vantevoren niet weet wat je er mee kunt/gaat doen?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem gekocht omdat ik geen optisch uit had voor mijn minidisc en dat kaartje van hoontech een goede oplossing was.

als ik die coaxiaal r + l (lijkt gewoon op een tulp plug) op mijn mengpaneel aansluit hoor ik alleen wat ruis. geen echt geluid dus..
in de handlijding staat : Coaciaal uit: geeft de S/PDIF signalen door naar de S/PDIF AMP of digitale apparaten.

Verwijderd

Topicstarter
ow ja nog iets: heeft optisch uit nog meer voordelen dan een betere geluidskwaliteit dan een analoge aansluiting??

het einde van een nummer geeft hij namelijk niet door. alleen als er 2 sec, stilte is. Maar dit is met analoog ook!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Even een schopje ipv een nieuw topic.
Weet iemand of deze brackets nog in Nederland online te bestellen zijn? Ik kan hem alleen bij een belgische winkel vinden. (http://www.active-audio.be/Hoontech%20-%20SB%20DB%20III.htm) Maar niet bij Nederlandse winkels... Ik heb ook al in de pricewatch gekeken, maar staat er niet tussen.

[ Voor 3% gewijzigd door Paquito op 07-07-2003 00:20 ]

Pagina: 1